Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lyadeh
#926576
Vanochtend las ik dit artikel in de bieb.Het lijkt  er op dat onze duitse staande dit darmprobleem  ook heeft. Maar omdat je niet kan reageren op artikelen en opmerkingen in de bieb ,doe ik het hier.Het is dus beter om geen complexe koolhydraten meer te voeren.Bij zijn avondmaal van rundvlees/botmix van Herby/eendenhartjes zonder vet en  gekookte groenten heb ik dus geen rijst  meer  gegeven!!Zijn darmen kunnen wel wat ekstra ondersteuning gebruiken denk ik.Wat kan ik hemdaarvoor geven?Denk zelf aan probiotica
Door Antonia
#926646
lyadeh schreef: Vanochtend las ik dit artikel in de bieb. Het lijkt  er op dat onze duitse staande dit darmprobleem ook heeft. Maar omdat je niet kan reageren op artikelen en opmerkingen in de bieb, doe ik het hier. Het is dus beter om geen complexe koolhydraten meer te voeren. Bij zijn avondmaal van rundvlees/botmix van Herby/eendenhartjes zonder vet en gekookte groenten heb ik dus geen rijst meer  gegeven!! Zijn darmen kunnen wel wat ekstra ondersteuning gebruiken denk ik. Wat kan ik hem daarvoor geven? Denk zelf aan probiotica.
Ik geloof inderdaad dat je een hond geen complexe koolhydraten moet voeren, volgens mij is zijn spijsvertering daar niet op ingesteld.

Om de darmflora weer op gang te helpen is een goede pro biotica is goede ondersteuning. Ik vind de Advanced Multi-Billion Dophilus van Solgar een hele goede.
Misschien is het verder een idee om wat Chlorella te geven, dat heeft een milde reinigende werking in het spijsverteringskanaal.

Misschien ook nog de moeite van het bekijken waard: Puur Gastri van Puur Natuur.
Laatst gewijzigd door Antonia op ma 03 mar 2008, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#926715
indien een hond of mens last heeft van darmen moet je wat mij betreft zelfs met probiotica voorzichtig zijn. je wil wel L.Bulgaricus, S.Thermophilus en L.Acidophilus maar juist NIET de L Bifidus.... vaak hebben de probiotica's wel Bifidus. Bifidus is voor een geprikkelde/zieke darm niet wenselijk, er zijn wel probioticas zonder bifidus, maar dat is even zoeken ;)
Door Antonia
#927210
conleeuw schreef: indien een hond of mens last heeft van darmen moet je wat mij betreft zelfs met probiotica voorzichtig zijn. je wil wel L.Bulgaricus, S.Thermophilus en L.Acidophilus maar juist NIET de L Bifidus.... vaak hebben de probiotica's wel Bifidus. Bifidus is voor een geprikkelde/zieke darm niet wenselijk, er zijn wel probioticas zonder bifidus, maar dat is even zoeken ;)
Dank je voor de aanvulling, weer wat geleerd!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door