Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door patrick & bullies
#920932
hoi ik heb een bullterrier van 5.5 maand, het liefst zou ik met barf beginnen maar daar heb ik gewoonweg geen tijd voor, ik wil haar wel op kvv zetten in plaats van brokken, nu heb ik smuldier, rodi, carnibest en duck geprobeert, alleen de eerste twee eet ze, is deze voeding hoogwaardig genoeg voor mijn pup?  :-\
Door Marjoleine
#920939
Goede vraag, ik vroeg het me ook af.
Mijn pup (bijna 11 weken) eet niks met pens erin  ???

Raar.
Hoe leer ik haar dat eten?
Ik heb er toch niet weer zo'n lastpak qua eten bij, hoop ik  :-\
Door Nynke
#920957
ik weet niets af van de hoogwaardigheid van de verschillende merken, maar als je pup goed gezond is kun je het eten best weghalen als hij het niet eet en de volgende keer weer proberen. jij bepaalt, hij niet :P
Door Marjoleine
#920979
[quote="Nynke F"]
ik weet niets af van de hoogwaardigheid van de verschillende merken, maar als je pup goed gezond is kun je het eten best weghalen als hij het niet eet en de volgende keer weer proberen. jij bepaalt, hij niet :P
[/quote]
Nou, dat is makkelijk gezegd, maar een pup een week geen eten geven, zeker als ze een week of tien zijn, lijkt me toch een wat groter probleem dan een volwassen hond zo aan iets wennen.
Ik had toch wel graag dat ze gewoon door blijft groeien!
Door Caroline A.
#920997
Volgens mij mag je best alleen Rodi en Smuldier voeren als je maar de compleet versies aan je pup geeft. Vooral een pup heeft een paar keer per dag een maaltijd nodig dus ik zou niet zo maar een maaltijd overslaan.
Door petra-amsterdam
#921008
[quote="yzidor"]
hoi ik heb een bullterrier van 5.5 maand, het liefst zou ik met barf beginnen maar daar heb ik gewoonweg geen tijd voor, ik wil haar wel op kvv zetten in plaats van brokken, nu heb ik smuldier, rodi, carnibest en duck geprobeert, alleen de eerste twee eet ze, is deze voeding hoogwaardig genoeg voor mijn pup?  :-\
[/quote]

Mits je de compleet versie voert heb je dus ,n volwaardig voer, ook voor een pup.
Ik zou zelf daarnaast ook de verschillende varianten (bij)voeren zodat je pup ook andere smaken leert eten.
Een z.n. fijngeslagen kippenekkie al eens geprobeert? Daar kunnen ze erg leuk mee stoeien nl  8)
Duck wordt hier overigens ook niet gewaardeerd hoor ;)
Door Nynke
#921010
Nou, dat is makkelijk gezegd, maar een pup een week geen eten geven, zeker als ze een week of tien zijn, lijkt me toch een wat groter probleem dan een volwassen hond zo aan iets wennen.
Ik had toch wel graag dat ze gewoon door blijft groeien!


ik had ook niet gezegd dat je het een week zou moeten volhouden ::) ;) 
en ik denk ook niet dat je pup het een week volhoudt om niet te eten.
Door Marjoleine
#921053
[quote="Nynke F"]


ik had ook niet gezegd dat je het een week zou moeten volhouden ::) ;) 
en ik denk ook niet dat je pup het een week volhoudt om niet te eten.
[/quote]
Tis een wetter, hoor. Erg eigenwijs typje  :-\

Ze lust alleen de vleesversie tot nog toe, de hart en de kip, de pens wil ze niet en de pens/vlees ook niet.
Iemand tips hoe ik dat lekkerder kan maken voor haar?
Verder heb ik hier dus nog een teef die niks lust en eentje die alles lust.
Door Nynke
#921084
[quote="Marjoleine"]
Tis een wetter, hoor. Erg eigenwijs typje  :-\

Ze lust alleen de vleesversie tot nog toe, de hart en de kip, de pens wil ze niet en de pens/vlees ook niet.
Iemand tips hoe ik dat lekkerder kan maken voor haar?
Verder heb ik hier dus nog een teef die niks lust en eentje die alles lust.
[/quote]

ah, een wetterhoun ::) ::)  hat dat dan gezegd :D :D  Een oprjochte Frys !! 
Misschien een geklutst eitje erover heen??
Door Marjoleine
#921104
[quote="Nynke F"]
ah, een wetterhoun ::) ::)  hat dat dan gezegd :D :D  Een oprjochte Frys !! 
Misschien een geklutst eitje erover heen??
[/quote]
Goed idee.
Eieren zat hier, de kippen leggen meer dan we opkunnen  ;)

Ik ga het morgen eens proberen :)
Door Laura2004
#921106
Ik lees heeeeeeeeeel veel topics over slechtetende honden en zelf heb ik er ook ervaring mee, maar ik heb het gevoel dat wij (de baasjes dus) dit negen van de tien keer in stand houden. Mijn honden mutsen sinds korte tijd nauwelijks, omdat ik het allemaal anders aan heb gepakt.

