Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door sem-agility
#922570
is geen domme vraag,
Ik doe met sem behendigheid en nogal fanatiek.
Ik ben met sem bij een acupuncturiste (linda Boggie) en die concludeerde dat sem met zijn achterbenen nogal ver van zijn lichaam af zit. Eerst dacht ze aan heupproblemen, daar heb ik foto's van laten maken en dat is uitgesloten.

Bij de trainingen vind sem het vervelend om vanuit zit/ligstand op te springen naar de eerste sprong. Linda heeft zijn beenspieren gevoeld en het blijkt dat sem zijn binnenbeenspieren erg slap zijn, deze wil ik dus trainen, bij een mens is dat niet zo moeilijk om te doen, maar bij een hond? Ik heb geen idee hoe...
Misschien als die sterker zijn, kan hij zijn benen beter aan zijn lichaam sluiten en beter vanuit zit springen
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#923633
Okay, duidelijk.

Ik heb geen idee hoe je die zou kunnen trainen, maar je zou eens kunnen bellen met een dieren fysiotherapeut.

Als het enige probleem is, starten vanuit de zit of af positie, dan zou je kunnen gaan trainen op starten vanuit de sta.
Dat schijnt tevens voor de belasting en kracht de beste starthouding te zijn!
En voldoende afstand houden tussen de hond en de start, zodat hij eerst nog een paar passen kan doen, voor hij de eerste sprong moet nemen.
Door pallas
#924116
Als je hond moeite heeft met de eerste sprong, kan je dat goed beinvloeden ddor hem op de "juiste" manier te laten zitten.
In de cleanrun heeft er een heel artikel gestaan hierover.
Om het hier uit de doeken te doen wordt wat ingewikkeld.
Het beste lijkt mij dat je een goede ervaren wedstrijdtrainer opzoekt en evt . mbv een fysiotherapeut oefeningen gaat doen.

Ik zou niet zomaar de binnenbeenspieren gaan trainen, je hebt kans dat  er dan een dis-balans in het spingwerk komt en dat wil je dus beslist niet!!

Het basiswerk zoals zwemmen en fietsen kan natuurlijk wel en is altijd goed voor agility honden.

Ga er dus mee  aan de slag met een goede sportfysio, met ervaring op agility gebied!

(misschien een berichtje op de BAND-List plaatsen?)
Door Noes
#924144
Sowieso is zwemmen de manier hiervoor.

Er is al sprake van disbalans als ik het goed begrijp. Mss doe je te veel korte krachtexplosies (ballen, hindernissen, stoeien) met je hond en relatief weinig oefeningen waarbij ze gelijkmatig en langdurig bewegen (zwemmen, fietsen, joggen?)????
Door sem-agility
#924162
Noes schreef: Sowieso is zwemmen de manier hiervoor.

Er is al sprake van disbalans als ik het goed begrijp. Mss doe je te veel korte krachtexplosies (ballen, hindernissen, stoeien) met je hond en relatief weinig oefeningen waarbij ze gelijkmatig en langdurig bewegen (zwemmen, fietsen, joggen?)????

Ja, de krachtexplosies krijgt sem dagelijks en ook naast de fiets dagelijks, maar zwemmen, nou krijg hem het water maar eens in :-\
Door pallas
#924493
sem-agility schreef: Ja, de krachtexplosies krijgt sem dagelijks en ook naast de fiets dagelijks, maar zwemmen, nou krijg hem het water maar eens in :-\
In een goed hondezwembad moet dat wel lukken: lekker warm water een een makkelijke inloop. Het warme water is extra goed voor de doorbloeding en ze kunnen daar echt goed doorzwemmen zodat je er ook goede spieren mee opbouwd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#924980
sem-agility schreef: Ja, de krachtexplosies krijgt sem dagelijks en ook naast de fiets dagelijks, maar zwemmen, nou krijg hem het water maar eens in :-\
In Lintelo (tussen Varseveld en Aalten) zit een hydrotherapeut: http://www.momodogs.nl
Dan wordt Sem eerst tijdens een lekkere warme douche gemasseerd en daarna mag ie in de onderwaterloopband of het zwembad.
In Deventer zit een hele goede fysiotherapeut: Ellendoor, zij werkt (ook) samen met Linda. Als Sem mijn hond was ;) zou ik eerst naar Ellendoor gaan en met haar overleggen of hydrotherapie zinvol is voor Sem.
Laatst gewijzigd door Nitus op za 01 mar 2008, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door