Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door audier
#923849
Menu voor Nitro, reu, 4 jaar, 54 kilo

Ma 550 kipkarkas-400 kopvlees rund-1 zakje groente
Di 550 eendkarkas-400 haasvlees-1 zakje groente
Wo 550 lamsrib-400 lamshart-1 zakje groente
Do 550 haaskarkas-400 rundersnippers-1 zakje groente
Vrij 550 konijnkarkas-400 runderpens-1 zakje groente
Zat 550 parelhoenkarkas-400 kopvlees rund-1 zakje groente
Zo 550 kippennekken-250 kippenlever-50 rundernier-200 kippenmaag-1 zakje groente

1 zakje groente is 120 gram....dit is nog niet al te hoog omdat ie pas net groente eet

Graag jullie ideeen hierover....
Gebruikersavatar
Door Nitus
#923868
Ziet er hartstikke goed uit!
51% vleesbot
17% orgaan
21% spier
11% groente

Je percentage groentes is heel mooi hoor, dat hoeft niet perse omhoog.
Door audier
#924021
Ja die vis hè.....zou graag zalmkoppen proberen maar die hebben ze hier niet bij de visboer.
Door Lizzy
#924048
Ik tel wel stuk of 7 diersoorten! Wauw, prachtig! Verder ziet het er prima uit. Als je hond het er goed op doet: niks meer aan doen! Eventueel, als je niet aan rauwe vis kunt komen, zou je bijv. 1 keer per week een blikje zalm kunnen geven. Is wel gekookt, maar beter dan niks. De Deep Blue is nog wilde zalm ook!
Door audier
#924145
Hebben ze echt vis "nodig" ergens voor en zo ja hoeveel per week ongeveer?
Is 1 zo'n blikje per week voldoende dan?
En reken ik dat dan gewoon als "spiervis"??

Karin
Door Lizzy
#924175
[quote="audier"]
Hebben ze echt vis "nodig" ergens voor en zo ja hoeveel per week ongeveer?
Is 1 zo'n blikje per week voldoende dan?
En reken ik dat dan gewoon als "spiervis"??

Karin
[/quote]

Op zich hebben ze geen vis nodig. Maar, de voeding van onze honden is rijk aan omega 6 vetzuren. En om balans te krijgen tussen omega 3 en omega 6 vetzuren, is het aan te bevelen om vette vis te voeren. Of visolie capsules. Liefst voor je dus rauwe vette vis. Als dat niet kan: 1 a 2 blikkies per week. En als dat niet kan: een paar visolie capsules.

Als je een menu geeft met veel echt wild vlees en groentemix: dan krijgen je honden genoeg omega 3 vetzuur binnen. Maar vooral bio-industrie kip/gevogelte (maar ook gewoon bio industrie vlees) is arm aan omega 3 vetzuren en vaak rijk aan omega 6.
Door audier
#924187
[quote="Lizzy"]
Ik tel wel stuk of 7 diersoorten! Wauw, prachtig! Verder ziet het er prima uit. Als je hond het er goed op doet: niks meer aan doen! Eventueel, als je niet aan rauwe vis kunt komen, zou je bijv. 1 keer per week een blikje zalm kunnen geven. Is wel gekookt, maar beter dan niks. De Deep Blue is nog wilde zalm ook!
[/quote]

Nou........op het moment doet z'n vacht het niet zo goed....hij is groot geworden met kvv....toen door omstandigheden 2 jaar brokken gegeten. Nu dus sinds een maand of 2 weer op de kvv. Hij zit onder de schilfers en kleine korstjes op z'n bovenkant van kop tot kont.Enorm veel haar komt er af. Hij krabt niet maar is wel kietelig als je met je nagels over z'n rug gaat. Zal ontgiften zijn dus ik dacht maandag dan maar gelijk over naar barf. Hij vind het veel lekkerder en door dat ontgiften moet ie toch even heen of ie nou op kvv of barf zit maakt dan niet uit. Dus ik kan nog niet echt zeggen of ie het goed doet met dit menu.. :-\
Door Lizzy
#924188
[quote="audier"]
Nou........op het moment doet z'n vacht het niet zo goed....hij is groot geworden met kvv....toen door omstandigheden 2 jaar brokken gegeten. Nu dus sinds een maand of 2 weer op de kvv. Hij zit onder de schilfers en kleine korstjes op z'n bovenkant van kop tot kont.Enorm veel haar komt er af. Hij krabt niet maar is wel kietelig als je met je nagels over z'n rug gaat. Zal ontgiften zijn dus ik dacht maandag dan maar gelijk over naar barf. Hij vind het veel lekkerder en door dat ontgiften moet ie toch even heen of ie nou op kvv of barf zit maakt dan niet uit. Dus ik kan nog niet echt zeggen of ie het goed doet met dit menu.. :-\
[/quote]

Ja, ik snap de frustratie :-\
Maarrrr, heb geduld. Dit gaat goedkomen! Hoe is de ontlasting? Hoe voelt hij zich verder?
Ik zou zelf voorlopig dus even elke dag 1 visolie capsule geven, van een goed merk. Dat werkt vaak erg goed op huidproblemen, zelfs bij ontgiften.
Door audier
#924201
Nou ja frustratie...dat valt wel mee.....we weten van de eerste overgang van het ontgiften af...wij hebben toen paul barte "ingeschakeld"omdat we een landseer hadden die heel erg ging ontgiften...niet normaal meer... Dus bij haar vergeleken valt het bij Nitro wel mee.....Z'n ontlasting is perfect....ik merk ook verder niks aan hem dat ie zich niet lekker voelt of iets dergelijks...alleen z'n vacht is even waardeloos....

Waar haal ik goede vis olie capsules? Er zit hier niet iets van de tuinen ofzo....kan ik ze online bestellen misschien?

Karin
Gebruikersavatar
Door pike
#924266
Ik heb begrepen dat die van de Hema goed zijn en niet duur. Ze hebben een variant met Borago-olie die ook goed is voor de huis  :D
Door audier
#924281
Ok.....Moet ik ook nog letten op iets wat er in moet zitten of juist niet of is elke visoliecapsule gewoon hetzelfde?

Karin
Gebruikersavatar
Door pike
#924294
Het gaat om zuiver visolie Omega-3. Er zijn ook capsules die tevens Omega-6 bevatten die moet je niet nemen want dat krijgt de hond al genoeg binnen met zijn eten. En zoals gezegd kun je bij de Hema Omega-3 met Borago krijgen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#924349
Zal je nog even doorzagen over de vis :P ;).
Kan je visboer ook geen zalmkoppen voor je bestellen? Dat deed ik in het begin, tot ik een visboer op de markt vond die zalmkoppen verkocht. De vis is op de markt trouwens stukken goedkoper, ik haal er ook altijd panharing en makreel en via een vriendin kom ik aan sardientjes van de Makro.
Maar in het begin is het altijd even zoeken naar adresjes ;).
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door