Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#921848
Ik ben gisteren met mijn heren maar weer eens bij Maarten Kappen geweest.

Fjurdy moest geprikt vanwege zijn schildklierwaardes, die gelukkig nu weer goed zijn, het mocht nog wel wat hoger maar het is wel goed.

Balou heb ik na laten kijken omdat ik de voorhuidontsteking niet weg kreeg, ook niet met spoelen e.d.

Hij heeft nu een AB spuit gekregen die 14 dagen werkt. AB pillen zijn voor Balou niet geschikt omdat hij er altijd ziek van wordt en volgens Maarten was dit dan de beste oplossing omdat hier blijkbaar niet zoveel bijwerkingen aan zitten.

Gelukkig heb ik hem standaard op de probiotica zitten.

Ik vraag met echter wel af, zou de weerstand van je hond in de wintermaanden ook naar beneden denderen?
Het is nu bij Balou voor het 3e jaar raak dat hij rond deze tijd een vreselijke ontsteking krijgt aan zijn piem en balletjes, ook heeft hij weer een ontstoken neusrug. Maarten zegt dat dit alles door een stafilokokken bacterie veroorzaakt wordt en dat dit ook met zijn allergieën te maken kan hebben.

Ik ben nu dus bezig met Echinecea extra forte van Bloem en hij krijgt vitamine/mineralen complex van de groene os om zijn weerstand weer omhoog te krikken.

Wat kun je doen om de weerstand van je hond zo hoog mogelijk te houden??
Door Caroline A.
#921997
Ik geef Luna nu ze een ab kuur heeft een paar dagen Smuldier (pens compleet versie)  met een paar druppels vitaminen B.
Door Lizzy
#922089
Probiotica, vitamine C (in de wintermaanden gerust 1000 mg per dag), wat extra zink, zelf samengesteld rauw en eventueel in de wintermaanden de hele winter door Echinacea Extra Forte van Bloem.
Door tt-tjes
#922219
Lizzy schreef: Probiotica, zelf samengesteld rauw, Echinacea Extra Forte van Bloem.
Deze 3 dingen krijgt hij nu dus al, plus vitamine/mineralen complex. Is dit dus genoeg, want hier zit ook zink in.

Vwb vitamine C, ik weet niet welke ik moet nemen. Ik heb hier wel gelezen over ascorbine zuur, maar welke merken zijn dan geschikt?
Door Lizzy
#922341
Alle merken ascorbinezuur zijn prima. Ik dacht al wel dat je alles gaf. Geef je het ook de hele winter door? Ik weet niet hoeveel zink er in zit, anders zou je nog wat voedingsmiddelen kunnen geven waar zink in zit (wat extra lamsvlees en wat extra eierdooiers).
Door tt-tjes
#922738
Lizzy schreef: Geef je het ook de hele winter door?
Nee, eigenlijk niet. Ik heb me niet gerealiseerd dat bij Balou zijn weerstand zo naar beneden kelderde in de winter. Alleen de probiotica krijgt hij standaard, ook in de wintermaanden.
Met de rest ben ik begonnen toen zijn problemen met zijn ontsteking weer begonnen, nu zo'n 3 weken geleden.
Lamsvlees krijgt hij meerdere malen in week dus nu moet ik alleen nog vitamine C halen dan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door