Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lightning
#920696
doe ik mijn poes goed als ik haar kvv geef nu ze zwanger is? ik wil haar dan eerst proberen of ze het lust... smuldier of zo... of komt ze dan veel te kort voor haar toestand om het maar zo te noemen. ze is een brits korthaar en word haar 2de nestje... ze krijgt nu gewoon kittenbrokjes
Door Mieuw
#920705
Mijn dames floreren op kvv (maar goed, ze krijgen ook als ze niet zwanger zijn toch niets anders ;)). Toen mijn katten nog brokken aten (en ook kittenbrokken kregen tijdens hun zwangerschap) waren de geboortegewichten van de kittens lager dan de geboortegewichten van de kittens van moeders die tijdens hun zwangerschap kvv gegeten hadden. Ook de kittens die er mee groot gebracht zijn (en dus nog nooit van hun leven een (kitten)brokje gegeten hebben) waren na 14 weken toen ze naar hun nieuwe baasjes verhuisden ook (zo'n 200-300 gram!) zwaarden dan de kittens van mijn eerdere nestjes op die leeftijd.

Ik kan je er dus alleen maar een zéér positief advies over geven :)
Door danielle1980
#920706
ik zou het gewoon proberen, als ze het lust mooi meegenomen...
ik zou echter als ze t niet eet niet brokken weigeren want dan krijgt ze wel te kort
Door danielle1980
#920710
nee dat is er niet, voor zover ik weet alleen van carnibest en bibi...

ik zou gewoon kijken wat de poes lust van smuldier...
dat is echter niet compleet...
maar volgens mij als je smuldier compleet neemt en af en toe hart bij voert is het ook goed...
Door lightning
#920721
smuldier compleet is er alleen voor de hond??? dus als ik enkelvoudige smaken neem dus wel aanvullen met dan toch maar brokjes of zo???

smuldier kip?
Door Mieuw
#920762
lightning schreef: barf heb ik al een paar keer geprobeerd helaas blieven ze helemaal niks ;)
Kan je niet zelf een complete barfmaaltijd voor je katten samenstellen en dat door een gehaktmolen halen? Dan is het zo net zo fijn gemalen als kvv, maar wel zelf samengesteld.

Of probeer aan Bibi of Carnibest te komen, die zijn er wel in kattenvariant en vooral de Bibi word door de meeste katten wel gewaardeerd.

Dit dit topic staan trouwens ook nog wel goeie tips. Misschien heb je er wat aan:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 062.0.html
Door flin
#921080
lightning schreef: is er een compleet voer van smuldier voor katten? wat raden jullie me aan voor smaak???
er zijn 2 smuldier varianten compleet;
1 met pens en vlees, verkrijgbaar bij c-1000 en Jumbo, wat onze katten prima eten,
en vlees-compleet verkrijgbaar bij oa de Jumbo

als poes 't lekker vind, zal ze er zeker een goed maaltje aan hebben, maar eigenlijk lijkt me 't niet 't moment om nu met d'r eten te gaan schuffellen? of, nou ja, in die zin, dat als ze 't dus niet lekker vindt?
lightning schreef: barf heb ik al een paar keer geprobeerd helaas blieven ze helemaal niks ;)
en 'k begrijp niet helemaal wat je met barf bedoelt, maar de meeste katten vinden een stuk rundvlees of kipfilet eigenlijk nog wel lekkerder dan een komplete kvv, en
zoals Mieuw al zei: miss kun je zelf wat door de molen halen?
Door lightning
#921089
met barf bedoel ik dus alles rauw... ook de kip en dergelijke moeten ze niet... ja gebakken eten ze het hiet wel ;D.

ik dacht dat de compleet versies alleen voor honden was..

ik ga niet echt rommelen. als ze het niet wilt staat er sowieso de kittenbrokken mocht ze dit lekker vinden vind ik dit voor haar lekkerder
Door lightning
#921651
ik weet niet wat het verschil is.... helaas wil mevrouw het niet. heeft gesnuffeld en eraan gelikt maar verder niet.

heb het ook aan de andere katten gegeven er was er maar 1 die het at.... ik denk dat de rest morgen voor de honden is ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door