Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door DaisyD
#923316
Na een driekwart jaar aan de barf te zijn kreeg Dasiy voor het eerst een reekopje.

Baasje wat is dit, dit ding heeft haar, daar mag ik nooit aan komen  :-[
Afbeelding

Als jij hem niet weghaald, ga ik wel weg.  :-\
Afbeelding

Na het een uurtje aangekeken te hebben besloot ik Daisy een handje te helpen. Ze is tenslotte dol op ree en hertevlees, de tuin in dan heeft ze meer ruimte.
Afbeelding

Lekker he baasje
Afbeelding

en dit bleef over, na een flink uur werken... lekker kluifje
Afbeelding

Morgen weer baasje?

Op het filmpje is te zien hoe ze voor het eerst haar poten gebruikt om het kopje meester te maken.

Afbeelding
Door DaisyD
#923321
Dian schreef: Dapper om haar dat te geven :-[ :-\ :-X Maar het heeft zo te zien wel gesmaakt 8)

dat ree had wel een dentastick kunnen gebruiken zo te zien ;D ;D
Het eerste wat ik zei toen iemand mij het princiepe BARf uitlegde: "het lijkt me wel wat, maarrrr hele prooidieren ga ik echt niet geven!  :-\  "
Langzaam aan een konijntje geintroduceerd, brrr vond ik niet geweldig, later de wilde eend met veren en de wilde gans. Nu reekop, ze lust het allemaal, alleen die veren vind ze niet geweldig.

Als ik nu zie hoe zij geniet van het knagen en uitzoeken hoe je iets opeet, ik wil nooit iets anders meer. Daar kan geen kauwbotje tegenop.

grtjs Daisy en Co
Door DaisyD
#923341
Ik had twee reekopjes; een weeg 700gram (die heeft ze nu op) de ander 900 gram.
Ik zie het als een maaltijd aangevuld met ongeveer 300 gram spiervlees. Daisy eet ongeveer 5,5 kilo per week verdeeld over 6 dagen. De vastedag geeft ze zelf aan, want dan laat ze het eten staan en krijgt ze alleen kefir en gaat het vlees de koeling in.

Het voordeel van met 'haar' voeren is dat als er een scherp botje doorheen gaat hij wel ingepakt wordt door de haren.

grtjs en fijne nacht.
Door Fynn
#923797
Ik vind het knap dat je het doet heb met een reeenkopje wel wat moeite is zo lief zo'n ree.
Ik weet het hypocriet want ik geef wel reeenvlees.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door DaisyD
#923864
Fynn schreef: Ik vind het knap dat je het doet heb met een reeenkopje wel wat moeite is zo lief zo'n ree.
Ik weet het hypocriet want ik geef wel reeenvlees.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Het is idd wel even slikken de eerste keer; maar ik bekijk het zo. Deze ree heeft in vrijheid geleefd en kon doen laten wat hij wilde, totdat hij op een dag een jager tegenkwam. Boem, einde verhaal. Een beter leven kan je je vlees niet toewensen, lekkerder scharrelvlees bestaat niet. (ik weet zeker dat het gejaagd wild is, geen gefokt)
Het dier is dood, het vlees wordt gegeten door mensen, alleen het koppie lusten ze niet, gek he  ;D
Het is dan toch doodzonde dat het koppie wordt weggegooid omdat wij het eng vinden om te voeren, om vervolgens een dier te laten slachten om je hond eten te geven.
Ik doe Daisy er een groot plezier mee en ik zet mijn verstand op tien en mijn gevoel op nul.

De kringloop is dan weer rond.

(De koppies komen via via bij mij)

groetjes Daisy en Co
#927960
zo te zien vond hij het wel wat  ;D
ben bij mijn hond nog maar bij kippepoten ;) denk ook niet dat die het op zou kunnen. wel handig dat je hond zelf een vastedag aangeeft.. die van mij kan niet wachten om 2x per dag zijn maaltje te krijgen
Door Chubby
#927977
Uiteindelijk hoop ik ook zo te kunnen voeren als jij doet.. Ik kom in het seizoen veel jagers tegen, dus aan het spul kan ik wel komen. Net wat je zegt: een mooier leven en een snellere dood kun je je vlees niet wensen.

Helaas is zo'n reeenkop veel te veel voor mijn kleine hondje én heb ik nog geen tuin. Dus vooralsnog blijft het bij konijnkoppen e.d.
Door W&dy
#933388
Dian schreef: ik ben eerlijk gezegd nog steeds van het onherkenbare :-\ :-X Zonder haar en zonder veren, 't is ergens hypocriet ik weet het.
ik ook hoor

ik griezel er nogh een beetje van
Door Minna
#933494
Ik vind het knap dat je het doet heb met een reeenkopje wel wat moeite is zo lief zo'n ree.
Ik weet het hypocriet want ik geef wel reeenvlees.
Aan de fotos te zien ben je er nu wel overheen! :D
#933582
Prachtig zeg!
Ik heb voor het eerst twee lamskoppen besteld, ze zijn nog niet binnen.
Maar die zijn zonder vacht.

Daar ga ik ook wat mooie plaatjes van schieten als ik die geef.
Alleen ik heb geen tuin, en hier eten ze altijd alles binnen in huis.
Geen problemen mee, gewoon een soppie er over en alles is weer schoon.

Liet ze uit zichzelf de kaken met het gebit liggen?
En zou het kwaad kunnen als mijn honden dat wel op zullen eten bij de lamskop?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door