Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bloemetje
#924027
Noah heeft een hoestje.

Hij begon ermee tijdens een langdurige antibioticakuur betreffende een hardnekkige huidinfectie.
Het word niet erger, het word niet minder. Hij lijkt er geen last van te hebben
Het is een droge kuch met een paar keer koren (lijkt alsof hij moet overgeven) erachteraan. Het gebeurd veel als hij wil spelen (blaffen) en als hij een tijdje heeft geslapen en dat weer rondloopt. Tijdens wandelingen of lichamelijke inspanning heeft hij er geen last van.

Hij heeft een ruis (al jaren) en is gedopplerd in September. Toen zat hij wel aan de bovengrens maar hij had geen medicatie nodig. Zijn conditie is goed te noemen. Zeker voor zijn leeftijd. Die is ook al die tijd onveranderd gebleven. Hij is ook niet benauwd of moe. Ja lui, maar dat is normaal  ::)

Wat moet ik hier nu mee?? Ik wil hem niet weer laten doppleren want dat kan niet in omgeving a'dam en dan moet hij weer onderzocht en anders wéér naar de da. Ik wil hem daar liever niet mee pesten  :-\. We gaan zowiezo in september weer om hem te laten doppleren. Maar ik ben nu eigenlijk zo kort geleden nog geweest?!

Ik geloof niet dat het zijn hart is. Kan het een kennelkuch zijn? Maar dan zou mijn andere hond het toch ook wel moeten hebben..
Door conleeuw
#924031
ik weet niet hoe lang geleden de ab kuur was, dus weet ik ook niet hoe lang hij al kucht. Het kan kennelhoest zijn, en nee, de andere hoef het niet ook te hebben, hier heeft alleen dot het gehad, Jazz heeft ook niet een keer ook maar haar keel schoongemaakt, laat staan gehoest ;)
Typisch voor kennelhoest is dat ze aan het eind lijken te willen kokhalzen of overgeven.... maar nogmaals, ik weet niet hoe lang het al speelt ;)
Door conleeuw
#924060
bloemetje schreef: Nou... Ik denk wel al een maand of 2
twee maanden  :-\ .......dat is lijk mij wel erg lang voor kennelhoest. Ik durf daar verder geen uitspraak over te doen. Mischien toch iets voor de dierenarts? Is namelijk niet onmogelijk dat het toch iets met zijn hartkwaal te maken heeft. Ik weet niet of het strikt genomen absoluut noodzakelijk is om hem opnieuw een doppler onderzoek te laten doen, wellicht dat jou dierenarts mischien wil proberen om hart medicatie te geven om te kijken of daardoor deze kuch opgelost is.....  :-\ dan hoef je niet meteen weer op pad voor een nieuwe onderzoek!!
Door bloemetje
#924061
conleeuw schreef: twee maanden  :-\ .......dat is lijk mij wel erg lang voor kennelhoest. Ik durf daar verder geen uitspraak over te doen. Mischien toch iets voor de dierenarts? Is namelijk niet onmogelijk dat het toch iets met zijn hartkwaal te maken heeft. Ik weet niet of het strikt genomen absoluut noodzakelijk is om hem opnieuw een doppler onderzoek te laten doen, wellicht dat jou dierenarts mischien wil proberen om hart medicatie te geven om te kijken of daardoor deze kuch opgelost is.....  :-\ dan hoef je niet meteen weer op pad voor een nieuwe onderzoek!!
Dat vond ik dus ook al. :-\
Ik heb maar een afspraak gemaakt voor morgen bij de da.. We shall see.
Door Nynke
#924465
Hoi Irene, ik denk ook meteen aan vocht i.v.m. haar hart. Ik wens je sterkte vandaag bij de DA en laat even weten wat hij/zij gezegd heeft !! 
Door bloemetje
#924543
Dat zal ik doen!

ik kan het me niet voorstellen dat het dat is. Hij is pasgeleden gedopplerd, aan zijn conditie is niks veranderd. Ik geloof het gewoon niet! Anders had ik allang bij de da geweest dat weet jij ook wel..
Maar we zullen het wel zien. Ik moet er om 10 over 4 zijn. Om een uur of 5 ben ik wel thuis, dan hoor je meer.
Door Nynke
#924560
Is goed meissie !! dan kijk ik vanavond nog even op bp ::) ::)

Sterkte alvast !!  En vergeet je portommonnee niet :-X :-X
Gebruikersavatar
Door Riek
#924608
Mijn vorige hond had dit ook. Ze had inderdaad last van vocht bij het hart (weet niet meer precies).
Na plaspilletjes is het droge kuchje minder geworden en was zelfs af en toe helemaal weg.
Door bloemetje
#924662
Helaas Nynke  :-\. Je had gelijk.

Zijn hartruis is zozeer verergerd dat het in zijn hele borstholte te horen is. Maar hij heeft géén vocht. Daar konden ze niets van horen (3 man heeft geluisterd).
Hij heeft een half tabletje fortekor voorgeschreven gekregen per dag.

Ik ga nu Natasja maar eens bellen.. Mijn man vertel ik het vanavond wel, die is nu gezellig uit eten met collega's.. :(
Door nelb
#924712
:( welkom bij de club...............

Het goede nieuw is dat fortekor goed werkt en je het verschil met een paar dagen al merkt.
Door bloemetje
#924743
nelb schreef: :( welkom bij de club...............

Het goede nieuw is dat fortekor goed werkt en je het verschil met een paar dagen al merkt.
Zeg dat Nel! 'T is dieptriest maar ik vond het wel een mooie opmerking  ;D

We zullen zien hoe het gaat. We blijven gewoon positief.
Door Nynke
#924811
Hoi Irene, dat was wel te verwachten, de Fortekor.Welkom inderdaad bij de club :D :-X  Waarschijnlijk Fortekor 5 ? En dan een halve daarvan of is het  Fortekor 20 en daar de helft van ?

Gunnar krijgt al Fortekor sinds hij een jaar of 2 was, dus al 10 jaar :-\ ::) :-X 
Eerst kocht ik altijd Fortekor 5, daarvan krijgt hij een tabletje per dag, kost om en nabij €14,50 per strip,  nu koop ik Fortekor 20 en deel de pilletjes door vieren. Zo'n strip kost € 20, dus dat is in verhouding wel veel goedkoper !!!
Door nelb
#924819
Hoeveelheid hangt (mede) af van gewicht van de hond.
Volgens de bijsluiter bij 5-10 kg : 1/2 per dag, dit kan op advies van de da worden verdubbeld.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door