Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sam123
#925609
hallo allemaal,
ziggy is nogal gevoelig wat zijn darmen betreft,
mede ook door de slechte start natuurlijk.
hij zit nu een maand op kvv het gaat goed.
er is alleen nog een ding zodra hij een bullepees kreegt.
is hij gelijk aan de dunne, verder heeft hij normale ontlasting.
dus heb ik de bullepees weer weggedaan evenals de buffelhuidkluif.
wat kan ik hem geven om te kluiven(behalve barf)
zijn er in de dierenwinkel nog goede kluiven te vinden?
ik weet niet of er ook kluiven bestaan die je niet kan opeten.
ik neem aan dat een hond moet kluiven voor zijn tanden?
groetjes sylvia
Door Antonia
#925621
In de meeste dierenspeciaalzaken zijn in mijn ogen nauwelijks goede "hondse" kluiven te koop.
Overigens hoeft een hond die barft ook niet te kluiven, althans niet voor zijn tanden.

Als je toch iets wilt geven om op te kluiven dan zou ik het eerder zoeken in de categorie van kipkarkasjes, kippenpootjes ed.

De "kluiven" waar de hond wel op kan kluiven maar die hij niet kan opeten vind ik persoonlijk tandenslopers. Mijn honden krijgen ze niet.
Door dorinekok
#925796
barf is natuurlijk gewoon een verzamelnaam voor een bepaalde manier of methode om je hond te voeren. Als je hem een lap pens geeft, barf je niet persé.
En een lapje pens is prima om aan te knagen. En anders kippennekken of zo. Tja, in een compleet menu heet het barf maar het zijn gewoon dieronderdelen waar je hond op kan kluiven/knagen...
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#925911
Bij de Boerenbond hebben ze sinds kort gedroogde artikelen, waaronder gedroogde nekspier.
Daar zijn ze ook wel een tijdje mee bezig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door