Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MauriceF
#923361
Ik lees hier op het forum af en toe mee maar kon het niet vinden in de zoekfunctie..

Ik geef mijn duitse herder al een enige tijd KVV (smuldier/ soms carnibest). Hij vindt het heerlijk en bevalt prima. Toch wil ik deels over gaan op Barf om het op deze manier steeds meer om te zetten naar Barf. Ik heb nu via iemand bij Herby besteld en heb dus het een en ander in huis gehaald. Van alles wat eigenlijk. Omdat het niet op de zakjes staat weet ik niet precies wat ik hem soms geef.

Die vleesmixen gingen ieder geval prima en vandaag had hij een grote bonk vlees waar hij heftig op moest kauwen voordat hij het door kreeg. Gaat prima ook zijn ontlasting is nog goed.

Maar nu de hamvraag: Ik wissel Barf en KVV om de dag af alleen vroeg ik me af of dit wel juist is. De reden dat ik het om en om doe is omdat ik hem langzamerhand helemaal wil overzetten. Alleen nu is de vriezer daar nog wat te klein voor, dus om en om. Ook omdat hij gevarieerd moet eten geef ik hem KVV omdat hij hier Compleet eet. Dan weet ik zeker dat hij alles binnen krijgt. En met Herby vlees is het dus om de dag een zakje van een kilo. Hij eet van KVV ook een kg per dag dus dat moet goed zijn, neem ik aan?

Misschien kan iemand me iets meer sturen hierin. Kan me voorstellen dat zijn lichaam nu constant switched en dat het voor hem dus niet zo goed is om het om de dag te voeren?

Alvast bedankt.

Gr.Maurice
Door 202Spots
#923367
Daar is niks verkeerds mee hoor! ;)
Je kan eventueel ook de helf van de maaltijd kvv geven en de andere helft de barfonderdelen erbij doen,of eerst half maaltijd  kvv geven en dan lekker vleesbotje als toetje kan ook.
Net wat het makkelijkste voor jou is.
Zorg je wel dat bij grote hompen vlees ook bot zit?
Success
Door Femke
#923381
Het is prima hoor zoals jij het doet. Ik zou echter wel een paar dingen in m'n achterhoofd houden.
Er zitten vaak royale hoeveelheden orgaanvlees in KVV, dus dat zou ik niet voeren op barfdagen. Voer lekker spiervlees en vleesbot en af en toe vis ofzo.
Daarnaast moet je even kijken naar de diersoorten die je voert. Als je KVV van kip, kip, kip en rund voert, geef dan op de barfdagen niet ook kip, kip, kip en rund maar andere diersoorten zoals parelhoen, eend, geit, lam...nou noem ze maar op.

Succes ermee!
Door MauriceF
#923655
Alleen zie je van Herby niet echt wat nou wat is. Misschien kan je dit makkelijk onderscheiden? Veel vleesmixen en volgens mij inderdaad wat orgaanvlees ? Vleesbot ben ik nog niet tegengekomen.. maar zit er vast ook tussen. Dat grote stuk vlees was iedergeval niet veel kauwen maar heel stuk vlees in een keer weg. Dat hij er af en toe niet in stikt is mij de vraag. Maar hij vindt het ieder geval wel lekker :D

KVV is pens/vlees compleet in een.

Bedankt voor de reacties.
Door petra-amsterdam
#923852
[quote="MauriceF"]
Alleen zie je van Herby niet echt wat nou wat is. Misschien kan je dit makkelijk onderscheiden? Veel vleesmixen en volgens mij inderdaad wat orgaanvlees ? Vleesbot ben ik nog niet tegengekomen.. maar zit er vast ook tussen. Dat grote stuk vlees was iedergeval niet veel kauwen maar heel stuk vlees in een keer weg. Dat hij er af en toe niet in stikt is mij de vraag. Maar hij vindt het ieder geval wel lekker :D
[/quote]

In de vleesmixen zit ook wat orgaanvlees Maurice. In de ene 20% pens 60% rund en 20% kipkarkas.
De tweede mix bestaat uit kop en spiervlees van rund/schaap en orgaanvlees van geit.
Er zit ook botmix 2 bij, dat is dus al gemalen bot met wat vlees.

Helaas heb ik ,zoals bekend ;) hetzelfde probleem als jij , geen idee wat nu welke mix is. Dus ik doe het voor de zekerheid ook nog maar om en om met daarnaast de Smuldier.

Dat grote stuk vlees waar Banjer zo,n kluif aan had was hoogstwaarschijnlijk DE schapenlong met luchtpijp. Ik had er om te proberen twee besteld en Banjer heeft mij een groot plezier gedaan door hem alvast voor me te testen , waarvoor mijn hartelijke dank ;D
Door MauriceF
#924074
Het ging erin maar ik ben er wel bij blijven staan. Hij zat er maar op te kauwen en ineens slikt hij de helft zo weg. Ik stond wel even raar te kijken, maar toen begon hij mooi aan het andere deel te knagen wat hij vervolgens ook in een keer doorslikte  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door