Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sem-agility
#918842
Hallo allemaal,

Daar ben ik weer ;D

Vraagje over het ontdooien van de Energique.
Moet je het in de koelkast ontdooien of mag je het ook op het aanrecht zetten?
's ochtends heb ik haast geen tijd om de kvv op kamertemp te laten komen en dacht misschien kan ik het 's avonds uit de diepvries halen en op het aanrecht zetten?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#918844
de ene keer zet ik het in de koelkast alleen dan duurt het weleens 2 dagen voor het ontdooit is.
Meestal haal ik het uit de vriezer en zet het in een bak op 't aanrecht, is het s'avonds mooi ontdooit en op kamertemp.
ellen
Door Red_Hunter
#918863
[quote="vanaalst"]
de ene keer zet ik het in de koelkast alleen dan duurt het weleens 2 dagen voor het ontdooit is.
Meestal haal ik het uit de vriezer en zet het in een bak op 't aanrecht, is het s'avonds mooi ontdooit en op kamertemp.
ellen
[/quote]
Alleen als je hond weet waar het staat en zelf op het aanrecht springt en de bakjes open maakt, dan wordt het lastiger 8) ::) ::)

Ik zette het ook altijd op het aanrecht om te ontdooien, tegenwoordig dus ruimte gemaakt in een kastje boven het aanrecht ;)

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door Angelique
#918948
[quote="sem-agility"]
Hallo allemaal,

Daar ben ik weer ;D

Vraagje over het ontdooien van de Energique.
Moet je het in de koelkast ontdooien of mag je het ook op het aanrecht zetten?
's ochtends heb ik haast geen tijd om de kvv op kamertemp te laten komen en dacht misschien kan ik het 's avonds uit de diepvries halen en op het aanrecht zetten?
[/quote]

Dat mag ook wel, of zoals al is gezegt in een kastje o.i.d. Doe dit zomers liever niet, want voor je het weet loopt het weg :-X
Door *Ilse
#918955
ik ontdooi het altijd in de magnetron, dat staat het kattenproof weggeborgen! Het is niet zo dat de poes de cb van de kat lust, maar ze weet heel goed voor wie het wel is, en dan kwakt ze hetgewoon van de aanrecht af~!!!!
Fijn hoor zo'n stel!
Door bianca1984
#919025
Hier zet ik het de ene keer op het aanrecht en de andere keer in de koelkast. Op het aanrecht is het niet echt veilig omdat ik dan 3 katten heb die er van snoepen. Maar meestal hou ik daar rekening mee en doe er wat extra in. Het ligt eraan hoeveel voorraad ik nog heb tot de volgende maaltijd. Als ik in de ochtend niet genoeg tijd heb om het op kamertemperatuur te laten komen, zet ik het met bakje en al in heet water. Door de warme stoom en bodem wordt het dan iets warmer en soms doe ik er wel eens wat warm water overheen. Dit doe ik alleen als ik echt geen tijd heb, anders laat ik het liever wat langer staan.

Groetjes,

Bianca
Door Nynke
#919035
[quote="*Ilse"]
ik ontdooi het altijd in de magnetron, dat staat het kattenproof weggeborgen! [/quote]

Maar zet je de magnetron dan ook aan of is het alleen de bedoeling dat het er veilig staat ??
Door Toni
#919137
Ik heb het zo ook wel eens gedaan, s'avonds uit de vriezer
de koelkast in en s'ochtends bijtijds uiteraard in een bak met
heet water, dan weet je zeker dat het goed is ontdooid, of
op de kachel zetten.  :D
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#919250
[quote="Nynke F"]
Maar zet je de magnetron dan ook aan of is het alleen de bedoeling dat het er veilig staat ??
[/quote]

Mijn dochter zet het in de magnetron omdat het daar veilig is. :)
Door Danny
#919263
Ik haal het 's morgens uit de vriezer, dan in een bak in de koelkast, en 's avonds haal ik het uit de koelkast en zet het op de aanrecht. Dan kan ik het 's morgens zo vieren.
Door **Jillaroo**
#919279
Denk ik er op tijd aan om het uit de vriezer te halen dan ontdooi ik het in de koelkast. En anders gewoon op het aanrecht, maar ja ik heb geen katten en de honden springen niet op de aanrecht.
Door sam123
#919550
hoi,
ik doe energique gewoon in een doosje in de koelkast.
als ik ziggy eten geef haal ik gelijk weer een nieuw portie uit de vriezer.
in de ochtend is het dan ontdooid.
ik laat hem dan eerst uit en zet zijn etensbak op de aanrecht.
dan is het op kamertemparatuur als hij terug komt.
sylvia
Door W&dy
#919554
hier zet ik het per hond in een bakje afgesloten buiten op de tafel
kan het mooi ontdooien snachts

en anders in de koelkast
Gebruikersavatar
Door Dian
#921795
's avonds haal ik voor de volgende dag het eten uit de vriezer. Het beetje voor 's morgens gaat op het aanrecht en het deel voor de volgende avond in de koelkast. 's Morgens is dat meestal nog niet ontdooid en dan zet ik dat op het aanrecht tot 's avonds. Het eten staat bij mij dus wel zo'n 6 à 7 uur buiten de koelkast
Gebruikersavatar
Door Nitus
#921888
Hier staat ook altijd alles buiten de koelkast te ontdooien (wel afgedekt). Meestal haal ik het zo'n 12 uur van te voren uit de vriezer. Lappen pens en vleesbotten gaan er ongeveer een dag (24 uur) van te voren uit.
En niets krijgt pootjes....  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door