Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door roksefloks
#926653
Ik ben nu ongeveer twee jaar kvv en/of vers aan het voeren.
Soms gestopt met vers vanwege diarree of overgeven van botten.
Met mijn huidige honden ben ik weer via kvv overgestapt naar rauw. Nu kregen ze zondag voor het eerst geitenribben en vandaag raapte mijn man een keutel op met een stuk bot in van zo'n 4 cm. Hij is toch altijd al huiverig geweest en vond dit dus maar niks ivm eventuele darmperforaties.
Ik heb zelf sterk de neiging om toch weer over te stappen op half kvv/half rauw. En dan als calciumbron buitenom de kvv alleen kippennekken.
Wel jammer, maar die stress vanwege die stukken bot vind ik ook niks. :-\
Misschien maak ik me weer te veel zorgen. :(
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#926679
Je hoeft toch ook geen geitenribben te geven als je daar geen goed gevoel bij hebt? Je kunt je honden ook prima laten barfen met makkelijker te kraken botten. Naast kippennekken, bedoel ik. Eendennekken/-karkassen, parelhoen(karkassen), fazantkarkas, konijn, haas, af en toe een zalmpje of sardines: plenty afwisseling en er is prima aan te komen!
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#926739
Ik geef ze geen geitenrib meer omdat  diarree bij Rocky veroorzaakt maar ze krijgen zo veel verschillende dingen dat ze dat niet zullen missen.

Ik vind geiten vlees toch iets te vet voor ze.

Maar inderdaad wat hierboven staat geschreven kan je toch genoeg afwisselen.
Door conleeuw
#926752
ik begrijp dat je het niet leuk vindt, maar zoals mijn voorgangers al schrijven... gewoon geen geitenribben geven, er is zat andere dingen die je kan voeren als bot  ;)
Door Red_Hunter
#926767
Ik had hetzelfde met mijn reu, als ik ribben gaf, zaten er stukjes in zijn ontlasting.
Nu geef ik ook alleen nog maar bot van kleine dieren, die hierboven al zijn genoemd, en het gaat een stuk beter.
Ik geef van geit en lam nu alleen nog maar het vlees.
Gewoon op die manier doorgaan, dan is het geen probleem.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door pike
#926795
Ik geef ook geen geitenribben meer, alleen geitenvlees. Bot krijgen ze alleen van kleine dieren zoals karkas van kip, eend, parelhoen, konijn, haas, fazant. Meer dan genoeg afwisseling .
Je moet ook niet stoppen met vers als ze eens aan de diarree zijn of eens moeten overgeven. . ;) Je kan ze even niets geven als ze zelf geen trek hebben, maar anders gewoon geven wat hun spijsvertering gewend is, vers dus.  ;)
Laatst gewijzigd door pike op di 04 mar 2008, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tiny
#926860
Hier krijgen ze helemaal geen geit. Te vet, dus diarree. :P En die ribben ben ik ook huiverig voor. Maar er meer dan genoeg als alternatief. Konijnenkoppen, -poten, -karkassen, eendennekken, -karkassen, parelhoenkarkassen, kipkarkassen, zalmkoppen en ruggen, ga zo nog maar even door. Bij twijfel moet je het gewoon niet doen. Alleen lekker barfen als je zelf zeker bent. Ik heb een keer geitenribben gehad die ikzelf met een baksteen te lijf ben gegaan ;D maar mooi dat ik ze niet geplet kreeg.  >:( Nou, dan krijgen die hondenbekkies ze ook niet weg. Dus.... weg geit. ;)
Door Minna
#926945
Hier is geit zowat de favoriet bij de honden. Dus krijgen ze het wel, maar het geeft hier ook geen problemen. Behalve af en toe vieze stinende winden.... ;D
Zullen ze er wel problemen mee hebben dan zou ik de geitenribben in het menu vervangen door iets anders.  :)
Door pallas
#927049
Ik voer ook (bijna) nooit ribben, wel veel karkassen van allerlei soorten. Er zijn best veel zachte karkassen te krijgen. Een mooi zacht eendekarkas gaf hier minder probemen dat eeen zwik kippenekken ;)
#927050
ik geef de jongens ook geen geiteribben, vindt ze veels te hard voor ze.
Ze krijgen wel de lamsribben van herby, die kan je met een wildschaar zo doorknippen en daar hebben ze nog nooit van gespuugd!!
Verder gewoon lekker karkassen geven, kluifwerk genoeg!!
ellen
Door Borke
#927075
Als ik hier geen geiten- of lamsribben zou voeren dan krijg ik ruzien met de honden OR - want die zijn hier favoriet.
Een beetje bot opgeven dat heb ik in het begin wel gezien en vond ik niet zo'n punt. Ik roer nooit in de poep, dus er kan wel eens bot bij gezeten hebben, dat vind ik niet zo'n punt.
Maar ach, zeker met Herby als leverancier kan je aan oneindig veel diersoorten komen en ook zonder ribben kan je prima divers voeren. Dan geef je van geit en lam alleen spier- of orgaanvlees.

Weet je er kunnen honderden mensen zeggen dat het geen probleem is bij hen, maar jij bent zelf verantwoordelijk voor je eigen honden, dus als je het naar vind stop dan met die ribben.
Alleen jammer als je weer terug zou gaan naar kvv, want je bent toch niet voor niets gaan Barfen?
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#927171
Nou, die ribben gaan dus in ieder geval van het menu. :D
En in "poep roeren" doen we niet, maar wel keutels rapen uit de tuin. Als er dan een stuk bot uit zo'n klein keuteltje steekt schrik je wel even. :o
Om de paar maanden bestel ik ook bij Herby, dus dan kan ik wat kleinere, zachtere botten bestellen. Voorlopig alleen kippennekken en -karkassen. ;)
Door Red_Hunter
#927341
AstridStraver schreef: Ik roer nooit in de poep, dus er kan wel eens bot bij gezeten hebben, dat vind ik niet zo'n punt.
Ik roer ook nooit in de poep, maar een gillende hond omdat er een scherp stukje uitsteekt, is geen fijn gehoor kan ik je vertellen. Hij wil dan eigenlijk niet meer poepen maar moet toch en gilt het dan uit. Nou is mijn hond altijd al gevoelig geweest bij zijn anus, ik mag er zelfs niet naar kijken. Als ik zijn start omhoog wil doen, rent hij weg.::)

Groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door