Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ariska
#924466
Hallo,

Wij hebben een engelse bulldog 'Kay' (rue) die in Augustus 4 jaar word.

Wij zijn op dit moment aan het onderzoeken wat voor voeding wij het beste aan onze Kay kunnen geven.

Zijn er hier nog meer mensen met een Engelse bulldog?

Kunnen jullie mij vertellen wat voor voer ik het beste aan Kay kan geven.

Sinds kort gebruiken wij de JARCO brok. Iemand hier bekend mee?
Laatst gewijzigd door Ariska op vr 29 feb 2008, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#924479
Als het goed is voeren de leden van dit forum geen brokken, dus zal je hier niet gauw advies krijgen over een bepaald merk brokken.

Dit forum gaat over rauwe natuurlijke voeding voor honden (en katten). En wij zijn ervan overtuigd dat rauwe voeding (BARF of KVV) de enige goede voeding is voor hond en kat en dus ook voor jouw Engelse Bulldog, want het is tenslotte een hond. Ik weet dat hier een Engelse Bulldog fokker op het forum actief is en zij BARFt (volgens mij) ook met haar honden, misschien dat ze nog reageert.

Ik geef je even de belangrijkste links van het forum en het is goed om deze even door te lezen ;)

Dit is een link waar uiteengezet wordt wat BARF precies is: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html

En voor meer informatie over KVV (dit is kant en klare rauwe voeding): http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 449.0.html

Ik hoop dat je hier even mee vooruit kan ;) Als je nog meer vragen hebt horen we het graag!
Door Stef@nie
#924481
Hoi Ariska,

Je bent hier op een forum over het voeren van BARF en dat is volgens ons de beste voeding die je aan je hond kan geven. In de bibliotheek van Barfplaats is een hele hoop informatie te vinden over BARF. Dit is wellicht een goed begin: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 326.0.html

En als je wil weten waarom geen brokken en waarom wel vers en rauw vlees:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=2398

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 793.0.html

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 792.0.html

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 791.0.html

Ik hoop dat het je zo wat duidelijker wordt!
Door Ariska
#924798
Hoi hoi,

Ik heb intussen door dat het idd alleen om vlees gaat  :)

Kay heeft zijn 1e jaar ook alleen maar vlees gehad, maar hij heeft een zeer gevoelige maag en darmen en raakte daar ook continue van aan de diarree. Ik kan zo niet meer op de naam van het product komen, maar we bestelden het via de fokker.

Ik ben vandaag met Kay naar de dierenarts geweest en hij heeft nu colitis (ontsteking van het darmstelsel). Nu zit hij 1 wk op de rijst met gekookte vis en daarna mag hij voorzichtig aan weer op gewone voeding.  Nu zitten we dus zeer in dubio of we weer overstappen naar alleen vlees.
Door audier
#924801
Je zou ook een andere soort kunnen proberen of rauw gaan voeren...onze bordeauxdog gaat ook aan de diaree van carnibest maar niet van energique en kivo...

Groetjes, Karin
Door Laura2004
#924909
Maar je zegt eerst dat hij brokken krijgt en nu zeg je dat hij rijst en vis krijgt... Ik snap het niet meer....

Wat voor 'vlees' kreeg jouw hond precies, dat vind ik wel interessant om te weten. Ik heb ook een hond die volgens de dierenarts een chronische darmontsteking had en levenslang aan de prednison zou moeten, maar ze staat nu een paar jaar op barf en het gaat perfect met haar, zonder prednison.
Door evenstar
#924923
Zijn er hier nog meer mensen met een Engelse bulldog?
Ja hoor 7 stuks waarvan er een niet thuis woont
sjalot barft met haar bull bij mij een paar wel en een paar niet maar die krijgen dan KVV
rijst met gekookte vis
:-\ :-\ :-\ :-\ vind ik een slecht advies omdat je bull nog in de groei is en zo komt hij erg veel tekort.
Kay heeft zijn 1e jaar ook alleen maar vlees gehad
Wat voor vlees kreeg hij dan een compleet versie welk merk
Ik vraag dit omdat ik EB fokkers ken die bv alleen maar orgaan voeren of het vlees koken voordat de honden
het krijgen.
Door Ariska
#924967
[quote="Laura2004"]
Maar je zegt eerst dat hij brokken krijgt en nu zeg je dat hij rijst en vis krijgt... Ik snap het niet meer....

