Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door claudiaB
#916778
Zoals jullie inmiddels al weten is Chico een jeuk hondje. :( Het is al een stuk minder maar soms bijt hij ineens weer heftig aan pootjes en liezen. Om alles uit te sluiten wil ik een ander schoonmaakmiddel gebruiken om de vloer te dweilen. Nu gebruik ik comete marseille fris. De hondendekens was ik 1x per week in de azijn. Heeft iemand tips??
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#917014
of citonel of schoonmaakmiddel van de groene beer of  hara daar zit ook niets in.
Heb trouwens wel vaker gehoord van jeukproblemen wat werd veroorzaakt door schoonmaakmiddelen.
ellen
Door Antonia
#922165
[quote="Lizzy"]
Ecover!
[/quote]

Ik gebruik ook de Vloerzeep van Ecover, heel fijn spul en het ruikt nog lekker ook. Een enkele keer, als de katten een keer op de verkeerde plek hebben geplast, gebruik ik de Kennelreiniger van Tasman. Ook helemaal top.

Iets wat ik per definitie niet gebruik is Detol. Daar reageren mijn katten heel heftig op.
Door Antonia
#922183
sylvi@ schreef: Ik denk niet alleen jouw katten Antonia, Dethol is giftig voor katten.
Dat wist ik dus niet! Maar goed dan dat ik het niet gebruik. Weet jij toevallig welk bestanddeel giftig voor katten is? Misschien is dat wel hetzelfde bestanddeel waar veel honden ook op reageren?
Door Sylvi@
#922189
Op google vind ik dit:
Aangezien het doel van ontsmettingsmiddelen het doden van virussen, bacteriën en schimmels is, zijn ze in meer of mindere mate giftig voor levende cellen; er moet een evenwicht worden gezocht tussen hun effectiviteit tegen micro-organismen en hun gevaar voor de mens en het huisdier. Helaas zijn veel gewone ontsmettingsmiddelen uiterst giftig voor katten en u zou ze dan ook niet moeten gebruiken voor voorwerpen die de kat gebruikt. De gevaarlijkste van deze ontsmettingsmiddelen zijn die welke koolteer of houtteer of een derivaat daarvan (o.a. denneolie) bevatten en chemicaliën zoals fenol (carbolzuur), cresolen en chloroxylenolen (aanwezig in 'Dettol'). Andere middelen die u moet vermijden zijn hexachlorofeen, jodium en jodoforen.
Van deze site http://www.castlemania.nl/somali/gezond ... varen2.htm
Door Sella
#922460
Ik maak mijn plavuizen sinds een half jaar schoon met citroenschoonmaakazijn.
Minder jeuk en het geeft een lekkere frisse geur.(mijn zot vindt het ook leuk om de vloer af te likken en dat is nu niet meer een risico op)
Ik vindt dat de voegen ook een stuk makkelijker schoonworden.
Plus dat dit ook nog maar eens 39 ct/liter kost
Door claudiaB
#922679
bedankt voor jullie reakties! De tip van citronel en citroenschoonmaakazijn ga ik zeker proberen. Ook ga ik op zoek naar ecover. Waar is dat te koop?
gr. Claudia
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door