Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door cylke
#926062
Is het nu omdat de ruiperiode is aangebroken, of doordat ze antibiotica moet slikken  :-X

Yengees heeft enorme jeuk, bijt in haar billen en achterste  :( En op haar eene bil heeft ze rode pukkeltjes  :-\ Daar likt ze aan, heeft er dus ook last van...

Kan dit voortkomen door antibiotica?
Door Lizzy
#926071
Yep.

Een enkeling kan overgevoelig zijn voor een bepaald antibioticum. Dat kan blijken uit rode vlekjes op de huid, jeuk of koorts. Soms kunnen huidreacties ontstaan die niet het gevolg zijn van een allergie. Sommige antibiotica kunnen overgevoeligheid voor zonlicht veroorzaken. Dit staat dan op het etiket of in de bijsluiter.
Krijgt u last van huiduitslag, jeuk of koorts, dan kunt u het beste contact opnemen met uw arts. Uw arts kan dan vaststellen of uw problemen het gevolg zijn van een overgevoeligheid voor het antibioticum dat u gebruikt. Als u weet dat u overgevoelig bent voor een antibioticum is het raadzaam om dat door te geven aan uw apotheker. Bij een eventuele volgende kuur zorgt de apotheek er in overleg met uw huisarts voor dat u een ander antibioticum krijgt.

En lees dan in plaats van mens hond en in plaats van arts dierenarts.
Door cylke
#926108
Merci Lizzy,

tis maar dat ze al een hele tijd antibiotica moet pakken, en nu pas treed die jeuk op.. :-\
kga bellen
Door Mevroi Kruim
#926177
Ja, het duurt even voordat het afweersysteem goed op stoom is met die AB. Ik heb het zelf gehad toen ik een kuur moest vanwege enge ontstekingen in mijn kaak  :-X na een dag of 5 zat ik ineens helemaal onder de jeukende bulten  :P :P
Ik heb een andere AB soort gekregen van de tandarts waar ik geen problemen mee had.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#926459
De jeuk en huiduitslag kan soms zelfs pas optreden als de kuur al over is!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door