Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Salty
#924024
Ik heb een franse bulldog van 4 jaar oud die al vanaf dat ze ongeveer een maand of 10 oud was last kreeg van jeuk.Ik heb toen internet afgezocht en kwam onder andere hier terecht en ben toen gestopt met brokken en begonnen met KVV eerst energique en Duck later Carnibest.De jeuk werd een stuk minder maar ging niet helemaal over dus ging over op de lamsvleesversie .Dit is een paar jaar goed gegaan ,wissel verschillende merken af maar wel steeds alleen maar lam of kip en geen rund.Nu heeft ze sinds een paar maanden weer ineens ontzettende jeuk ,schuurt met haar lijfje langs de muur,de neusplooien zijn regelmatig verdikt ze heeft er echt last van het is zielig om te zien.Het is niet zo erg dat ze haar huid kapot krabt maar aan een kant zit wel een plekje wat dunner behaard is waarschijnlijk om dat ze overal langs schuurt.
Nu vroeg ik me af kan het zo zijn dat ze nu ineens weer voor iets anders allergisch is geworden bijv voor de olie's die vaak gebruikt worden in de kvv's of had ze dit dan van pup af aan moeten hebben?
Het beste kom ik erachter natuurlijk als ze geen olie meer kreeg voor een tijdje maar heb even rond gekeken en volgens mij zit in elke kvv olie.
Barfen is niet echt een optie omdat ze moeite heeft met grotere stukken maar als er geen kvv is zonder olie en het toch zou kunnen dat een hond allergies is voor plantaardige olie dan ga ik het zeker overwegen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#924034
Als ze enkel moeite heeft met grote stukken dan kocht ik een vleesmolen en draaide zelf een "kvv" in elkaar. Je weet dan in ieder geval altijd wat erin zit en je kunt eruit laten wat je wilt (ruim gezien dan hé).
Door Boefke
#924223
[quote="Salty"]
Nu vroeg ik me af kan het zo zijn dat ze nu ineens weer voor iets anders allergisch is geworden bijv voor de olie's die vaak gebruikt worden in de kvv's of had ze dit dan van pup af aan moeten hebben?[/quote]
Ja, dat kan heel goed, een allergie hoeft zeker niet van begin afaan aanwezig te zijn, maar kan pas na jaren zich ontwikkelen. Hoe dat komt is eigenlijk niet bekend.
Door evenstar
#924268
Is anders de vlees en bot mix van Herby misschien een optie De bullen hier vinden het geweldig en je weet wat er in zit
Door Red_Hunter
#924439
Waarom denk je dat het aan de olie ligt, heb je daar een gedachte over?
Waarom niet iets anders?
Ik heb ook een hond gehad die veel jeuk had in het vroege voorjaar en als enige konden we bedenken de jonge net uitkomende brandnetels, omdat het bij haar vooral de voeten waren.
Dus misschien is het wel iets in de lucht of opkomende plantjes waar hij niet tegen kan, het hoeft niet altijd aan het eten te liggen.
De teef die ik nu heb kan niet tegen hedera, dan zit haar kop onder de bulten.
Dus bedenk even wat er in de omgeving veranderd zou kunnen zijn.

Groetjes Trudie
Door Lizzy
#924442
Je hond kan zeer zeker een overgevoeligheid hebben gekregen voor lamsvlees of voor kip. Of voor een van de andere ingredienten die in de mix zitten. En als je gemalen voer geeft: weet je nooit exact wat er in zit. Ik ga dus mee met Angelique: ga zelf samenstellen. Dan weet je wat je hond eet. En je kunt ook prima een eliminatie-dieet geven, om uit te vinden of het een voedselallergie is. Want wie weet heeft je hond een contact allergie, geen voedselallergie.
Door Salty
#924518
[quote="evenstar"]
Is anders de vlees en bot mix van Herby misschien een optie De bullen hier vinden het geweldig en je weet wat er in zit
[/quote]

Ik heb even gekeken maar daar zit rundvlees in en daarvan weet ik al zeker dat ze niet tegen kan omdat toen ik van kvv met rund overschakelde op een versie met lamsvlees de jeuk voor een paar jaar weg geweest is tot een paar maanden geleden.
Door Salty
#924519
[quote="Angelique"]
Als ze enkel moeite heeft met grote stukken dan kocht ik een vleesmolen en draaide zelf een "kvv" in elkaar. Je weet dan in ieder geval altijd wat erin zit en je kunt eruit laten wat je wilt (ruim gezien dan hé).
[/quote]

