Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lisa
#92058
Nou, lekker. Gisteravond viel mij op dat Lotte in een paar uur tijd 3 keer naar de bak was geweest en ik had zoiets oh ff in de gaten houden. Vanmorgen ging ze een paar keer achter elkaar naar de bak maar verder geen gemiauw dus mijn vriend maakt mij wakker van Lotte gaat erg vaak naar de bak. Even later begon ze boven op bed te plassen. Heb haar net een paar keer wat Gourmet gemengd met water gegeven zodat ze straks gaat plassen en ik het kan opzuigen en wegbrengen. Ze plaste daarna nog wel in de kattenbak maar dat waren maar 2 druppeltjes en daar kunnen ze niet veel mee, moet 1 cc brengen. Hoop dat ze het snel doet want wil snel weten of het blaasontsteking is. Ik vind dat wel jong eigenlijk, ze is bijna 9 maanden. Nou ja, afwachten dus maar.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#92060
Dat zou inderdaad erg jong zijn ja,ik ben benieuwd naar de uitslag.
Ik hoop voor je dat ze snel even gaat plassen.
Door Mayka
#92089
Het is nog leuker als je achter je kat aan moet in de tuin omdat hij weigert op de kattenbak te plassen.............
Maar het interesseert hem niks dat als hij zit te plassen, ik er een juslepel onder hou om de urine op te vangen. Hij kijkt alleen raar als hij zijn plasje wil bedekken en er niks ligt. Afbeelding

Hoop dat het meevalt, kan het ook zijn dat ze krols wordt en daardoor een beetje in de war is?

Succes ermee!
Door Lisa
#92092
bedankt voor de reacties.
Ze is al vaker krols geweest en toen geen problemen. Zit alleen nog steeds te wachten dat ze moet plassen grr dat ze opschiet!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#92169
Lisa schreef: bedankt voor de reacties.
Ze is al vaker krols geweest en toen geen problemen. Zit alleen nog steeds te wachten dat ze moet plassen grr dat ze opschiet!
ja ja uur na uur na uur ;D
Door Mayka
#92173
sylvia schreef:
ja ja uur na uur na uur ;D
Volgens mij wacht Lotte net zo lang tot ze echt op knappen staat ;D Leuk hoor, zo'n vrouwtje die je zo in de gaten houdt en op jou, Majesteit, zit te wachten.
Door Lisa
#92175
Nou he he eindelijk geplast en een mooie grote plas. Had er ook aardig wat vocht ingekieperd met dat gourmet/water mixje dus zou tijd worden dat het eruit kwam :-). Maar ik kwam dus bij de dierenarts en vroeg de assistente of het gecontroleerd kon worden op blaasontsteking en op gruis/kristallen. Gruis vond ze wat overdreven om dat gelijk te doen omdat ze nog zo jong is...dus eerst stripje erin. Geen bloed bij de urine maar wel bleek de urine niet zuur genoeg te zijn. Ik snap dat niet ze krijgt toch Carnibest ???. Nu werd het toch maar gecontroleerd op gruis en om 14 uur kan ik bellen voor de uitslag. De assistente had het erover van als er gruis in zit vitamine c geven. Maar ben alweer vergeten of ik het sowieso moest geven omdat urine niet zuur genoeg is, of dat het pas moet als er gruis inzit. Iemand enig idee hoe het kan dat de urine niet zuur genoeg is?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#92317
cranberrie capsules met vit C is erg goed bruikbaar bij dit soort dingen. Dit kun je gewoon bij de drogist kopen.

