Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#921645
Ik ben begonnen met een goede staafmixer met hakmolentje. Hij deed zijn werk prima, maar omdat je niet veel tegelijk kon doen, moest ik wel een middagje uittrekken om voor een maand groentemix te maken.
Sinds kort heb ik een super keukenmachine: Magimix cuisine. En alles gaat er in een keer in en in no time zit de mix in bakjes in de vriezer :D En hij kan nog veel meer dingen goed en snel!
#921768
Ik heb een Braun (wel een krachtige motor). En op zich doet tie het prima, maar ik heb er een hekel aan om groentemix te maken met dat ding.... Er moet teveel vocht bij om een goede puree te maken. Vind ik.

Daarom gebruik ik mijn vertrouwde champion juicer.

Afbeelding

Jammer dat ze zo krankzinnig duur zijn in Nederland....
#921823
Ik gebruik een sapcentrifuge van Braun, de MP80, was ong. 80 euro.
Hij bevalt heel goed, gaat razendsnel, het enige waar ik op moet letten is dat de pulp goed weg kan.
Als ik bijv. te veel wortels achter elkaar doe, raakt ie verstopt en kan de pulp niet weg.
Oplossing is om de harde groente af te wisselen met zachte groente en af en toe de pulp een zetje te geven  ;)
#921832
Ik heb een siemens keukenmachine (incl. blender) en ik ben er ook heel tevreden over. Hiervoor gebruikte ik de tefal keukenmachine van mijn moeder en die was ook prima, we hebben er ook ooit één van de lidl gehad en die beviel niet echt, het is dus wel belangrijk om echt een goede te kopen. Die van de lidl was 25 euro en die ik nu heb was 125 euro (en het was nog een aanbieding ook).
#921856
ik gebruik zo'n Tomado handmixer die je kan aansluiten op een bakje waarin twee mesjes ronddraaien. In een uurtje ben ik klaar voor minimaaal een maand groentemix. Het sap wat vrijkomt bij de ene groente, komkommer bijvoorbeeld, gebruik ik weer bij een drogere groente. Zo wordt het geheel niet te waterig.
#921914
Lizzy schreef: Ik heb een Braun (wel een krachtige motor). En op zich doet tie het prima, maar ik heb er een hekel aan om groentemix te maken met dat ding.... Er moet teveel vocht bij om een goede puree te maken. Vind ik.

Daarom gebruik ik mijn vertrouwde champion juicer.

Afbeelding

Jammer dat ze zo krankzinnig duur zijn in Nederland....
Wat is het verschil met de Braun "waar toch een aantal mensen tevreden over is"en de champion juicer.!!
Omdat ik best wat groenten weg werk vind ik het belangrijk om in 1 keer de goede te kopen.
#921965
Nitus schreef: Ik heb ook een Champion Juicer maar kan hem niet vergelijken met een ander, want die heb ik niet. Maar je hebt bij de Champion Juicer in ieder geval geen extra vocht nodig, hij vermorzelt gewoon alles 8).

Ik heb 'm HIER (in Duitsland) besteld, binnen 3 dagen had ik 'm in huis.
Dank je voor de link.
Ik woon op een paar kilometer afstand van Duitsland, dus ik kan er eens een kijkje gaan nemen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door