Dit is zeker een optie .
Door Salty
#924521
[quote="Red_Hunter"]
Waarom denk je dat het aan de olie ligt, heb je daar een gedachte over?
Waarom niet iets anders?
Ik heb ook een hond gehad die veel jeuk had in het vroege voorjaar en als enige konden we bedenken de jonge net uitkomende brandnetels, omdat het bij haar vooral de voeten waren.
Dus misschien is het wel iets in de lucht of opkomende plantjes waar hij niet tegen kan, het hoeft niet altijd aan het eten te liggen.
De teef die ik nu heb kan niet tegen hedera, dan zit haar kop onder de bulten.
Dus bedenk even wat er in de omgeving veranderd zou kunnen zijn.

Groetjes Trudie
[/quote]

Ik heb vorig jaar toen ze in de jeukvrije periode zat een tijdje zalmolie toegvoegd en er vlug weer mee gestopt omdat ze daar ook niet tegen kon,vandaar mijn gedachte van zou ze ook niet tegen plantaardige olie's kunnen.
De jeuk zit bij haar voornamelijk aan de flanken,oren en d'r snuit.Ik heb verder geen andere waspoeder gebruikt voor de kleden/kussens en ook in de tuin is er niets veranderd.Maar ja ook haar voeding is niets aan veranderd dus het lijkt er echt op dat ze nu ineens ergens allergies voor is  geworden en eerst niet.
Door Salty
#924526
[quote="Lizzy"]
Je hond kan zeer zeker een overgevoeligheid hebben gekregen voor lamsvlees of voor kip. Of voor een van de andere ingredienten die in de mix zitten. En als je gemalen voer geeft: weet je nooit exact wat er in zit. Ik ga dus mee met Angelique: ga zelf samenstellen. Dan weet je wat je hond eet. En je kunt ook prima een eliminatie-dieet geven, om uit te vinden of het een voedselallergie is. Want wie weet heeft je hond een contact allergie, geen voedselallergie.
[/quote]

Ik ga me is in het zelf samenstellen verdiepen.Ik vroeg me af of ik dan bij een week of 6 geen olie toe kan voegen aan haar voeding om te kijken of het daar aan ligt of zou ze dan problemen met haar ontlasting krijgen?Of kan ik eerst beter 'n vleessoort weglaten i.p.v de olie?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#924570
[quote="Salty"]
Ik ga me is in het zelf samenstellen verdiepen.Ik vroeg me af of ik dan bij een week of 6 geen olie toe kan voegen aan haar voeding om te kijken of het daar aan ligt of zou ze dan problemen met haar ontlasting krijgen?Of kan ik eerst beter 'n vleessoort weglaten i.p.v de olie?
[/quote]

Als je menu gevarieerd genoeg is dan hoef je helemaal geen olietjes toe te voegen. De meest gebruikte oliën bij kvv's zijn zonnebloemolie, lijnzaadolie en visolie. De eerste twee zijn wat mij betreft compleet overbodig bij een goed menu en de visolie zou alleen nuttig zijn als je hond geen vis eet. Aangezien je de oliën verdenkt zou ik dus alles achterwege laten voor zeker 6 tot 9 weken.
Ik zou zelf beginnen met een zo schoon mogelijke prak met alleen die dingen erin waarvan je zeker weet dat je hond er goed op reageert. Dus alleen botten/vlees/orgaanvlees en eventueel wat groente.
Door Red_Hunter
#924613
[quote="Salty"]
Ik heb vorig jaar toen ze in de jeukvrije periode zat een tijdje zalmolie toegvoegd en er vlug weer mee gestopt omdat ze daar ook niet tegen kon,vandaar mijn gedachte van zou ze ook niet tegen plantaardige olie's kunnen.
De jeuk zit bij haar voornamelijk aan de flanken,oren en d'r snuit.Ik heb verder geen andere waspoeder gebruikt voor de kleden/kussens en ook in de tuin is er niets veranderd.Maar ja ook haar voeding is niets aan veranderd dus het lijkt er echt op dat ze nu ineens ergens allergies voor is  geworden en eerst niet.
[/quote]
Ik had een keer vloeibare visolie gekocht en toen kreeg mijn reu ook vreselijke uitslag, daarna een tijd gestopt en toen ik weer begon met die olie hetzelfde verhaal. Nu geef ik 1x in de week sardientjes en ook af en toe een zalmolie capsule van het kruitvat en tot nu toe gaat het goed al heeft hij af en toe wel ergens een plekje, maar niet zo erg meer en hij heeft er ook geen jeuk aan. Dus misschien is het bij jouw hond weer andersom en kan hij wel tegen visolie en niet tegen zalmolie of gaat het met verse vis wel goed. Het is uitproberen
Sterkte ermee.

