Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#926788
cylke schreef: Ik dacht het al...dat ik het had gelezen, niet nodig als de hond rauw eet...
niet nodig ongeacht wat jou hond eet, als er geen wormen zijn, kan je niet ontwormen, want een ontwormings middel maakt wormen dood, dus, zijn er geen wormen, dan jaag je alleen gif door het lijf van jou hond, helemaal nergens voor, het werkt niet preventief, niet voor brokken honden niet voor vers etende honden, heb je vandaag ontwormd, kunnen ze ook volgende week ergens wormen oppikken, dus, ontworming heeft helemaal geen preventieve werking. Mensen ontwormen hunzelf toch ook niet iedere drie of zes maanden zomaar even.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#926832
conleeuw schreef: niet nodig ongeacht wat jou hond eet, als er geen wormen zijn, kan je niet ontwormen, want een ontwormings middel maakt wormen dood, dus, zijn er geen wormen, dan jaag je alleen gif door het lijf van jou hond, helemaal nergens voor, het werkt niet preventief, niet voor brokken honden niet voor vers etende honden, heb je vandaag ontwormd, kunnen ze ook volgende week ergens wormen oppikken, dus, ontworming heeft helemaal geen preventieve werking. Mensen ontwormen hunzelf toch ook niet iedere drie of zes maanden zomaar even.
Ik sluit mij aan...
Door danielle1980
#926921
alleen minx word wel s ontwormt want die heb wel s wormen  >:(
die hond is echter ook een vlooienbaal, zodra er 1 vlo is heeft ze m  ::)

de pyrs ontworm ik nooit...
Door Red_Hunter
#927028
Ik ontworm alleen als ik wat in de ontlasting zie en dat is heel zelden.
Mijn vorige teef had er wat vaker last van maar dat zag ik snel genoeg in de eerste ontlasting van de dag. Bij de honden die ik nu heb dus nog niet hoeven doen (5 en 2 jaar oud)

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#927080
Ik heb nu 3 jaar lang elk half jaar een ontlasting onderzoek laten doen bij de da.
Daarbij is nog nooit een wormbesmetting vastgesteld.
Dat doe ik nu dus niet meer, en ontworm dus ook niet.
Mocht ik het vermoeden krijgen van een wormbesmetting, dan zou ik eerst een ontlastingonderzoek laten doen, en als die positief is pas gaan ontwormen.
Of ik moet wormen hebben gezien in de ontlasting, dan gaat er een ontworm tablet in.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door