Wat voor 'vlees' kreeg jouw hond precies, dat vind ik wel interessant om te weten. Ik heb ook een hond die volgens de dierenarts een chronische darmontsteking had en levenslang aan de prednison zou moeten, maar ze staat nu een paar jaar op barf en het gaat perfect met haar, zonder prednison.
[/quote]

Hij krijgt sinds gisteren rijst met vis, omdat de dierenarts gisteren colitis heeft ontdekt en dit het dieetadvies voor een week is. Daarnaast nog pillen 2 keer daags.

Hij heeft eerder alleen vlees gehad, maar door zijn darmproblemen toen overgegaan naar brokken. Nu zitten we in tweestrijd van wat we gaan doen na zijn dieetadvies (brokken of vlees)
Door Ariska
#924969
[quote="evenstar"]
Ja hoor 7 stuks waarvan er een niet thuis woont
sjalot barft met haar bull bij mij een paar wel en een paar niet maar die krijgen dan KVV :-\ :-\ :-\ :-\ vind ik een slecht advies omdat je bull nog in de groei is en zo komt hij erg veel tekort.Wat voor vlees kreeg hij dan een compleet versie welk merk
Ik vraag dit omdat ik EB fokkers ken die bv alleen maar orgaan voeren of het vlees koken voordat de honden
het krijgen.





[/quote]

Het is een advies voor een week. Wat voor advies had jij in gedachten?

Weet het merk wat ik van de fokker had niet zo meer. Maar moest het zelf niet koken, was een complete kant en klare maaltijd uit de diepvries. Verder ben ik later over gegaan op smuldier vlees compleet.

Wat leuk 7 bullen. Heerlijk
Door Laura2004
#925015
Ik zou gewoon weer vers gaan geven, het liefst BARF natuurlijk (zelf samenstellen, zoals je inmiddels wel zal hebben gelezen) en anders een goede kvv, het kan dat jouw hond alleen slecht reageert op smuldier en op een andere kvv goed reageert. Ik zou zeker niet doorgaan met het geven van gekookte rijst, want dit is juist heel zwaar voor de darmen, ik heb mijn hond toen het heel slecht ging (en dat heeft ruim een jaar geduurd) gewoon haar gewone rauwe voeding gegeven, BARF dus.

Persoonlijk zou ik nooit brokken geven, ik vind dat dit het slechtste is wat je een hond kan geven, zeker een hond met een gevoelige maag, maar waarschijnlijk had je dit advies wel verwacht.
Door Laura2004
#925024
Nog even een opmerking van mij, als je besluit vers te gaan geven kan je misschien beter in het begin de voeding overgieten met heet water en dit natuurlijk weer laten afkoelen voor je het geeft.
Door evenstar
#925096
Daarnaast nog pillen 2 keer daags.
Is dit antibiotica of wat anders

Ik heb hele goede ervaring met carnibest maar bibi of bandit zijn ook goed
zelf denk ik dat bij deze merken de verhouding orgaan spiervlees bot  beter is.
Nog even een opmerking van mij, als je besluit vers te gaan geven kan je misschien beter in het begin de voeding overgieten met heet water en dit natuurlijk weer laten afkoelen voor je het geeft

Ben ik helemaal mee eens
Ik zou er nog pro-biotica aan toevoegen en okugest van vsm  geven

hondenbrokken bestaan voor ruim 60 % uit graan. Graan is bijna altijd de boosdoener van de darmproblemen.
In de goedkoper KVV zit meestal graan de duurdere hebben rijst als toevoeging.
Als je echt zo willen weten wat de boosdoender is dan voerde ik enkelvoudig KVV voor 1 a 2 weken want dat vind ik heel wat beter dan gekookte vis met rijst. De rijst is alleen maar maagvulling en belast de darmen
   
Laatst gewijzigd door evenstar op za 01 mar 2008, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Staftime
#926350
Wat een prachtige hond.

Als ik jou was zou ik heel snel weer over stappen op rauwvoer.
Geef je hond daarbij ook probiotica.
Je kunt ook speciale probiotica voor honden krijgen bij de dierenarts, dat zijn zakjes poeder van 5 gram, daarvan kan je je hond elke dag een half zakje geven voor een periode van ongeveer een week.
Daarnaast kan je ook nog bij elke maaltijd een halve eetlepel Psylliumvezels geven, dit is te koop bij een reformwinkel.
Ik heb het van het merk: Colon Clean.

Mijn honden hebben momenteel beide een darmvirus te pakken, en met deze vezels hebben ze geen last meer van diarree.
Het bindt de ontlasting. En het prikkelt de darmen niet, terwijl granen dit wel doen, ook rijst doet dit!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door