Groetjes Trudie
Door Lizzy
#924664
[quote="Salty"]
Ik ga me is in het zelf samenstellen verdiepen.Ik vroeg me af of ik dan bij een week of 6 geen olie toe kan voegen aan haar voeding om te kijken of het daar aan ligt of zou ze dan problemen met haar ontlasting krijgen?Of kan ik eerst beter 'n vleessoort weglaten i.p.v de olie?
[/quote]
Ik sluit me helemaal bij Angelique aan. Gewoon geen olie geven en een zo'n schoon mogelijk menu. Heel simpel, je geeft 50% vleesbotjes (waar meer dan de helft vlees aan zit), 15% orgaanvlees (ik zou zelf pens eens even een paar weken achterwegen laten. Ook zo'n beruchte jeukert. En geen zuivel geven. En geen ei). Wat groente, pak-beet een procentje of 10 (geen tomaat, geen aubergine en geen paprika. Dat zijn ook jeukerts). En de rest spiervlees. En dan kun je denken aan eend, parelhoen, kip, lam, geit, konijn, haas, hert, etc. Ik zou zelf 1 vleessoort die ze nog nooit gegeten heeft NIET geven. Bijvoorbeeld eend. Als ze dat nog nooit gehad heeft: nu ook niet geven, want dan kun je dat ooit als eliminatie-vlees gebruiken, mocht het zelf samenstellen ook niet helpen (je hebt dan namelijk een vleessoort nodig die je hond echt nog nooit eerder gegeten heeft).
Door Jojo
#940855
He Angela ik lees dit nu pas maar heb je al eens Haaksbarf geprobeerd?!
Ik heb Zusje altijd cb bijgevoerd naast de nrv maar eigenlijk had ze 8 van de 10 keer te slappe, plakkerige ontlasting :-\ Alle smaken cb uitgeprobeerd en zelfs een paar weken alleen cb eend gevoerd tot ik bemerkte dat ze op hb kip prachtige drollen bouwde maar op cb kip vreselijk aan de dunne ging ??? Aan de kip lag het dus niet het moest iets anders in de cb zijn. Ik heb de cb helemaal van het menu geschrapt en ze poept nu echt 9 van de 10 keer perfecte droge keuteltjes. Ik houd het er maar op dat het de oliën in de cb zijn omdat ze aan de haaksbarf niets toevoegen!
Door Salty
#941967
[quote="Jojo"]
He Angela ik lees dit nu pas maar heb je al eens Haaksbarf geprobeerd?!
Ik heb Zusje altijd cb bijgevoerd naast de nrv maar eigenlijk had ze 8 van de 10 keer te slappe, plakkerige ontlasting :-\ Alle smaken cb uitgeprobeerd en zelfs een paar weken alleen cb eend gevoerd tot ik bemerkte dat ze op hb kip prachtige drollen bouwde maar op cb kip vreselijk aan de dunne ging ??? Aan de kip lag het dus niet het moest iets anders in de cb zijn. Ik heb de cb helemaal van het menu geschrapt en ze poept nu echt 9 van de 10 keer perfecte droge keuteltjes. Ik houd het er maar op dat het de oliën in de cb zijn omdat ze aan de haaksbarf niets toevoegen!
[/quote]

toevallig  ben ik  dit nu al zo'n 2 weken aan het geven en ik heb het idee dat het krabben al een stuk minder aan het worden is dus ik heb goede hoop.Ik heb verschillende smaken geprobeerd ze lust ze allemaal alleen na de kipversie ging ze weer iets meer krabben dus waarschijnlijk kan ze ook ineens niet meer tegen kip.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door