Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door escandor
#924731
ik heb misschien wel een vreemd vraagje 8)

Weet toevallig iemand hoeveel gram pens er in een bak van de ijs kan? Normaal zit in een ijsbak een liter roomijs, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat daar dan ook 1000 gram pens kan.

Wil het graag weten omdat ik de mogelijkheid krijg om gemalen pens, strot en kopvlees te krijgen. Dit wil ik dan zelf in bakken doen en invriezen. maar is wel handig te weten hoeveel bakken ik in de diepvries kan en of dat een beetje overeenkomt met de grammen die ik per dag nodig heb ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#924741
Ik ben bang dat je dat toch zelf een beetje moet uitvogelen. Ga maar uit van de helft wat er aan vlees ingaat en dan verschilt het ook nog per vleesje :-\
Door Boefke
#924763
Ja, lastig zonder weegschaal, ik zou het ook niet zo weten... maar ik schat toch zo rond de 700gr, als je de bak volpropt ten minste.
Door audier
#924771
Ik denk dat er wel een kilo in zo'n bakje kan hoor...

Groetjes, Karin
Door Borke
#924784
Als het fijngemalen is, dan kan er volgens mij in een literbak ook 1 kg vlees.
Gebruikersavatar
Door pike
#924934
Ik denk niet dat er een hele kilo ingaat, ook al is het fijngemalen. Ik gok op zo'n 600-700 gram  :-\
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#924935
AstridStraver schreef: Als het fijngemalen is, dan kan er volgens mij in een literbak ook 1 kg vlees.
Dat lijkt mij ook, maar ik hoor het graag als het minder blijkt te zijn.
(ben wel benieuwd eigenlijk)
Gebruikersavatar
Door pike
#924940
niet alles van 1 kg is gelijk aan een liter
probeer maar eens een kilo meel in een literdoos te doen  :-X loopt toch echt over
Gebruikersavatar
Door *Monique
#924943
ik denk geen kilo, want het zet ook nog uit natuurlijk. Denk idd ook rond de 600 a 700 gr.
Door escandor
#924944
oke, dank jullie wel. Heb zelf nog effe geen antwoord maar als ik er een berg heb en "aan de maal" ga laat ik het jullie zeker even weten. Als het 600/700 gram zou zijn zou het ook goed zijn, heb ik gewoon 2 bakken per maaltijd nodig. Dus 4 bakken per dag 8)

ben gisteren al uit geweest op een diepvries erbij ;)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#924945
escandor schreef: oke, dank jullie wel. Heb zelf nog effe geen antwoord maar als ik er een berg heb en "aan de maal" ga laat ik het jullie zeker even weten. Als het 600/700 gram zou zijn zou het ook goed zijn, heb ik gewoon 2 bakken per maaltijd nodig. Dus 4 bakken per dag 8)

ben gisteren al uit geweest op een diepvries erbij ;)
ik prop wel eens de groente in bakjes dat het net allemaal kan. Maar als ik ze dan uit de vriezer haal is het dekseltje vaak toch er vanaf of bakje kapot, omdat het uit is gaan zetten. Dus zou ik het niet helemaal vol proppen
Door 202Spots
#925317
escandor schreef: oke, dank jullie wel. Heb zelf nog effe geen antwoord maar als ik er een berg heb en "aan de maal" ga laat ik het jullie zeker even weten. Als het 600/700 gram zou zijn zou het ook goed zijn, heb ik gewoon 2 bakken per maaltijd nodig. Dus 4 bakken per dag 8)
ben gisteren al uit geweest op een diepvries erbij ;)
Gewoon de pens in de bak doen en dan wegen...dat weet je precies hoeveel er in zit..(en als je geen keukenweegschaal hebt dan 'n gewone personenweegschaal?)

Of 1 kilo pens kopen en kijken hoeveel er in de bak past.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door