Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#924390
Ik ben zo trots op mijn meisje: waar ze vroeger nog enorm kon mutsen met haar eten (zeker toen ze nog Bibi kregen, alle stukjes orgaanvlees werden vakkundig náást de etensbak gelegd), eet ze tegenwoordig zowat alles wat haar voorgeschoteld wordt. Naast de "standaard" dingen als kip, rund, geit, lam en zalm eet ze tegenwoordig, alsof ze nóóit anders heeft gedaan: parelhoen, eend, kalkoen, paard, konijn, hert, haas etc. etc. Een heel enkele keer moet ik de eerste keer een vreemde diersoort even overgieten met heet water, maar dan lust ze het de tweede keer gewoon. Ok, orgaanvlees eet ze nog steeds in hamburgervorm, maar goed...

Heerlijk, om je hondjes zo te zien genieten.

Toevallig kreeg ik afgelopen zaterdag op de hondenschool 2 proefzakjes RC mee naar huis. Ik gebruik ze als beloningssnoepjes  :-[, maar toen ik dat zakje openmaakte, kon ik er uit de verste verte geen voedsel meer uit opmaken, terwijl Beau toch jarenlang brokken heeft gegeten. Nee, laat onze hondjes maar écht voedsel eten  :)
Laatst gewijzigd door *Natasja* op vr 29 feb 2008, 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hetty2
#924412
Lekker dat ze zo geniet van het eten, dan weet je dat je op de goede weg zit!

En RC als beloning bij de hondenschool?? Als mijn hond het zou begrijpen zou ze nu van mijn schoot afrollen van het lachen. Ze is sinds 2 maanden van de brok af en heeft sindsdien op de hondenschool voordelen boven de andere honden. Want het straatje met brokjes, de bak met brokken waar je niet aan mag komen, het niet aanpakken van brokjes van de trainer... dat is allemaal een makkie voor haar: 'Jakkes, brokken, geef mij maar een kippenvleugeltje' En als ze dan een Frolicje mag pakken dan kijkt ze me aan van 'Moet dat nou??' om het vervolgens echt niet op te eten.
Gebruikersavatar
Door Dian
#924413
fijn dat ze zo goed eet nu. Dat is beter dan al dat gemuts ;)

@hetty Rakker is dol op z'n eten, maar lust echt nog wel brok hoor. Die hoef ik niet door een straatje met brok te sturen, dan komt ie volgens mij niet ver. Vroeger wilde hij ze niet vreten, maar nu lust ie best een frolicje als ie dat kan bemachtigen :-\
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#924423
hetty2 schreef: Lekker dat ze zo geniet van het eten, dan weet je dat je op de goede weg zit!

En RC als beloning bij de hondenschool?? Als mijn hond het zou begrijpen zou ze nu van mijn schoot afrollen van het lachen. Ze is sinds 2 maanden van de brok af en heeft sindsdien op de hondenschool voordelen boven de andere honden. Want het straatje met brokjes, de bak met brokken waar je niet aan mag komen, het niet aanpakken van brokjes van de trainer... dat is allemaal een makkie voor haar: 'Jakkes, brokken, geef mij maar een kippenvleugeltje' En als ze dan een Frolicje mag pakken dan kijkt ze me aan van 'Moet dat nou??' om het vervolgens echt niet op te eten.
Nou de brokjes vinden ze nog altijd erg lekker hoor,ze krijgen ook hele kleine stukjes frolic tijdens de training,hebben ze geen moeite mee.
Door Laura2004
#924463
Wat goed van Benthe (dat is toch je meisje? :-[) :) Ik heb hier ook zo'n muts, maar hier is het de man des huizes (Kai dus) en hij heeft vorige week voor het eerst eend en parelhoen op, dus hier gaat het ook de goede richting op na vele jaren barfen (de laatste jaren probeerde ik gewoon geen nieuwe dingen meer). Dus ik begrijp heel goed hoe blij je hiermee kan zijn ;)

Ik heb met brokken trouwens precies hetzelfde, ik kan me echt niet meer voorstellen dat ik dat ooit heb gevoerd aan mijn honden (gelukkig maar een half jaar, maar toch, ik was er toen echt van overtuigd dat brok de enige juiste voeding voor een hond was ::)). Kai vindt brokken wel ok, maar Ziggy spuugt ze uit.
Door *Natasja*
#924468
Laura2004 schreef: Wat goed van Benthe (dat is toch je meisje? :-[) :) Ik heb hier ook zo'n muts, maar hier is het de man des huizes (Kai dus) en hij heeft vorige week voor het eerst eend en parelhoen op, dus hier gaat het ook de goede richting op na vele jaren barfen (de laatste jaren probeerde ik gewoon geen nieuwe dingen meer). Dus ik begrijp heel goed hoe blij je hiermee kan zijn ;)

