Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#921007
Is het normaal dat een pup van 10 weken heel erg veel drinkt?

Met "heel erg veel" bedoel ik: Als er een bakje water neergezet wordt, er heen racen en het bakje meteen helemaal leeg drinken. Vervolgens het water weer overgeven en zodra er weer een bakje water neergezet wordt weer helemaal leeg drinken.

Eerst stond er de hele dag een bakje water, maar nu gaat er steeds maar een laagje water in, omdat ie anders weer zoveel in 1 keer drinkt.

Volgens de DA van deze mensen komt dit vaker voor en als het over 2 maanden nog zo is moeten ze even terug komen...  :o
Ik heb er persoonlijk nog nooit van gehoord dat het drinken in deze mate bij pups vaker voorkomt, maar ik ben natuurlijk geen expert. Maar stiekum ben ik toch een beetje bezorgd hierover  :-[. Verder is het een fantastisch actief, leuk en lief pupseltje en zijn er geen tekenen dat hij ziek zou zijn of zo.
Door Nynke
#921048
indat geval zou ik persoonlijk geen limiet stellen aan de hoeveelheid water die het hondje wil drinken, maar ik zou er wel mee naar de da gaan. Zeker omdat hij het ook weer uitspuugt.
Als hij spuugt, is het dan alleen water of ook brokresten?
En ik zou de mensen ook aanraden het hondje meteen over te zetten op kvv en daar niet mee te wachten.
Door Laura2004
#921109
Hebben ze misschien ooit het water weggehaald oid? Iemand in mijn directe omgeving gaf de hond 1 keer per dag water  >:(. En zodra de hond iets van water (bleekwater, modderplas etc.) in het vizier had flipte hij door en begon als een gek te drinken......  Deze hond is altijd (ook bij de nieuwe baasjes waar hij altijd water tot zijn beschikking had) geobsedeerd gebleven door water, heel triest was dit, want hierdoor moest ze ook continu plassen. Misschien dat dit bij deze mensen niet zo is hoor en heeft het een medische oorzaak, maar ik moest gelijk aan deze hond denken, vandaar dat ik de kriebels krijg als ik hoor dat mensen de waterbak weghalen of een bepaalde hoeveelheid water geven...

