Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#922909
Ik ben op zoek naar goede stickers die ook vast blijven zitten op plastic zakjes in de vriezer.
Weet iemand waar ik die het beste kan kopen??

Nu schrijf ik het erop met een dikke viltstift, maar als de zakjes iets vet worden dan doet die stift het niet meer.

Groetjes Trudie
Door Chubby
#922914
Ik gebruik stukjes afplaktape wat je ook gebruikt als je bijvoorbeeld kozijnen gaat verven..

Daarop schrijf ik nummertjes die corresponderen met een lijst met het gehele assortiment. Op die lijst hou ik bij wat ik voer, zodat ik en overzichtelijk heb of het menu een beetje klopt per tijdsbestek en precies weet hoeveel voorraad er nog is  :-[
Door Red_Hunter
#922995
Dat is ook een idee en dat blijft dus goed plakken in de vriezer?

Het handigste lijkt me stickers waarop jezelf vanaf je PC kunt printen, maar houden die het wel in de vriezer??

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#923016
Ik koop van die etiketten bij de bruna waar er 24 op een vel zitten.

makkelijk met een printer,ik doe wel de etiketten eerst op de zak en dan pas vullen,anders krijg je plooien en valt het er soms af.

Je zou ook een sticker kunnen vast nieten :)
Door Chaos
#923052
Ik gebruik kunststof sluitclips in verschillende kleuren. Bijvoorbeeld geel voor rmb van kip, rood voor spiervlees, blauw voor pens enz. Deze sluitclips zijn steeds opnieuw te gebruiken, en je kunt de kleuren in een oogopslag herkennen in je vriezer..
Ik heb ze gekocht bij de keuken afdeling van het welbekende zweedse woonwarenhuis. 30 Stuks voor euro 1,99 in zakjes met vijf verschillende kleuren, er zijn twee varianten qua kleurstelling, waardoor er zeven verschillende kleuren zijn. Ik vind het perfect werken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#923075
Ik gebruik die clips ook maar dan zou ik het moeten opschrijven voor welk soort vlees een clips is :)
Dan heb ik bijv. iets van gans en iets van gans met bot ,wordt dan wel lastig.


maar de clips zijn ideaal,ik heb er al een paar zakjes van gekocht. ;)
Door Red_Hunter
#923094
Chaos schreef: Ik gebruik kunststof sluitclips in verschillende kleuren. Bijvoorbeeld geel voor rmb van kip, rood voor spiervlees, blauw voor pens enz. Deze sluitclips zijn steeds opnieuw te gebruiken, en je kunt de kleuren in een oogopslag herkennen in je vriezer..
Ik heb ze gekocht bij de keuken afdeling van het welbekende zweedse woonwarenhuis. 30 Stuks voor euro 1,99 in zakjes met vijf verschillende kleuren, er zijn twee varianten qua kleurstelling, waardoor er zeven verschillende kleuren zijn. Ik vind het perfect werken.
Afbeelding
Ziet er handig uit als sluiting, maar of er dan genoeg kleuren zijn, ik denk het niet, maar als sluiting heel handig.
Door Red_Hunter
#923097
marga1953 schreef: Ik koop van die etiketten bij de bruna waar er 24 op een vel zitten.

makkelijk met een printer,ik doe wel de etiketten eerst op de zak en dan pas vullen,anders krijg je plooien en valt het er soms af.

Je zou ook een sticker kunnen vast nieten :)
Vallen deze stickers er dan niet af in de vriezer?
Nieten is ook een idee.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#923130
Ik schrijf met een dikke stift op de zakjes.
Maar dan wel vóór ik het vlees ga verpakken.
De zakje zijn dan nog helemaal schoon, en dan schrijft mijn stift geheid goed.
Door Hanny
#923138
Bij de Hema verkopen ze etiketten voor op diepvries zakjes, die blijven prima zitten. Zitten er 200 in een zakje. Hier in de Hema liggen ze bij de plastic brood en diepvries zakjes.

Hanny
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#923160
Red_Hunter schreef: Ik ben op zoek naar goede stickers die ook vast blijven zitten op plastic zakjes in de vriezer.
Weet iemand waar ik die het beste kan kopen??

Nu schrijf ik het erop met een dikke viltstift, maar als de zakjes iets vet worden dan doet die stift het niet meer.

Groetjes Trudie
Ik gebruik voor Canis Naturalis speciale stickers voor in de vriezer. Die zijn geschikt voor laserprinters maar moet je wel speciaal bestellen. Ze zijn van Herma en wel duurder dan standaard stickers natuurlijk.
Door Chaos
#923175
marga1953 schreef: Ik gebruik die clips ook maar dan zou ik het moeten opschrijven voor welk soort vlees een clips is :)
Mijn menu hangt boven de vriezer, en is ingekleurd. Bijvoorbeeld zaterdagavond krijgen ze pens, dat vakje heb ik blauw gekleurd. Spiervlees, een rood vakje.
Zo kan ik, en m'n man ook ;) precies zien welke kleur we moeten pakken.
marga1953 schreef: Dan heb ik bijv. iets van gans en iets van gans met bot ,wordt dan wel lastig.
Ik heb ook niet exact voor elk item een kleur. Of ik nou lamspens of runderpens heb, dat krijgt dezelfde kleur. En of ik nou hertenrib of geitenrib heb, ik doe er een witte clip op.
Ik heb het menu dus op "kleur" gemaakt. Er kan bijvoorbeeld kipkarkas op het menu staan, dan pak ik een zakje "geel", maar daar kan dus ook kippennek of parelhoenkarkas inzitten. Konijn of haas, zelfde verhaal. Vind ik niet erg.
Ik koop gevarieerd in voor meerdere weken, en als de vriezer leeg is, hebben de honden gevarieerd gegeten.

Overigens kun je eventueel heel veel combinatie maken met twee clips. Lever is hier blauw+paars.
Door De Geijsjes
#923192
Ik gebruik ook afplaktape (wat je bij verven van kozijnen etc gebruikt) en dat blijft prima zitten, is niet duur en is makkelijk op te schrijven wat erin zit + het gewicht.  :)

Maar dat van die gekleurde clips lijkt me ook makkelijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door