Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Wendy (boxer gek)
#925789
Hoi onze boxer teef is nu 8mnd. We wegen haar regelmatig en ze weegt nu 30kg.
Nu zag ik laast op de verpakking van Energique 2 (pup) dat de hoeveelheid kvv weer omlaag moet/mag.

Maar hoe doe je dat met de andere merken. want bij bv cb, Duck etc. staat het er alleen maar op voor volwassen honden. Moet je dan nog steeds de 40/60 gr per kg lichaamsgewicht aanhouden? En tot welke leeftijd doe je dat?

Want zoals ik het nu bereken krijgt ze ca 1.5 kg cb per dag. Ze vind het erg lekker en heeft niet echt een rem betreft eten.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Door Angelique
#925804
Het omlaag schroeven van de dagelijkse hap geldt voor alle voedingsmethoden. Een hond vol in de groei verbruikt veel meer energe dan een volwassen hond. Voor een pup geld dan ook de richtlijn 5% tot 10% van het gewicht (ongeacht het merkje). Een volwassen hond eet zo'n 2 tot 4% van zijn lichaamsgewicht en daar zul je dus naartoe moeten werken. Echt een vast tijdstip is daar niet voor, als jouw hond met 1,5 kg cb per dag nog normaal groeit en niet dik wordt dan hoef je nog niet te minderen. Echter is met 8 maanden wel de grootste groei eruit en moet je dit dus goed in de gaten houden.
Door K&D
#925814
Over een maandje of 2 kun je ook langzaamaan overstappen op 1 x per dag. Dan mag het ook wat minder worden. Het devies is: voelen of het meer of minder mag worden.
Door Happy Tail
#926524
ik zou gewoon goed op haar letten. en dan met name de aan of afwezigheid van een vetlaagje op de achterste ribben. Dat is een uitstekende graadmeter of je voldoende voert. Zo werkt het hier ook. als ik weer een ribje ga zien dan even een paar dagen wat meer. Het is toch altijd lastig om een vaste hoeveelheid te geven, terwijl het energieverbruik soms erg verschilt. Als het tijden wat frisser is, dan moet Baya's kacheltje harder werken en moet ik dus af en toe wat meer geven.
Door Sietie
#926918
[quote="Wendy (boxer gek)"]
Hoi onze boxer teef is nu 8mnd. We wegen haar regelmatig en ze weegt nu 30kg.
Nu zag ik laast op de verpakking van Energique 2 (pup) dat de hoeveelheid kvv weer omlaag moet/mag.

Maar hoe doe je dat met de andere merken. want bij bv cb, Duck etc. staat het er alleen maar op voor volwassen honden. Moet je dan nog steeds de 40/60 gr per kg lichaamsgewicht aanhouden? En tot welke leeftijd doe je dat?

Want zoals ik het nu bereken krijgt ze ca 1.5 kg cb per dag. Ze vind het erg lekker en heeft niet echt een rem betreft eten.

Alvast bedankt
[/quote] :o :o is ze 30 kilo???? Niet te dik dan? Een volwassen boxerteef weegt tussen de 25 en 28 kg, ik heb zelf een boxerteef van 28 kg en die is 59 cm hoog dus een grote teef en volwassen....ik heb deze teef tot een 800 a 900 gram gegeven tot een maand of 7 / 8 daarna op 700 gram kvv (energique) nu al weer anderhalf jaar op barf ook zon 700 gram...dit is een teef van het zware type met veel "bone"...
Door Wendy (boxer gek)
#927159
Hihihi het is idd qua grote en breedte (voor het oog) een volwassen teef. Onze vorrige boxer was volwassen net ze groot en woog iets van 25/26 kg ;) dus ik snap je reactie heel goed. ik ga straks ff d'r hoogte meten en ff een nieuwe foto van d'r maken :D
Door Bonny
#927438
Bonny weegt 29 kilo, en ik geef haar 750 gr. Cb. Ze is nu 2,5 jaar.  Heb wel eens minder gevoerd, maar vond haar toen te mager.
Door Wendy (boxer gek)
#927734
haha hoe kan ik hier een foto plaatsen vanaf photobucket :-[ heb nl geen idee hoe dat moet hier...
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#927770
Je moet de complete [img] link (of hoe heet dat?) hier naar toe plakken.
Door Wendy (boxer gek)
#927821
Deze is van een maandje geleden..... Gisteravond had ze geen zin om op de foto te gaan ;) Ging gelijk weer in d'r mand liggen toen ik er mee aan kwam :D

Straks nog nog ff proberen ald de kids naar school zijn
Door Wendy (boxer gek)
#928681
Hahah zonet ff gemeten en gewogen.
Ze weegt 29.9 kg en heeft een schouderhoogte van 60 cm en ze is nu 8.5 maand
Gebruikersavatar
Door Nitus
#928747
Haha, en dat noem je dan pup ::) ;D. Schitterende foto trouwens :).
Door arja
#928762
Hallo,
Ik heb mijn fokker vorige week deze site doorgegeven ;D, die voert al jaren fyto, een geperste brok aan haar honden.
Ze was aan het verbouwen en zou zich na de verbouwing erin gaan verdiepen, ik ben benieuwd hoe ze reageert, ze weet dat Chester vorig jaar zo vreselijk ziek is geweest.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door