Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door patrick & bullies
#921311
is er iemand wiens pup is opgegroeid op rodi of smuldier? mijn bullterrierteefje is nu 5,5 maand en weegt ca. 20 kilo en is een cm. of 38/40 hoog, haar ouders waren echt grote bullterriers, het lijkt wel of ze iets aan de kleine kant is bij dat ze toch bijna even groot is als mijn oudere bull die is 43 cm en 24 kilo. of ze groeit langer door als mijn andere bull die was na een maand of7 niet veel meer gegroeid.

groetjes patrick, diva en quincy  ???
Door ~Joke~
#921341
Ze zal nog wel wat doorgroeien, in ieder geval wel tot de eerste loopsheid. Op vers vlees groeien de honden over het algemeen gelijkmatiger op en zie je vaak niet van die groeispurts als bij brokkengevoerde pups
Door patrick & bullies
#921346
hoi joke,

dat klopt inderdaad ik heb een rottweiler gehad die opgroeide op puppybrokken, die had zo ongeveer elke dag een andere bouw. bij mijn bull moet je goed kijken wil je een verandering zien.
ze heeft wel nog vrij dikke groeischijven, dus ze zal nog wel wat groeien. voor mij is kvv en barf helemaal nieuw, ik wist ook niet wat dit voor een invloed had op de groei van de hond.
bedankt voor je reactie.

groetjes patrick
Door Red_Hunter
#921347
Mijn reu is opgegroeid met Energique en hij is eigenlijk te groot geworden voor een Ierse Setter, maar in vergelijking met mijn vorige reu is hij wel heel gelijkmatig opgegroeid zonder groeipijnen en scheve bouw.
Hoogte zit toch meer in de genen dan in het voer volgens mij.

Groetjes Trudie
Door Wicka
#921393
Mijn Bullterrier pup, naja pup, ze is bijna 7 maaden, eet nu al enkele maanden KVV. Bij de fokker kreeg ze al duck en ik ben later over gegaan naar Carnibest. Wicka is niet zo groot, haar ouders ook niet, en ze weegt nu bijna 20 kg. Verder is ze supergezond en Carnibest is denk ik een van de betere KVV's en ze ziet er prachtig uit! En geen last van groeipijntjes oid.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#921552
[quote="Red_Hunter"]
Mijn reu is opgegroeid met Energique en hij is eigenlijk te groot geworden voor een Ierse Setter, maar in vergelijking met mijn vorige reu is hij wel heel gelijkmatig opgegroeid zonder groeipijnen en scheve bouw.
Hoogte zit toch meer in de genen dan in het voer volgens mij.

Groetjes Trudie
[/quote]

Echt wel.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#921555
[quote="patrick & bullies"]
is er iemand wiens pup is opgegroeid op rodi of smuldier? mijn bullterrierteefje is nu 5,5 maand en weegt ca. 20 kilo en is een cm. of 38/40 hoog, haar ouders waren echt grote bullterriers, het lijkt wel of ze iets aan de kleine kant is bij dat ze toch bijna even groot is als mijn oudere bull die is 43 cm en 24 kilo. of ze groeit langer door als mijn andere bull die was na een maand of7 niet veel meer gegroeid.

groetjes patrick, diva en quincy   ???
[/quote]

Kan goed dat ze wat langzamer groeit en dat ze uiteindelijk wel de "gewenste" hoogte zal krijgen. Mijn vorige teefje had bij de hd-keuring op 14 maanden de groeischijven nog openstaan, wat niet echt gebruikelijk is voor een hond van dat formaat. Dat pa en moe groot zijn wil niet zeggen dat jouw pup ook per definitie groot zal worden. Het zal vast allemaal goed gaan komen. Aan het voer zal het in ieder geval niet liggen.

Een zusje van mijn jongste heeft grotendeels Smuldier/AHV gehad en is een klein tikkie groter dan mijn pup, haar ander zus die Carnibest eet is een flinke tik groter. En ze hebben dus alledrie dezelfde grote moeder.
Maar om het allemaal nog simpeler te maken. De teef die ik aangehouden had uit het vorige nest en die uitsluitend barf heeft gegeten is megagroot geworden en nu heb ik op barf dus de kleinste ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door