Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hetty
#923249
Zelf ben ik niet voor castratie. Ik vind dat mijn hond gewoon puur natuur mag blijven. Daarom voer ik ook rauw.
Maar ik heb hier nu een oversexte reu rondlopen. Oversext is het eigenlijk niet want voor de hond is het normaal gedrag. Toen ik net thuis kwam was hij volgens mij aan gillen (blaffen). Buiten loopt hij met zijn neus in de grond en is ontzettend aan het hijgen naar een klein blokje lopen.
Er loopt hier dus een loopse teef rond. Vanmiddag kwamen we haar tegen. Ik liep de hoek om en stond voor de mevrouw met haar loopse teefje.
Ik wil het natuurlijk wel even aankijken. Maar wat is jullie mening over castratie?
Het belangrijkste wat ik mij afvraag is hoe is het voor de hond. Zo opgefokt zijn over een teefje lijkt me toch ook niet fijn.

Daarnaast weet ik dat Spaniel vachten erg slecht kunnen worden na castratie. Maar ik vraag me af of dit ook zo is als je rauw voert.
Misschien is het dan wel minder.

Kortom, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

groetjes Hetty
Door mcSnurk
#923251
nou misschien als ie superernstig, problemen gevend oversext zou zijn. Maar eigenlijk alleen als medisch echt noodzakelijk is, anders niet. Vachtverandering heb ik geen ervaring mee
Door vagebond
#923269
Is het een spanielachtige vacht die jouw hond heeft, dan kun je problemen verwachten. De spanielvacht reageert nog het meest op de castratie. Ook andere vachten als shi tzu en maltezer reageren door het aanmaken van een dikkere vacht, maar de spanielvacht staat met stip op 1. Toevallig vandaag een klant met een half jaar geleden gecastreerd malterzerreutje gehad. Dit hondje had eigenlijk weinig haar, te weinig voor een normaal boomermaltezer, maar nu heeft ie een weelderige haardos. Gelukkig waarschuwt mijn da mensen, maar zoveel andere da'sen doen dat niet. Op medisch advies castreren heb ik echt niets op tegen, maar zomaar voor niets. Daar word ik niet lekker van.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#923356
Hetty schreef: Zelf ben ik niet voor castratie. Ik vind dat mijn hond gewoon puur natuur mag blijven. Daarom voer ik ook rauw.
Maar ik heb hier nu een oversexte reu rondlopen. Oversext is het eigenlijk niet want voor de hond is het normaal gedrag. Toen ik net thuis kwam was hij volgens mij aan gillen (blaffen). Buiten loopt hij met zijn neus in de grond en is ontzettend aan het hijgen naar een klein blokje lopen.
Er loopt hier dus een loopse teef rond. Vanmiddag kwamen we haar tegen. Ik liep de hoek om en stond voor de mevrouw met haar loopse teefje.
Ik wil het natuurlijk wel even aankijken. Maar wat is jullie mening over castratie?
Het belangrijkste wat ik mij afvraag is hoe is het voor de hond. Zo opgefokt zijn over een teefje lijkt me toch ook niet fijn.

Daarnaast weet ik dat Spaniel vachten erg slecht kunnen worden na castratie. Maar ik vraag me af of dit ook zo is als je rauw voert.
Misschien is het dan wel minder.

Kortom, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

groetjes Hetty
Jep, dat gebeurt ook als je rauw voert.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#923375
ik geef mijn mannen pro dier geslachtsdrift tezamen met hopcapsules als ze te erg worden. en ik moet zeggen dat dat wel helpt.
Je kan evt ook een chemische castratie geven en kijken hoe hij daar op reageert. Dat heb ik ook eens gedaan toen zo'n beetje alle teefjes van ridderkerk tegelijk loops waren :-\.
Maar castreren zou ik niet(zo snel) doen. Zijn gedrag wordt weer vanzelf minder, mijn oudste reu wordt nu ook wat rustiger.
En verandering van vacht, ja. Mijn eerste tervuerenaar heb ik ook laten castreren :-[ :-[ en veranderde zo kwa vacht, was er niet blij mee. En een bijkomend nadeel was dat hij een interressant luchtje kreeg voor andere reuen.
ellen
Door Femke
#923382
ik zou ook eerst Prodier Geslachtsdrift en Hop proberen. Wij hebben de castratie van Loebas daar nog wel een paar jaar mee kunnen rekken.

Spanielvachten zijn echt een ramp na castratie. Zelfs als je vers voert  ;D ;D ;D

Oh hier op het forum is een aantal mensen dat een GNRH implantaat hebben laten zetten bij hun hond. Werkt ook op de hormonen en ik dacht 1 jaar lang. Misschien moet je het eens in de zoekfunctie gooien, misschien is het ook wel anti-oversekst  :P
Door sem-agility
#923433
Sem is ook gecastreerd en zijn vacht is super mooi gebleven, nou hoor ik wel van cockerliefhebbers dat de vacht erg kan gaan krullen enz. Sem was toen 9 mnd en aan de brokken.Afbeelding
Sem is de zwarte
Laatst gewijzigd door sem-agility op wo 27 feb 2008, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Red_Hunter
#923455
Ik ken ook een gecastreerde cocker en vreselijk die vacht, alleen af en toe scheren of heel vaak bijhouden bij de trimsalon helpt.
Ik heb Ierse Setters en die krijgen ook zo'n vreselijke vacht, dus voor mij geen castratie.
Mijn dierenarts waarschuwt gelukkig wel.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door Angelique
#923456
sem-agility schreef: Sem is ook gecastreerd en zijn vacht is super mooi gebleven, nou hoor ik wel van cockerliefhebbers dat de vacht erg kan gaan krullen enz. Sem was toen 9 mnd en aan de brokken.Afbeelding
Sem is de zwarte
Ik hoop voor je dat je dat nog steeds kan zeggen als hij een paar jaar ouder is.
Door sem-agility
#923466
Angelique schreef: Ik hoop voor je dat je dat nog steeds kan zeggen als hij een paar jaar ouder is.
Hoezo? hij si al bijna 3 en zijn vacht is nu met de kvv nog mooier
Door sem-agility
#923470
vanaalst schreef: ooh oke, was even nieuwsgierig!
ellen
Ik wou sem niet laten castreren, maar altijd medicijnen voor die voorhuid is niet fijn en hij had er echt last van
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door