Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#9231
Wij hebben weer wat zeg.... Vanmorgen was er met Pinkeltje niets aan de hand. Vanmiddag gaan we in het bos lopen en Leo en ik vonden haar allebei een beetje mat. Thuis gekomen gaat ze liggen, ik ga groente malen voor de honden en na een uurtje of wat staat zij op uit haar mand en begint keihard te schreeuwen van de pijn! Elke stap die zij zette, schreeuwde ze van de pijn! We schrokken ons helemaal het apenzuur!!!!!!!!!!!!!

Dus, acuut de dierenarts gebeld, daar naartoe gesjeesd. Auto voor de deur van de praktijk gemikt, onze DA kwam naar buiten, Leo tilde Pinkel uit de auto en GILLEN!!! De dierenarts kreeg dus terplekke een demonstratie! Dierenarts heeft haar onderzocht en kwam tot de conclusie: waarschijnlijk zenuw klem in de rug. Spierverslappers en pijnstillers en traumeel injecties gehad. En, de pijn begon in de praktijk al minder te worden....

Arme lieve kleine hondje... Ze had ZO'N vreselijke pijn en ze raakte er zo verschrikkelijk van in paniek... Jullie hadden haar oogjes moeten zien... zo zielig. Ze was zo bang... En ze dook onder mijn oksels met haar koppie en ik kon haar niet eens helpen... Getver, het was echt een hartverscheurende situatie....

Ze ligt nu rustig te slapen. Zojuist is ze op de bank geklommen en ze heeft niet meer geschreeuwd sinds we terug zijn van de DA.

Heeft een van jullie dit wel eens mee gemaakt? Een beklemde zenuw? Hoe kunnen we dIt nou weer voorkomen?

Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#9232
Ik laas het net in de bar .....jeetje wat een ellende weer,maar voorkomen kun je het denk ik niet echt  :-/
Wat niet wil zeggen dat ze dit heel vaak gaat krijgen hoor,kan nog wel eens een keer,maar het hoeft niet meer voor te komen.Misschien heeft ze een rare draai gemaakt,en dat kan al wel voor jullie weg gingen naar het bos .
Door moniek
#9233
Tjee wat een pech weer voor jullie en Pinkel natuurlijk. Ik denk ook dat je het niet echt kunt voorkomen. Bij mensen schrijven ze vaak een rustkuurtje voor maar dat zal bij een hond niet meevallen natuurlijk. Hopelijk blijft het nu goed gaan met haar. Succes ermee.
Door tieneke
#9234
Het zal wel flink pijn hebben gedaan!
Zo hebben ze dit en dan weer dat!
Kobus had een periode dat hij zomaar flink kreupel liep!
Naar de Da en die hield het op groeipijn.
Achteraf was er gelukkig niets aan de hand.
Op het moment zelf denk je maar aan 1 ding:de Da!! ;)
Door Truus
#9235
Hoi heel veel sterkte voor jou en Pinkeltje!
Mila heeft ook iets dergelijks gehad en de D.A. zei dat het een kou op de spieren was.
Ze had toen de zelfde klachten, ook op haar rug.
Achteraf gezien hebben we toen een fikse boswandeling gemaakt in de regen en denken dat het daar van is gekomen :-[
Na een injectie en pilletjes ging het snel over gelukkig.
Groetjes.
Door Janet
#9236
He Liz, wat vervelend joh. Ik hoop dat de medicijnen een beetje helpen, want dit is niks hoor  :-/.
Heel veel sterkte.
Door Nelly
#9237
Lizzy, zo'n kleine 6 jaar geleden had ik hetzelfde met Ashley, ik liep op het bospaadje hier achter m'n huis met de honden en ineens viel Ashley neer, hij kon niet meer opstaan en gilde van de pijn. Ik wist niet wat ik moest, kon niet bij 'm weg, want dan probeerde hij op te staan. Heb m'n jack over hem heen gelegd (het was februari en 't hagelde) en uiteindelijk heeft Thei ons gelukkig gevonden en is met de auto gekomen om Ashley op te laden. Toen naar de da. , die dacht in 1e instantie ook van alles en nog wat, maar na foto's bleek het dus spondylose te zijn. En bij spondylose kunnen óók zenuwen bekneld raken, dus als ik jou was, zou ik voor de zekerheid ff foto's laten maken.
Groetjes, Nelly.
Door Lizzy
#9238
Hallo allemaal! Bedankt voor het meeleven! Vanmorgen is onze Pinkel alsof er niks gebeurd is! Tis toch gek he?!