Allereerst is het natuurlijk belangrijk om iets lichamelijks uit te sluiten, dus zeker weten dat je hondje niet ziek is en daardoor niet eet.

En verder raad ik mensen met slechtetende (of beter gezegd: mutsende) honden aan deze link op het hondengedragsforum te lezen: http://www.hondengedragsforum.nl/viewtopic.php?t=9
#921212
oh ja, energique heb ik ook geprobeert maar daar bleef ze van aan de diaree, dat heb ik 3 weken aangekeken maar dat duurde me te lang, leek wel of dat te vettig was. mijn andere bull, een teefje van zes, zat eerst op brokken maar zat onder de rode uitslag, ze kreeg Prins voor gevoelige honden, nu krijgt ze Duck pens compleet en alles is weg, in het begin gaf ik uitmuntend maar daar zit net iets meer eiwit in waardoor ik nog niet het gewenste resultaat had.

groetjes patrick
Door Marjoleine
#921298
[quote="Laura2004"]
Ik lees heeeeeeeeeel veel topics over slechtetende honden en zelf heb ik er ook ervaring mee, maar ik heb het gevoel dat wij (de baasjes dus) dit negen van de tien keer in stand houden. Mijn honden mutsen sinds korte tijd nauwelijks, omdat ik het allemaal anders aan heb gepakt.

Allereerst is het natuurlijk belangrijk om iets lichamelijks uit te sluiten, dus zeker weten dat je hondje niet ziek is en daardoor niet eet.

En verder raad ik mensen met slechtetende (of beter gezegd: mutsende) honden aan deze link op het hondengedragsforum te lezen: http://www.hondengedragsforum.nl/viewtopic.php?t=9
[/quote]
Misschien is het aardig om je te realiseren dat het echt niet altijd zo werkt.
Ja, ik heb een teef die slecht eet.
Nee, ik heb daar niet de hele dag voer voor klaar staan en ja, als ze niets eet haal ik de bak weg.
Nee, ze is niet ziek en nee, ze is niet te dik.
En ze leeft in een roedel, dus de voernijd zou er ook kunnen zijn. Maar hoewel ze noch de hoogste, noch de laagste in rang is, is die nijd er bij haar niet. Ze eet net zo makkelijk een week niet. Ja, dat heb ik ook geprobeerd. En nee, dat hielp dus niet.
En nee, ze krijgt niet telkens een ander merk. Naast het versvlees voer ik al vijftien jaar hetzelfde merk en dat wijzig ik dus niet.

Ik waardeer het heus dat je een dergelijke link plaatst, maar ik kan er behoorlijk van geirriteerd door raken dat mensen er altijd maar vanuit gaan dat het slechte eten is aangeleerd.

Ik fok al 20 jaar en heb al 30 jaar honden, ik heb jaren les gegeven en verbeeld me dat ik wel een en ander van gedrag afweet.
En soms ligt het gewoon niet aan de baas.
En hoewel het regelmatig gebeurt dat honden slecht eten door de manier van omgaan met eten van de baas, gaat dat echt niet per definitie op.
Laatst gewijzigd door Marjoleine op za 23 feb 2008, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#921413
Volgens mij heb ik nergens beweerd dat jij het je hond hebt aangeleerd, dus volgens mij heb je geen enkele reden om geïrriteerd te raken, ik heb alleen de tip gegeven (aan de topicschrijfster) om die link te lezen, want vaak houden we onbewust gedrag in stand, ik heb dat zelf ook gedaan.

Als jij weet van jouw hond dat het niet door jou in stand gehouden wordt en dat ze echt niets lust, dan hoef jij je toch ook niet aangesproken te voelen ;)

Het was ook absoluut niet bedoeld als aanval oid ;)

Ik heb met mijn honden veel gehad aan deze tips, dus ik dacht dat ik er anderen misschien ook mee kon helpen :)

En net zoals het bij slechtetende kinderen vaak in stand gehouden wordt door de ouders, wordt het gedrag bij slechtetende honden ook vaak in stand gehouden door de baasjes. Maar ik geloof zeker dat dit niet bij alle honden en bij alle kinderen het geval is, er zijn mensen die veel gevoeligere smaakpapillen hebben dan anderen en misschien kan dit bij honden ook zo zijn, ik gok maar even wat.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op za 23 feb 2008, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#921432
[quote="Marjoleine"]
En hoewel het regelmatig gebeurt dat honden slecht eten door de manier van omgaan met eten van de baas, gaat dat echt niet per definitie op.

[/quote]
Ik zei toch precies hetzelfde of niet? :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door