Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door - pien -
#925766
Mijn oudje van 14 had wat korstjes op haar achterste, en ik dacht: niet aan zitten, het komt wel goed, en nu heeft ze een giga kale plek.
Het is helemaal rood (eromheen is de huid gewoon wit, met een beetje bruinig) en best groot.
Ik bel in ieder geval morgen de dierenarts even om langs te komen, maar hoop op wat tips van jullie, dat de da me niet overdondert en ik beter voorbereid ben.
Ze staat al 2 jaar op vers, en daar blijft ze op  ;)
Ze heeft wel een soort "smetvrees", ze wast zich heel vaak en heel lang...
Hebben jullie een idee wat dit kan zijn?
Laatst gewijzigd door - pien - op do 27 mar 2008, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#925916
de vlooien-optie zal wel niet zeker...
heeft ze miss kontjes ergens aan lopen geven...
(in de vorm van kopjes, maar dan de andere kant?)
tegen een onderkant van 'iets' wat haar zou kunnen irriteren?  :-\
iets in de tuin oid?
mwah, geen idee...
Door maddoc
#925944
ja daar dacht ik ook als eerste aan, een irritatie door vlooien, hoeven er niet veel te zijn als ze overgevoelig op het speeksel reageert, is dan ook vaak achterop. het wassen is ook een uiting van jeuk, irritatie. vaak zie/voel je dan ook afgebroken haren op die plek.
zou op zich mooi zijn, want dat is simpel te behandelen.
Door - pien -
#925956
flin schreef: de vlooien-optie zal wel niet zeker...
heeft ze miss kontjes ergens aan lopen geven...
(in de vorm van kopjes, maar dan de andere kant?)
tegen een onderkant van 'iets' wat haar zou kunnen irriteren?  :-\
iets in de tuin oid?
mwah, geen idee...
heb ik ook aan gedacht, iets in de tuin? ze gaat wel door een uitgezaagd luikje in de schutting vaak naar de buren, maar daar past ze ruim doorheen (is ooit uitgezaagd voor de uitgedijde appartementkat van eerdere buren omdat ie niet óver de schutting kon ;))
maddoc schreef: ja daar dacht ik ook als eerste aan, een irritatie door vlooien, hoeven er niet veel te zijn als ze overgevoelig op het speeksel reageert, is dan ook vaak achterop. het wassen is ook een uiting van jeuk, irritatie. vaak zie/voel je dan ook afgebroken haren op die plek.
zou op zich mooi zijn, want dat is simpel te behandelen.
ze woont eigenlijk in de tuin en komt alleen binnen als het koud is, terwijl die andere luibakken van mij de hele dag binnen liggen, en daar merk ik zeker niks aan van vlooien.
van het voorjaar gaan we weer aan de pipetjes hoor, heb hier een hond met vlooienallergie  ;) maar nu merk ik helemaal niks.
Door Mevroi Kruim
#926161
Ik denk ook als eerste aan vlooien, zeker omdat de kat ook buiten komt. Er zij dit jaar de hele winter door vlooien geweest, ik heb voor het eerst mijn katten ook 's winters tegen vlooien moeten behandelen omdat de allergische kat ging knagen en haar uittrekken. Dan krijg je ook van de korstjes en kale plekken en idd ook rood en ontstoken als het ff tegenzit.

Veel mensen denken dat als ze geen vlooien op hun dieren aantreffen, die er ook niet zijn. Dat is niet terecht, de vlooien brengen het grootste deel van hun leven buiten kat of hond door en springen alleen ff aan boord om te tanken.

Ik zou zelf beslist als eerste weer de pipetjes te voorschijn halen.
Door flin
#926384
pienkeestip schreef: Ik bel in ieder geval morgen de dierenarts even om langs te komen,
en?
Door - pien -
#926457
Jullie hebben gelijk  :-[

Ze heeft in ieder geval een flinke allergie, de plek is zo rood alsof er kokend water over heen gegoten is en de korstjes komen door de vlooien (er zat er niet een op bij de da, maar toch...)
Ze kreeg meteen een kuurtje Prednoral om de boel een beetje rustig te krijgen en de da wil haar over 12 dagen weer zien, maar as vrijdag zou ze al weer wat opgeknapt moeten zijn.
Het kan een vlooienallergie zijn of een andere allergie, maar nu mocht ze nog geen pipetje omdat de boel zo "ontvlamd" is, daar moeten we dus nog even mee wachten.
Ik ga wel meteen de overige beestenboel in het vlooienmiddel zetten  ;)
Door flin
#926463
nou, er word gezegd dat de winter eraan komt,
dus miss worden er buiten nog wat vlooitjes omgelegd binnenkort.

hier trouwens ook deze hele winter door vlooien.... :-\

dat ze maar snel opgeknapt mag zijn!
Door Mevroi Kruim
#926488
Niks om je over te schamen, hoort gewoon bij het hebben van honden en katten, je ontkomt er gewoon haast niet aan.
Beterschap! En de rest in de anti-vlo is een goed idee, en de jeukerd dan zo snel mogelijk ook.
Door - pien -
#926497
Kruimel schreef: Niks om je over te schamen, hoort gewoon bij het hebben van honden en katten, je ontkomt er gewoon haast niet aan.
Beterschap! En de rest in de anti-vlo is een goed idee, en de jeukerd dan zo snel mogelijk ook.
Een beetje wel hoor, ik nam eigenlijk hond-met-vlooienallergie als maatstaf, maar die vlieger gaat niet op dus  ;)
Het is te hopen dat het dus een vlooienallergie is, dat is goed te behandelen.
Door maddoc
#926500
tjah en dan het jaar rond behandelen, denk ik.
ik ben het de laatste tijd al een paar keer tegengekomen, mensen die ook midden in de winter een vlooienprobleem/plaag hadden :P
Door - pien -
#932038
Met Kobus gaat het wat beter, de plekken zijn minder vurig en de da was tevreden.
Voorlopig moet ik nog doorgaan met de Prednoral en over 2 weken weer terugkomen.
Vanavond mag ze een vlooienpipet.
Ze ligt op de beste stoel van het huis, is meer binnen dan buiten, knuffelt meer en wordt lekker verwend  :D

Het kan een allergie zijn, maar ook een soort kanker  :-\
lymfoom/sarcoom ?
Door Chubby
#932046
Vlooien komen tegenwoordig het jaar rond voor. Zéker binnen bij de verwarming, maar ook buiten als je nauwelijks vorst hebt..

Het kan dus ook best zo zijn dat ze de vlooien buiten opdoet!
Door flin
#932173
pienkeestip schreef: Met Kobus gaat het wat beter, de plekken zijn minder vurig en de da was tevreden.

Het kan een allergie zijn, maar ook een soort kanker  :-\ lymfoom/sarcoom ?
dit word dan duidelijk als je stopt met prednoral?
of; als't beter gaat met prednoral ist wrschnlk een allergie, en geen verbetering met prednoral, meer in de richting van kanker denken?

naar zeg....
Door - pien -
#932412
flin schreef: dit word dan duidelijk als je stopt met prednoral?
of; als't beter gaat met prednoral ist wrschnlk een allergie, en geen verbetering met prednoral, meer in de richting van kanker denken?

naar zeg....

Nou, t gaat al beter met de prednoral.
Maar het kan nog steeds kanker blijken te zijn.
Daar komen we alleen achter met een biopt.
Maar zover zijn we nog niet, wil ik nog even niet aan denken  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door