Hoi Nelly, tja, ik ben het wel met je eens hoor... Ik had ook graag een foto gehad. Maar omdat ze zo mooi strak liep (als ze eenmaal eventjes liep) en dan met lopen geen pijn had (alleen verschrikkelijke pijn had wanneer ze op stond en weer ging zitten en weer op stond - het ergst is dat Pinkeltje pijn lijkt te associeren met de schoppen en klappen die zij bij haar vorige "baas" gehad heeft), vond de DA niet nodig, foto's maken. We zijn wel vast besloten om zeker WEL foto's te laten maken als dit nog een keer gebeurd!

Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
#9239
Trouwens Nelly, wat een vreselijke ervaring moet dat voor jou en Ashley geweest zijn.... zit je daar moederziel alleen in het bos met een hond die zoveel pijn heeft... :'(. Afschuwelijk!
Door jill
#9240
Hallo allemaal! Bedankt voor het meeleven! Vanmorgen is onze Pinkel alsof er niks gebeurd is! Tis toch gek he?!

Hoi Nelly, tja, ik ben het wel met je eens hoor... Ik had ook graag een foto gehad. Maar omdat ze zo mooi strak liep (als ze eenmaal eventjes liep) en dan met lopen geen pijn had (alleen verschrikkelijke pijn had wanneer ze op stond en weer ging zitten en weer op stond - het ergst is dat Pinkeltje pijn lijkt te associeren met de schoppen en klappen die zij bij haar vorige "baas" gehad heeft), vond de DA niet nodig, foto's maken. We zijn wel vast besloten om zeker WEL foto's te laten maken als dit nog een keer gebeurd!

Groetjes, Lizzy
Eheheheee.... :-[ vraagje is Pinkel de hond van de foto in je onderschrift?
Mag ik vragen hoe oud Pinkel was toen je hem kreeg.
Beetje off topic maar was nieuwsgierig....
Laatst gewijzigd door jill op zo 12 okt 2003, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eidos
#9241
Jeetje Lizzy,

Ik lees dit nu pas en schrik er echt van! Wat zal je je radeloos gevoeld hebben zeg :o. Gelukkig gaat het nu weer beter met pinkel.. en nu maar hopen dat dit niet weer gebeurt!!

Mijn dieren hebben het nooit gehad gelukkig, maar ik heb het wel 2 keer gehad. 1keer zat er een zenuw klem in mn hand en 1 keer in mn nek, en het is echt geen pretje inderdaad. Met rust en pijnstillers/spierverslappers is het toen bij mij langzamerhand overgegaan.

Liefs barbara
Door Lizzy
#9243

Eheheheee.... :-[ vraagje is Pinkel de hond van de foto in je onderschrift?
Mag ik vragen hoe oud Pinkel was toen je hem kreeg.
Beetje off topic maar was nieuwsgierig....
HoI Jill, nee, de hond in mijn onderschrift is onze Brutus. Pinkel is trouwens wel een dalmaat. Ik zal haar ook eens in mijn onderschrift zetten!
Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 12 okt 2003, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#9244
Hoi Barbara, spierverslappers en pijnstillers hebben bij Pinkel goed geholpen... Hoe lang heeft het bij jou geduurd voordat jouw nek weer in orde was?

Hoi Wendy, doe ik!

Groetjes, Lizzy
Door oebaya
#9245
Hoi Lizzy,
Wat ontzettend vervelend. Eerst de operatie van Brutus, als ik het goed heb, want ik weet eigenlijk niet hoeveel Dalmaten je hebt, en nu dit met Pinkel.
Nu weet ik niet of er bij mij een zenuw bekneld zat, maar op een ochtend werd ik wakker en schoten de tranen in mijn ogen van de pijn en dat gebeurt bij mij niet gauw. In mijn toch al eeuwig problemen gevende nek zat nu iets goed verkeerd. Ook ik kreeg spierverslappers en pijnstillers. Die helpen prima en je voelt je weer geweldig. Maar genezen doen ze natuurlijk niets. Daarom heb ik er fysiotherapie bij gekregen om aan de spieren wat te doen.
Zou het dus voor jouw Pinkel ook geen optie zijn om eens over fysiotherapie na te denken? Denk wel dat je dan meer moet weten over de echte oorzaak van het probleem, maar ook bij dieren helpt fysiotherapie vaak erg goed.
sterkte weer.
groetjes
Nicolette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door