Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door oebaya
#92404
Een vraagje voor de fokkers onder jullie. Hoe beginnen jullie met vers vlees voor je puppies? Meen me te herinneren dat Angelique eens een foto had neergezet van pups die bij een bak met een kots-achtige substantie stonden. Volgens mij een mengsel van vers vlees en melk/pap. Ik ben nu zo ver dat mijn pup pap bijgevoerd krijgen, maar binnenkort moet er ook vlees bij en ik twijfel nu. Bij het ene advies lees je een pap-maaltijd vervangen door vlees en een ander roert het door de pap.
Daarom de vraag: hoe doen jullie het en wat zijn je ervaringen.
gr.
Nicolette
Door ine
#92436
Bij 1 papvoeding gaf ik er wat fytomix door. De volgende dag ook. Daarna werd er wat kompleet vers door gedaan en binnen 10 dagen zaten ze op 1 maaltijd pap en 4/5 maaltijden kompleet vers!
De pap heb ik eigenlijk snel daarna weggelaten, ook ben ik van merk veranderd, omdat de puppen wat slijmerige ontlasting kregen! Dat hielp eigenlijk direct! ;)
Laatst gewijzigd door ine op do 06 mei 2004, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jack
#92556
Hallo
Wij hebben onze pups deze keer geen pap gegeven maar meteen versvlees. Het was opvallend hoe snel ze het door hadden. Ze krijgen een kant en klaar versvlees produkt. De laatste dagen krijgen ze een maaltijd die bestaat uit alleen maar vlees. Vandaag hebben ze een maaltijd runderhart gehad. Morgen krijgen ze een maaltijd pens.
Groeten Jack
Gebruikersavatar
Door Angelique
#92557
Ik heb de eerste keer het vlees door wat puppymelk gemengd, maar de volgende dag de melk al achterwege gelaten en alleen Carnibest gegeven. Dit ging er goed in. Ik heb toen vrij snel de maaltijden vlees opgevoerd ten koste van de melkbijvoeding, daarnaast werd er ook nog lekker bij mams gedronken. Tot 7 weken geef ik officieel nog wat melk bij, daarna niet meer omdat ze als ze wegggaan natuurljk helemaal uitgemelkt moeten zijn. De pup (pen) die hier blijven zijn altijd gedoemd om de emmer melkpoeder op te maken en dat krijgen ze dan meestal smorgens.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#92558
Ik ben begonnen met puppymel met nutrix erdoor.Toen ze meer gingen eten heb ik 2 maaltijden vervangen door Rody (is lekker zacht) Na 3 dagen heb ik weer 1 maaltijd vervangen door duck uitmuntend en weer wat later ook pens en kip een eitje een stukje kaas enz.ook vis.En nu lusten ze eigenlijk alles.
Door oebaya
#92615
Denk dat ik dan tot de melk op is, had niet zo'n groot blik, een paar keer pap voer en dan verder meteen vlees maaltijd erbij. Als ik zie hoe enthoesiast de snuitjes bij moeder in de bak worden gestoken, zal zat wel lukken.
Dank voor jullie reacties.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door Angelique
#92632
[quote="oebaya"]
Denk dat ik dan tot de melk op is, had niet zo'n groot blik, een paar keer pap voer en dan verder meteen vlees maaltijd erbij. Als ik zie hoe enthoesiast de snuitjes bij moeder in de bak worden gestoken, zal zat wel lukken.
Dank voor jullie reacties.
gr.
Nicolette
[/quote]

Als aanvulling wil ik nog even zeggen dat ik de melkmaaltijden gebruikte om smaakjes, en vooral fruit, te wennen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door