Ik heb met brokken trouwens precies hetzelfde, ik kan me echt niet meer voorstellen dat ik dat ooit heb gevoerd aan mijn honden (gelukkig maar een half jaar, maar toch, ik was er toen echt van overtuigd dat brok de enige juiste voeding voor een hond was ::)). Kai vindt brokken wel ok, maar Ziggy spuugt ze uit.
Ja, Benthe is het meisje  ;) Beau had in het begin wat moeite met Bibi (ik was met Benthe al overgeschakeld, Beau "moest" de brokken eerst nog opmaken en kreeg steeds een klein beetje Bibi bij zijn brokken voor het lekkere: hij liet steevast de Bibi liggen), maar toen hij eenmaal op gang was, at hij alles wat hem voorgeschoteld werd.

Gek he, dat je nu zo ontzettend anders tegen brokken aankijkt, terwijl het destijds de normaalste zaak van de wereld was om die dingen iedere dag in de voerbakken te gooien  :-\

Ze eten hier alles wat als tussendoortje kan doorgaan: stukjes kaas, gedroogd vlees (doe ik ongeveer 1 keer per maand, een oven vol stukjes vlees en dan drogen maar), maar ook dus ongezonde brokjes als het zo uitkomt. Frolic staat hier ook hoog in de top 10 van lekkerste beloninkjes  :-X , die krijgen ze zo af en toe. De laatste vind ik vooral makkelijk met de Nina Ottosson spellen, ik doe ze dan door de helft of door 3-en. Kaas of gedroogd vlees heb ik ook geprobeerd, maar dat vet trekt meteen in het hout van het spel.
Door Eef+Stippels
#924472
Ja het is echt leuk om je hondjes zo te zien genieten van goed voer  :D
Wandor wist van pup af aan al dat die brokken 10x niets waren en at ze dus niet, dus die kreeg na een paar weken al meteen vers voer  ;D
Door Minna
#924545
Hier zouden ze denk ik ook nog wel brok eten maar ik probeer het eens niet uit, dat troep komt hier niet meer in. En als beloning gebruiken wij wel pens en kip en kaas en worst en hart en vlees en lever. Idd voedsel weigeren op les is voor hun een makkie.  ;D ze weten dat ik iets veel beters bij mij heb. En bij ons op de hondenschool komen er ook geen brokken er in.  :)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#924641
Hoera voor Bethe!! En haar baasje die stug volhoudt haar al dat lekkers voor te schotelen ;).

Dat gevoel over brokken herken ik meteen. Vind het zelf soms ook zonde om zo'n gratis en voor niks gekregen zakje die ik niet kon weigeren, weg te gooien en gebruik ze dan maar als beloninkjes, maar heb dan vaak het idee dat ik m'n hond loop te vergiftigen... (terwijl ikzelf wel regelmatig junkfood en koekjes naar binnenprop :-[)
Gitte vind het helemaal niet erg om brokken te eten >:(, dat lust ze ook wel, haha. Maar Fedor kijkt er altijd wel heel bedenkelijk bij en kauwt er dan heel voorzichtig op om de meeste maar weer uit te spugen, Fedor vind brood bijvoorbeeld ook geen etenswaar 8).
Door *Natasja*
#924646
Ik gebruik de brokjes niet als beloning op de hondenschool of ergens anders als ze veel beloninkjes nodig hebben  ;), dan gebruik ik gedroogd vlees. Ze krijgen hier altijd een snoepje als ze in de auto springen wanneer we op het strand weggaan. Dus hooguit 3 of 4 brokjes op een dag. Daar zullen ze vast geen vergiftiging van oplopen  8) En inderdaad, ik snack ook weleens iets ongezonds en loop ook nog steeds rond. Daar vergelijk ik die brokjes dan maar mee.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#924653
Ja, normaal is het hier ook gedroogd vlees. En van die paar brokjes krijgen ze heus niets, maar ik kan wel merken dat ik enigszins 'gehersenspoeld' ben door al die jaren op BP ;). Brokken zitten niet meer in mijn systeem....  :D
Door *Natasja*
#924659
Nitus schreef: Ja, normaal is het hier ook gedroogd vlees. En van die paar brokjes krijgen ze heus niets, maar ik kan wel merken dat ik enigszins 'gehersenspoeld' ben door al die jaren op BP ;). Brokken zitten niet meer in mijn systeem....  :D
Nee, dat merkte ik ook toen ik die proefzakjes openmaakte  ;D
Door wenche
#924663
Deejay krijgt soms nog wel frolicjes op de training, maar dat is echt zeldzaam... wilde dat ik een droogmachine had, dan hoefde de frolicjes ook niet meer...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door