Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jon
#919972
Voor het slapen nog even een vraagje: van mijn paps weer wat lam gekregen voor onszelf en of de hond. De ribbetjes waren op (jammer) maar er zitten wel hele mooie stukken rug bij. Kan dat voor Lhaki of is dat te hard? t Is wel van een  superjong lam, maar Lhaki krijgt behalve de lamsribben eigenlijk alleen maar bot van gevogelte, wat hij goed kauwt (in stukjes gehakt) en ook goed verteerd.
Laatst gewijzigd door jon op ma 25 feb 2008, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#919981
Ik voer de ruggen wel aan mijn honden. Ik denk dat je het gerust kunt proberen hoor, zeker als het van zulk jong lam is. Of Lhaki er echt wat af geknaagt krijgt zul je even moeten aanzien. Misschien dat hij alleen het vlees eraf krijgt, maar da's ook lollig voor hem, lekker kluiven!
Door 202Spots
#920934
Bedoel je de rugge graad(t)? Ik denk dat 't ongeveer dezelfde hardheid heeft als de nek...en sommige wervels zijn wel hard  zijn voor Lhaki ..maar om te kluiven zal wel lekker zijn ;)
Door jon
#921095
Ja het zijn de wervels met stukken er aan. Ik ga het ontdooien en kijken hoe het eruit ziet want ik ben er niet zeker van dat het een stuk is. Misschien is de bonk wel een aantal plakken aan elkaar. Lijkt me wel iets voor mijn vader om het (voor zichzelf) panklaar te willen hebben.

Ik laat jullie nog wel even weten of er door lhaki van gegeten is, bedankt tot zover weer!! :)
Door roefus
#921099
jon schreef: Ja het zijn de wervels met stukken er aan. Ik ga het ontdooien en kijken hoe het eruit ziet want ik ben er niet zeker van dat het een stuk is. Misschien is de bonk wel een aantal plakken aan elkaar. Lijkt me wel iets voor mijn vader om het (voor zichzelf) panklaar te willen hebben.

Ik laat jullie nog wel even weten of er door lhaki van gegeten is, bedankt tot zover weer!! :)
haha, altijd een verrassing als je het 'ontdooid' ziet  :D
Door tieneke
#922271
Lhaki zal er aardig wat werk en plezier aan hebben,zeker als het vrij jong lam is gewoon laten eten.
De lamsrug of kalfsrug en nekken is het enige bot waar ze hier nog een klein kwartiertje mee bezig zijn,de rest is tikwerk... ::)
Smerige barfvarkens  >:(
Door jon
#922522
Heb één van de "stukken" laten ontdooien, en zoals ik al dacht: mooie kotelet-achtige en panklare schijfjes. Jammer, maar niet onoverkomelijk. Om de hardheid te bepalen de bijl erop losgelaten. Op sommige stukjes moest ik aardig hard meppen om het kapot te krijgen en zelfs toen had Lhaki nog aardig wat kauwwerk of zo je wilt: maalwerk. Ook al moet ik sommige botten voorbewerken, hij krijgt zo een aardige variatie: kipnek,-bout,vleugel,-karkas;parelhoenkarkas,-vleugel,-stick (is bout volgens mij);eendnek,-rug; lamsrib en nu dus ook de -rug. Niet te geloven dat er een tijd geweest is dat ik dacht dat het enige geschikte bot voor hem een kippenek was ;)
Door jon
#922790
Lizzy schreef: Dus hij heeft het opgegeten?! Wat goed zeg! Nou, krijgt hij toch een lekkere ruime variatie!
Ja, ik sta er zelf ook van te kijken; eigenlijk niks geen gezeur meer rond het eten ( zolang ik hem maar geen vis of sommige soorten wild geef. ;))
roefus schreef: Wat goed van Lhaki  :D
Goh, als ik dat formaat hondje zie...wat een knapperik !!!  :D
Sinds ik het in stukjes hakken ontdekt heb durf ik hem veel meer te geven. Juist omdat ie niet zo'n verschrikkelijke schrokop is. Ik maak de stukken wel langzaamaan wat groter als ik merk dat ie met het verteren geen problemen heeft. Maar een beetje trots ben ik wel op mijn kleine 'grote' hond.  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door