Ik gebruik het hier ook alleen voor Moby heeft dit allemaal geen effect gehad maar er zijn een heleboel positieve verhalen over te vinden hier op BP.
Door Lisa
#92321
PH urine was 7,5-8, zat geen bloed bij urine. Wel blaasontsteking en daarvoor antibiotica meegekregen voor een week. Ook zat het vol met struviet kristallen. En volgens de assistente niet een klein beetje maar behoorlijk veel :-\. Gelukkig zijn het nog geen stenen. Natuurlijk kwam ze aandraven met een gruisoplossende brok want vitamine c zou niet afdoende zijn. Heb die afgescheept met ik denk er nog over en heb toen contact opgenomen met Tannetje wat ik het beste kon doen. Probeer het gewoon verder met Carnibest en probeer om ph urine omlaag te krijgen door dagelijks 125 mg. vitamine C te geven en 2 x daags 5 druppels natuurtroebele appelazijn. Over een week of 3 laat ik de urine dan weer controleren en dan hoop ik heel erg dat het dan goed is en die kristallen en blaasontsteking weg zijn. Ik vind het echt bijzonder jong dat ze dit al heeft, schrok me echt een hoedje toen de assistente zei dat er echt veel kristallen inzaten.
Door laura
#92325
Kan me reuzegoed voorstellen dat je geschrokken bent. Wees maar blij dat je er wel zo snel bij bent.... Zonder die blaasontsteking was je er nooit achter gekomen!

Succes ermee, ik hoop werkelijk dat de vitamine e.d. helpen.
Door kattenbella
#1232652
Ik reageer hier maar.

Jerry, loopt ook van bak naar bak. Hij heeft geen volle blaas, maar ik moet het wel in de gaten houden.
Hij eet nu vooral carnibest en als brok Yarrah erbij todat alles gewoon is. Ik wil de Hills er niet meer in hebben hier.
Ik denk ook eventueel in de tussentijd aan de cranberry en vitamine c.
Ik heb AB en tolfedine. Hij heeft geen ziekte verschijnselen, maar het is niet goed.

De dierenarts zegt dat hij dan kennelijk niet genoeg heeft aan vers, niet zuur genoeg????

Morgen even een ochtend aan het werk, lastig soms een baan dan
Door ibbi
#1232691
als je urine opvangt en bewaard gaan zich kristallen vormen,
daarom is het beter de kat met een volle blaas naar de DA te brengen en urine te laten prikken,
dan heb je pas een goed beeld.
Door Mevroi Kruim
#1233110
kattenbella schreef: Ik reageer hier maar.

Jerry, loopt ook van bak naar bak. Hij heeft geen volle blaas, maar ik moet het wel in de gaten houden.
Hij eet nu vooral carnibest en als brok Yarrah erbij todat alles gewoon is. Ik wil de Hills er niet meer in hebben hier.
Ik denk ook eventueel in de tussentijd aan de cranberry en vitamine c.
Ik heb AB en tolfedine. Hij heeft geen ziekte verschijnselen, maar het is niet goed.

De dierenarts zegt dat hij dan kennelijk niet genoeg heeft aan vers, niet zuur genoeg????

Morgen even een ochtend aan het werk, lastig soms een baan dan
Maar hij eet niet alleen vers, toch? Ik zou snel stoppen met die brokken, dat is konijnenvoer en geen kattenvoer, biologisch of niet.
En het kan zijn dat hij evt tijdelijk nog extra verzuurders nodig heeft dus ik zou zeker vit C en appelazijn gaan geven.
Door Lisa
#1234073
Grappig mijn topic van jaren terug weer te lezen. Helaas heeft Lotte nog vaak blaasproblemen gehad. Cystease, CB diabetes, cranberry, vitamine c, appelazijn, het bleef om de zoveel tijd terugkomen. Dierenarts denkt dat ze er gewoon gevoelig voor is, misschien toch sterk reageert op stress, het is een lastig probleem. Nu stap ik over naar Bibi en af en toe Bandit (ze lijken hier wel uitgegeten op de CB) en ik geef nu elke ochtend nog 5 druppels appelazijn door het eten en water. Tot nu toe (druppels en water) gaat het eigenlijk al heel lang aardig goed. Dus wellicht kun je helemaal overstappen op vers, pHstripjes kopen om urine af en toe te meten en als er verzuurt moet worden, dat met appelazijn doen?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door