Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#925473
Ik heb een Border Collie reu van nu 8 maanden oud. Wij vinden dat hij erg klein blijft. (hij is nog geen 50 cm) Zijn menu bestaat uit 50% botvlees, 30% spiervlees, 10% groente en 10% orgaanvlees. Hij weegt nu 17kg. Op zich zit hij met z'n gewicht wel in de goede richting maar hij blijft achter qua groei.
Nu vraag ik me af of ik met voeding hier iets aan zou kunnen doen.
Ben benieuwd naar jullie antwoorden. Alvast dank hiervoor
#925474
ALs hij goed  gezond is en evenwichting groeit dan zou ik me er geen zorgen over maken. Border collies heb je een vele soorten en maten  ;) Mijn reu van bijna 3 jaar oud weegt 18 kg en is qua schofthoogte ook niet veel groter dan mijn teven.

Ik vond hem(helemaal op Barf opgegroeid) wel langzamer groeien dan brokken pups/jonge honden, hij heeft ook niet zo'n slungel periode gehad met naar verhouding te lage pooten, maar bleef steeds vrij goed in verhouding en naar mijn idee langer doorgroeien en uitgroeien. 
#925476
De uiteindelijke hoogte is genetisch bepaald en daar verander je helaas niks aan. Een hond op Barf groeit in de regel wel wat langzamer dan zijn broketende broers/zusters, grote kans dat die 3 centimeters er nog gewoon bijkomen.
#925537
Didot is ook wat langzamer gegroeid, maar na zijn eerste jaar kwamen er toch nog een paar centimeters bij en vanaf 2 jaar is hij pas gaan uitzwaren.
Hij is wel een rank type niet zo'n massieve show reu.
De meest denken dat ie 17/18 kilo weegt maar hij weegt toch maar mooi ruim 22...allemaal spieren! :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door