Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#92087
ja hoor het is zover: echte lamsribben en andere botjes uit schouder etc. voor de hondjes Penta. Ik heb ze besteld bij de groene weg-slager, die net aan het uitbenen was en de ribben etc. zal bewaren (hij probeerde me niet meer te overtuigen, noemde slechts zwakjes het feit van de splinters maar gaf het toen meteen op ;D). Ik ga ze vanmiddag afhalen. Vandaag staat op het menu: bibi natuurmix (ook voor het eerst), als toetje krijgen ze dan een Echte Lamsrib oid.

Trouwens: gister in de bibiwinkel waren de lamsribben op en waren er alleen nog maar joekels van lamsschouders. Bij de scharrelslager waar ik daarnet was, hadden ze op gebied van eetbaar bot alleen... kippenpoten. Daarom ben ik extra blij met het behaalde resultaat.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#92121
Fijn Anna, dat het nu eindelijk gelukt is. :D En laat die slager toch lekker sputteren, jij hebt je botten en daar gaat het om. Over een poosje zegt ie er niets meer van, wedden? ;)
Door Anna Penta
#92249
Nou ik heb ze al had ik het me wat anders voorgesteld. Het waren twee grote bonken, terwijl ik dacht dat ribben lang en smal waren. Misschien zijn het wervels? Hoe dan ook, de grootste is in tweeën gehakt zodat er voor elk hondje een stuk is. Er zit heel veel vlees om, ik denk dat het wel als volledige maaltijd kan dienen, evt. met een beetje bibi.

En het mooiste is: ik kreeg ze GRATIS. Als dat niet lief is van mijn bioslager :-*

Verder houdt hij nu altijd lamsribben voor me apart, en ook blijkt hij altijd lamsschouder op voorraad te hebben.
Door ~anna~
#92262
Jeetje dat is echt aardig hier is nergens een bio slager wel wat biovlees in de supermarkt.
Ik weet ook nooit wat precies wat is en ik ben nog heel voorzichtig met botten want de jongste is een pirana piranja of zoiets als die begint te kluiven :-\
Door Anna Penta
#92298
nou heb het even op de film gezet

http://www.annapenta.com/video's/lamsrib.htm

Zo ziet het er dus uit: lamswervel (of ribstuk?) plus hond. Het lijkt mij dat het geen kwaad kan, ze eet er zo netjes van (nou ja figuurlijk dan, die snoet is inmiddels een en al smurrie ;D)

o ja, had even geen tijd om het megagrote bestand (7 mb) te comprimeren, dus weet waar je aan begint ;)
Door Anna Penta
#92302
[quote="balupa"]
Moet je dan nog ergens op drukken?
Ik heb wel zitten drukken maar het lukte niet of moet je gewoon afwachten.
[/quote]

Op de link klikken en afwachten maar. Door het grote bestand kan het laden wel even duren maar je kunt gewoon verder internetten. Zodra het filmpje is geladen, kun je het niet missen: er zal een geknor en gesnurk van gewelste weerklinken ;D
Door casangio
#92367
[quote="Anna Penta"]
nou heb het even op de film gezet

http://www.annapenta.com/video's/lamsrib.htm

Zo ziet het er dus uit: lamswervel (of ribstuk?) plus hond. Het lijkt mij dat het geen kwaad kan, ze eet er zo netjes van (nou ja figuurlijk dan, die snoet is inmiddels een en al smurrie ;D)

o ja, had even geen tijd om het megagrote bestand (7 mb) te comprimeren, dus weet waar je aan begint ;)
[/quote]

Hoi Anna,

Wij hebben hier genoten van je barfende hondjes. Wat kunnen ze ervan genieten en met geluid erbij.
Prachtig hoor ;D ;D ;D ;D ;) ;) ;)
groetjes, alma
Door Ollie
#92372
;D Heerlijk he Anna, dat gesnurk! Ik moet je toch even zeggen dat ik helemaal verliefd ben op Poncho :-* Wat een snoepie is dat zeg! Maarre, dit hoef ik ze niet te geven hoor, dat gaat niet goed. Ik denk dat Belfi het mischien wel zou kunnen eten, want die is er wat rustiger mee. Die andere 3 bullen dat word helemaal niks helaas. :-\
Door Anna Penta
#92399
hihi ja leuk hè? Ik krijg er zelf ook geen genoeg van, hier nog een filmpje, nadat ze die vieze dingen hadden meegenomen naar het kleed in de huiskamer :-\

http://www.annapenta.com/video's/lamsrib2.htm

Hé Ingrid, wat jammer dat jij dit soort dingen niet kunt geven. Kun je wel andere botten geven of loopt het allemaal op niks uit? En bedankt voor je compliment wat betreft Poncho :D

Ze hebben er overigens meer dan een uur op liggen knagen en nu is nog ongeveer 1/3 van elk bot over.
Door Ollie
#92415
Hahahahahaha ;D ik heb de filmpjes inmiddels al 10x bekeken, echt heel mooi om te zien!

En nee, het is hier niet vertrouwd om ze botten te geven. Vooral Stanley, die bij m'n onderschrift staat is zo vreselijk gulzig. Hij heeft een keer een bot ingeslikt van 21 cm lang :o en hij was toen zelf 30 cm lang. En Bellamy had ook al een stuk in haar keel vast zitten :-\ Helaas, maar het kan dus echt niet! :-\
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door