Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bianca1
#920259
Ik had mijn vraag al in een ander topic gezet, maar ik maak er maar even een aparte vraag van. Ik kan Herby mailen, maar ik ben wel benieuwd naar de ervaring van mede barfers.

Voor ik mijn bestelling aan Herby doorgeef, wil ik even weten of iemand ervaring heeft met runderknars. Is dat goed voor een botmaaltijd of is het echt alleen kraakbeen en dus een 'extraatje'
En de geitenribben van hem, ik zie staan; 'geitenvlees met rib'. is het meer vlees dan bot, of kan ik daar wel een goede botmaaltijd van maken.
En dan tot slot de runderribben. hoe zijn de ervaringen daarmee, zijn ze erg hard of voldoende zacht om als maaltijd te kunnen dienen.
Laatst gewijzigd door Bianca1 op do 21 feb 2008, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hellenbanjerbo
#920384
ervaring met runderknars heb ik niet. de geitenribben zijn prima en runderribben geef ik mijn honden niet omdat ik ze veel te hard vind. er zijn mensen die ze als recreatiebot geven geloof ik maar mijn honden gaan er zo hun best op doen dat ik bang ben voor afbrekende tanden.
Door tiny
#920475
Runderknars was leuk voor een keertje. De ribben waren zo hard dat ik ze met een baksteen nog niet eens kon pletten. En 't waren zulke grote ribben voor zulke kleine hondjes. Het recreatieknagen kennen ze hier niet. De botten moeten gewoon op met als gevolg knoerdharde ontlasting. Geit krijgen ze hier niet. Dat vinden de magen en darmen veel te vet. Met als gevolg diarree. >:(
Door lightning
#920486
geen ervaring met de runderknars maar trekt me ook niet echt voor de honden... over de geit was ik zeer te vreden toen in ieder geval...


runderribben tja de meeste hier weten wel hoe ik daar over denk ;) heb daar een hond aan verloren dus dat soort harde botten komen hier zeker niet meer binnen
Door Bianca1
#920525
Die runderribben, daar was ik dus al bang voor. Daar waag ik me dan ook maar niet aan, hier zouden ze die absoluut op willen eten dus daar gaan tandjes van sneuvelen.
Dan ga ik voor de geitenribben en ik probeer eens een keer de knars.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#920589
ik heb de knars ook al eens gehad om te proberen, maar vond het ook te hard. Geiteribben geen ervaring mee, en de kalfsribben vond ik ook behoorlijk aan de harde kant. Ik heb ze wel eens voor Bantu als pup gehad. Ze peuterde het vlees eraf :D
Door DaisyD
#922759
Te hard ??? De knarsen?? Daisy vind ze HEEERLIJKKKK en eet het liefst de hele bestelling in een keer op. De knarsen zijn behoorlijk groot en wegen tussen de  600 en 800 gram per stuk sommige wegen wel een kilo. Het is kraakbeen/merg en bot je kan het zien als het stukje borstbeen waar de ribben aan elkaar zitten en dat is in delen gezaagd.
Daisy (een rottweiler) krijgt ze meestal als afsluiter van een grote pens-maaltijd en knaagt er dan zeker een anderhalf uur aan voor hij helemaal op is, soms laat ze even een stukje liggen maar dan zit ze ook gewoon vol.
Ik geef hem niet als maaltijd want dan wordt de ontlasting te hard. Dus altijd wat spiervlees of orgaan bij geven voor een soepele stoelgang.

Het hangt heel erg van de knaagbehoefte van je hond af. Daisy is dol op knagen en er zijn honden die gewoon hun eten naar binnen willen krijgen.

grtjs Daisy en Co
Door tieneke
#922763
Bianca1 schreef: Die runderribben, daar was ik dus al bang voor. Daar waag ik me dan ook maar niet aan, hier zouden ze die absoluut op willen eten dus daar gaan tandjes van sneuvelen.
Er zijn ook hondjes van gesneuveld  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door