Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sandraolthof
#926856
Beetje een rare vraag, maar kan het zijn dat mijn frans bulldog teefje last heeft van haar aankomende loopsheid. Ze is nu twee keer loops geweest en ik verwacht dat ze halverwege/eind van deze maand voor de derde keer loops gaat worden. Mevrouw is nu al een aantal dagen enorm sloom tijdens onze boswandelingen. Wil niet echt meelopen, blijft veel op het pad stilstaan en bij iedere geparkeerde auto die we tegenkomen gaat ze zitten in de hoop dat het mijn auto is die haar heel snel weer naar huis gaat brengen  ::)

Normaal gesproken is ze 's avonds superdruk en sleept ze al haar speelgoed aan en daagt ze me uit. Twee avonden heb ik al met verbazing naar haar zitten kijken dat ze niet wil spelen.  :-\ Heb haar maar uitgedaagt en toen kwam er wat actie. En gisteravond leek het goed te gaan. Eetlust is trouwens niet minder dan normaal en de ontlasting ziet er nog steeds prima uit.

Vanacht begon de ellende. Ze wist zich op bed (jaja, ze slaapt heerlijk op bed  :-[) geen houding te geven en ging constant liggen draaien en wilde om de haverklap naar beneden en de tuin in. Ben de hele nacht in de weer geweest met haar ... heb haar wat betast en het viel me op zodra ik haar buikje aanraakte ze wat in elkaar krimpte. Ook haar achterhand leek "pijnlijk" te zijn. Heb telefonisch contact gehad met mijn DA en die dacht dat ze toch gewoon wat spierpijn zou hebben en raadde me aan om voorzichtig wat met haar te gaan wandelen. Om 1 uur heb ik een afspraak bij hem.

Tijdens het wandelen leek er niks aan de hand te zijn met Indy, alleen ze straalt helemaal geen plezier meer uit. Ze hobbelt braaf met me mee, maar geen enthousiasme.  ???

Uiteraard schiet ik helemaal in de stress en denk ik aan allerlei ernstige ziektes die ze zou kunnen hebben (hernia, baarmoederonsteking, noem het maar op). Maar het grootste punt waar ik over val is dat ik iedere keer voordat ze loops moet worden in zak en as zit en denk dat ik een doodziek hondje heb. Het lijkt wel of ze voor iedere loopsheid "ziekjes" is. Zal het toch een hormonenkwestie kunnen zijn?
Door mcSnurk
#926999
daarom hebben wij een reu. 2 Vrouwen met pms in huis zou mijn man niet aankunnen ;D
Door Jojo
#927051
[quote="conleeuw"]
ik heb ook een pms hond ;D
[/quote]
En waar uit zich dat dan in?! Zijn daar een beetje vaste patronen/klachten voor? :confused1:

Sandra is een vriendin van mij en we gaan bijna elke dag samen met de hondjes naar het bos.
Zo ook vanmiddag. Ze was eerst al bij haar da geweest vandaag en die had niets kunnen vinden na uitgebreid onderzoek. Pijnstiller toegedient 'voor het geval dat'. Om eea min of meer uit te sluiten. Ze kon gewoon wandelen enzo had ie gezegd. Zo gezegd zo gedaan. En alles ging goed, ze wilde gewoon met haar floss spelen, trekken en doen alles prima. Ineens terwijl ze met Joey, mijn reutje aan het stoeien was piepte ze en dook ze in elkaar en was het mis. Ze zit nu dus weer bij de da en ze gingen toch foto's maken, denk van de rug. Om uit te sluiten dat dat het niet is, we zijn altijd nogal panisch voor hernia's dat hoor je zo veel de laatste tijd :-\
Zit hier thuis maar af te wachten op nieuws van haar, hopenlijk niets te zien op de foto en toch wat extreme pre loopsheidklachten, ik hoop dat iemand wat meer info kan delen over die zogenaamde pms bij honden!!! Voor als ze zo dadelijk weer thuis is met Indy..
Door Juul
#927166
daarom hebben wij een reu. 2 Vrouwen met pms in huis zou mijn man niet aankunnen
:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

Hier ook niet!! Wij hebben dus ook een reu ;D ;D ;D ;D ;D
Door Jojo
#927199
Laat die 'PMS' maar zitten, uit de foto's bleek oa. dat haar hele wervelkolom 1 grote puinzooi is. Alle aandacht gaat nu eerst uit naar een pijnvrij bestaan voor Indy...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door