Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Nicole*
#924892
Mijn ex schoonmoeder waar ik goed contact mee heb heeft twee russeltjes

eentje van 6,5 kilo en 1 van 8 kilo ( de laatste moet iets afvallen)
nu ik zo met barfen bezig ben is zij nieuwschierig geworden.
Ik heb een aantal makkelijke dingen besteld voor haar
vleesmix 1 en 2 van herby en runderpens gemalen. eerst klein beginnen. wat mag zo'n hondje hebben (gaat om 1 maaltijd per dag de rest krijgen ze nog steeds brokken) het is meer een uitprobeersel voor hun

ik dacht zelf die van 6 kilo 75 gr en die dikke 60 gr
wat vinden jullie?
Door Antonia
#925407
Het klinkt mij wat weinig.
Als je er vanuit gaat dat een volwassen hond een voedingsbehoefte heeft van 2 tot 5% van zijn lichaansgewicht, waarbij de 2% voor de grotere honden en de 5% voor de kleinere zou zijn, dan kom ik op wat meer uit.
Door *Nicole*
#925423
ze willen het eerst proberen dus ze krijgen naast vlees probeersels nog steeds een flinke portie brok.
ik wou rustig beginnen voor ze
het vlees word komende maand echt een probeersel hoop dat ik ze over kan halen
Door ~Joke~
#925525
*Nicole* schreef: Mijn ex schoonmoeder waar ik goed contact mee heb heeft twee russeltjes

eentje van 6,5 kilo en 1 van 8 kilo ( de laatste moet iets afvallen)
nu ik zo met barfen bezig ben is zij nieuwschierig geworden.
Ik heb een aantal makkelijke dingen besteld voor haar
vleesmix 1 en 2 van herby en runderpens gemalen. eerst klein beginnen. wat mag zo'n hondje hebben (gaat om 1 maaltijd per dag de rest krijgen ze nog steeds brokken) het is meer een uitprobeersel voor hun

ik dacht zelf die van 6 kilo 75 gr en die dikke 60 gr
wat vinden jullie?
Twee van mijn Border Terriers wegen ongeveer 7 kg ze eten per dag 300 gram dit is inclusief 60 gr groente. Voor de JR's zou je dan in 1 maaltijd rond de 120 gr moeten voeren. Hoe zit het met de calcium?
Gebruikersavatar
Door Dian
#925539
mijn Rakker weegt 7,7 kg en krijgt een kleine 200 gr per dag. Dan zou je dus wel ongeveer op die gewichten uit kunnen komen. Maar waarom zou je die dikkere niet juist meer vlees dan brok geven? Laat ze dan de brok iets minderen om af te vallen, of wil ze daar absoluut niet aan?
Door miik
#925558
Mijn Mickey weegt ook 8 kilo, maar wordt snel te dik (gesteriliseerd teefje).
Nu krijgt ze al ruim een jaar 150 gram per dag en daar doet ze het onwijs goed op en ze blijft heel mooi op gewicht.
Door *Nicole*
#925695
calcium van de brok weet ik niet.
Ga do even langs met vlees en zal kijken of ik een klein menutje kan maken van rond de 300 gr per dag per hond. (Alleen barf dan zonder brok).

ik weet niet meer welke brokken hun eten k denk vrij goedkope ik ze ht donderdag wel
die dikke moet juist wat afvallen en die beweegt niet zo veel als die ander en heeft in verhouding minder eten nodig
Door Nynke
#925781
ik zou wel proberen haar te laten stoppen met de brokken, dat lijkt me voor de spijsvertering van de hondjes makkelijker.

Mijn ondjes wegen 9.5-10 kilo en krijgen ongeveer 250-300 gram barf per dag.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#925809
De vleesmixen van Herby zijn toch niet kompleet? Daar zit (volgens mij) geen bot of calcium in. :-\ Denk ook dat Joke daar op doelde wat betreft haar opmerking over calcium....
Door *Nicole*
#925941
ok. vatte hem even niet sorry. Nee er zit geen calcium in maar dat krijgen ze nu nog van de brok mochten ze helemaal over gaan dan komt dat wel goed toch?
dibbes gaat ook volgend weekend helemaal over. NU krijgt hij veel vlees met een 1 pak pens per dag nog. Voorraadje moet ook op haha
Door claudiaB
#926068
Ik heb 2 jacky's. de reu is 8 kilo (enorm gespierd, geen vet) en eet 300 gr. per dag.
De teef is 6.5 kilo en eet 200 gr. per dag. Daarbij word er minstens 1 keer per dag lang gewandeld , gespeeld en gezwommen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door