Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eefje
#926722
Demi heeft weer een ontstoken anaal klier.....
Hij is zondag opengeknalt en nu knijp ik hem een paar keer per dag leeg,zodat het schoonblijft.
Vorige keer is ie door de dierenarts opengemaakt en kregen we er een zalfje en pillen antibiotica bij,maar nu is er dus nog geen da aan te pas gekomen.
Het is nu ook niet dezelfde klier als vorige keer.
Ik zit een beetje in dubio of ik nu weer ab zal geven of het gewoon op zijn beloop laat.
Ook zit in ermee dat dit de 2e keer in 3mnd is dat ze zo'n onsteking heeft,haar ontlasting is altijd keurig,eigenlijk nooit dun ofzo en verder heeft ze ook helemaal geen klachten,alleen die klieren.....
Maar ja,stel dit gaat over,komt over 3mnd weer terug en zo de rest van haar leven,dat is niet echt goed voor onze binding want het doet toch wel erg pijn als wij er aan moeten zitten.....maar verwijderen betekend narcose en daar ben ik toch wel bang voor met haar korte snoetje enz....
dus ik wil als het kan jullie mening,wat zouden jullie nu doen....

groetjes eefje
Door conleeuw
#926724
tja, dat is moeilijk te beoordelen van hier uit, maar, ik ben geneigd om te denken, het is open, dreineert goed, mits jij niet weken hoef te tobben, zou ik het gewoon even zo laten, ab kan altijd nog en zo ook het verwijderen. laat het goed dreineren, en geef zijn lichaam een kans om zelf de ontsteking de baas te raken, maar dat is een persoonlijke opinie, welicht dat andere daar anders over denken ;) sterkte ermee.... lijk mij geen pretje, niet voor de hond maar ook niet voor de baas
Door eefje
#926733
ik vind het inderdaad niet erg leuk,vooral omdat ik haar dus pijn moet doen,en dat is wel het laatste wat ik wil.
Ik wilde het deze keer zowieso wel even aankijken voor ik ab ga geven of naar de da ga,maar ik twijfel gewoon zo erg,ben er zo onzeker in om het goede te kiezen.
Ik wil niet dat zij pijn heeft maar ik wil ook liever niet dat ze onder narcose gaat......en dan word ik zo onzeker dat ik het helemaal niet meer weet.....
En ook denk ik dat de da nu niet zo heel veel meer doet dan dus die kuur voor te schrijven dus dat heeft nu nog geen zin,tenzij het dus inderdaad te lang duurt zeg maar.
Pff tot een paar maanden geleden wist ik niet eens wat anaalklieren waren en nu.......
Door conleeuw
#926745
eefje schreef: ik vind het inderdaad niet erg leuk,vooral omdat ik haar dus pijn moet doen,en dat is wel het laatste wat ik wil.
Ik wilde het deze keer zowieso wel even aankijken voor ik ab ga geven of naar de da ga,maar ik twijfel gewoon zo erg,ben er zo onzeker in om het goede te kiezen.
Ik wil niet dat zij pijn heeft maar ik wil ook liever niet dat ze onder narcose gaat......en dan word ik zo onzeker dat ik het helemaal niet meer weet.....
En ook denk ik dat de da nu niet zo heel veel meer doet dan dus die kuur voor te schrijven dus dat heeft nu nog geen zin,tenzij het dus inderdaad te lang duurt zeg maar.
Pff tot een paar maanden geleden wist ik niet eens wat anaalklieren waren en nu.......
wat je niet allemaal van je honden kan leren ;) maaruh, ik zou ook niet vrolijk zijn als iemand mij daar kneep hoor..... ik heb eigenlijk nog nooit een hond gehad met dit soort anaalklier problemen en weet ook niet hoe fanatiek je moet blijven knijpen :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door