Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Vena
#922844
Wie weet of carnibest eko veel op de standaard carnibest lijkt?
Mijn dierenwinkel wil de eko versie wel voor mij bestellen, maar dan moet ik 20 kilo in een keer nemen. En dan is het wel fijn dat ik weet dat mijn hond het ook opeet. Mijn hond krijgt nu Bandit kvv, maar ik wil af en toe afwisselen.
Door Cindy de Wolf
#922871
Het is enorm fijn gemalen zodat katten het ook makkelijk kunnen eten. Ik vond het net een papbrei. Jesse van mij vond het zozo de rest at het wel gewoon goed. Ik houdt het op de normale CB of Bandit en barf.
Door Vena
#923114
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het risico maar niet nemen met 20 kg eko pap :).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#923181
[quote="Cindy de Wolf"]
Het is enorm fijn gemalen zodat katten het ook makkelijk kunnen eten. Ik vond het net een papbrei. Jesse van mij vond het zozo de rest at het wel gewoon goed. Ik houdt het op de normale CB of Bandit en barf.
[/quote]

Afbeelding Huh, is hondenvoer nu ineens ook geschikt voor de poes?
Door Cindy de Wolf
#923188
[quote="Angelique"]
Afbeelding Huh, is hondenvoer nu ineens ook geschikt voor de poes?
[/quote]

Ik heb ooit eens begrepen van Corine dat de reguliere CB altijd ook al geschikt was voor poes maar dat ze voor de kat extra fijn malen met de eko versie hebben ze nu 2 in 1 gedaan. Echter 1 van mijn katten eet wel de reguliere CB maar geen katten CB :-\ zal dan toch wel verschil inzitten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#923193
[quote="Cindy de Wolf"]
Ik heb ooit eens begrepen van Corine dat de reguliere CB altijd ook al geschikt was voor poes maar dat ze voor de kat extra fijn malen met de eko versie hebben ze nu 2 in 1 gedaan. Echter 1 van mijn katten eet wel de reguliere CB maar geen katten CB :-\ zal dan toch wel verschil inzitten.
[/quote]

Dat mag ik hopen gezien het het prijsverschil :-X Maar wat ik altijd begrepen had was dat in de kattenversie meer spiervlees zat, extra taurine, geen lijnzaad, geen groente e.d. en dit alles maakte het typisch kattenvoer.
Jammer dat de honden nu moeten eten met een rietje ten gunste van de poezenbeestjes.
Door Lizzy
#923194
[quote="Cindy de Wolf"]
Ik heb ooit eens begrepen van Corine dat de reguliere CB altijd ook al geschikt was voor poes maar dat ze voor de kat extra fijn malen met de eko versie hebben ze nu 2 in 1 gedaan. Echter 1 van mijn katten eet wel de reguliere CB maar geen katten CB :-\ zal dan toch wel verschil inzitten.
[/quote]

Ik kan me niet voorstellen dat het malen het enige verschil is. Volgens de analyse is bijv. het eiwitgehalte van kattenvoer ook hoger dan het hondenvoer. En er zit geen groente in de kattenmixen.
Door Cindy de Wolf
#923241
Er is een CB bio kat in de maak maar door de enorme vraag naar CB kunnen ze deze nog niet produceren, ze hebben er bewust voor gekozen om het tijdelijk zo te doen. Er zal ongetwijfeld verschil inzitten maar wat ik begrepen heb is dat het geen kwaad kan als je kat CB van de hond eet. Dobby van ons is gek op CB voor de hond maar voor de kat, no way.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door