Ik zou zeker naar de dierenarts gaan en een medische oorzaak uitsluiten, want dit lijkt mij niet normaal als bovenstaande niet het geval is.
Door conleeuw
#921153
mijn dot ging bij het wisselen obsessief drinken. Dat zie je wel eens vaker. Ik heb toen wel snachts de water verwijderd, en ook overdag een uur of wat water weggehaald, kon prima. Is ook wel weer netjes over gegaan heeft een aantal weken geduurd ;)
Door Lizzy
#921160
Ik zou de zak brokken doneren aan het plaatselijke asiel en de pup zo snel mogelijk op verse voeding overzetten. Juist nu ontzettend belangrijk want in de eerste weken legt de pup darmflora aan. Steriel voer is echt geen goed idee nu. Tot week 11 is de belangrijkste periode voor puppydarmen. Waarschijnlijk neemt het obessieve drinken dan ook vanzelf af.
Door eefje
#921163
bij onze reu was dit ook het geval,hondje van nog geen 4kilo die elke keer een halve liter water naar binnen slurpte.
En dat moest er natuurlijk ook weer uit.......het heeft een half jaar geduurd voor ie zindelijk was,en dat was op het moment dat we over gingen op kvv.
OOk hebben we toen de waterbak alleen na het voeren en na het wandelen op de grond gezet,1week lang,zodat het een beetje duidelijk werd dat ie niet leeghoefde.
Echt ,hij was van de 1 op de andere dag zindelijk terwijl daarvoor hele sloten naarbuiten kwamen.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#921397
Nynke F schreef: indat geval zou ik persoonlijk geen limiet stellen aan de hoeveelheid water die het hondje wil drinken, maar ik zou er wel mee naar de da gaan. Zeker omdat hij het ook weer uitspuugt.
Als hij spuugt, is het dan alleen water of ook brokresten?
En ik zou de mensen ook aanraden het hondje meteen over te zetten op kvv en daar niet mee te wachten.
Het is alleen water wat eruit komt als hij spuugt, misschien kan ik ze voorzichtig adviseren om ook eens naar
een andere DA te gaan voor een second opinion want volgens de DA waar ze nu geweest zijn is het normaal.
Het probleem is dat zij nu gerustgesteld zijn omdat de DA zegt dat het normaal is, alleen mij persoonlijk lijkt het niet normaal  :-[
Laura2004 schreef: Hebben ze misschien ooit het water weggehaald oid?
Dat weet ik niet, maar ze hebben nog een hondje van dezelfde fokker, en hij heeft dit soort gedrag nooit vertoont. Ik ken de fokker niet, maar aan de verhalen te horen lijkt het me een goede fokker.
De oudste is ook een enorm stabiele Jack Russel.
trimsalon schreef: kan ook een gedragsprobleem zijn......
Vraag als eens op HGF gezet?
Dat heb ik nog niet gedaan, maar ga ik zeker doen.
conleeuw schreef: mijn dot ging bij het wisselen obsessief drinken. Dat zie je wel eens vaker. Ik heb toen wel snachts de water verwijderd, en ook overdag een uur of wat water weggehaald, kon prima. Is ook wel weer netjes over gegaan heeft een aantal weken geduurd ;)
Hij doet het vanaf het begin, en is nu 10 weken, dus ik denk dat het niets met wisselen te maken heeft, maar
misschien dat de DA daar dan wel op doelt?
Lizzy schreef: Juist nu ontzettend belangrijk want in de eerste weken legt de pup darmflora aan. Steriel voer is echt geen goed idee nu. Tot week 11 is de belangrijkste periode voor puppydarmen.
Dat is inderdaad een wel erg goede reden om nu meteen over te stappen op kvv, ga ik ze meteen vertellen.
eefje schreef: bij onze reu was dit ook het geval,hondje van nog geen 4kilo die elke keer een halve liter water naar binnen slurpte.
En dat moest er natuurlijk ook weer uit.......het heeft een half jaar geduurd voor ie zindelijk was,en dat was op het moment dat we over gingen op kvv.
OOk hebben we toen de waterbak alleen na het voeren en na het wandelen op de grond gezet,1week lang,zodat het een beetje duidelijk werd dat ie niet leeghoefde.
Echt ,hij was van de 1 op de andere dag zindelijk terwijl daarvoor hele sloten naarbuiten kwamen.
Hun eerste hond was inderdaad super snel zindelijk (1 week!), en dit pupje niet. Maar dat kan natuurlijk ook bijna niet als je zoveel drinkt. En als je ziet hoeveel hij poept...  :-X
Weer een heel goede reden om meteen over te stappen.
AstridStraver schreef: Het is goedkoper om over te gaan op kvv dan nu nog een keer naar de DA te gaan....
Dat ben ik met je eens.
Als ze nu meteen over zouden stappen op kvv zouden ze over een week of zo toch echt verschil moeten zien? Mocht ie dan nog zoveel drinken lijkt het me wel echt een medisch probleem.

Bedankt allemaal!  :-*
Door mcSnurk
#922032
onze vorige hond deed dat ook als pup, enorm veel drinken, soms het uitspugen, en was niet zindelijk te krijgen, was af en toe net alsof de kraan open stond. Met een half jaar kwamen we erachter dat hij problemen met zijn nieren had. Heeft een jaartje nierdieet gehad en toen was het over. Meet eens hoeveel water hij per dag drinkt en laat anders even de urine testen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#922073
Het kan ook een soort nervositeit zijn. Bij pups komt dat vaker voor. Alleen vind ik het persoonlijk veiliger dat vast te stellen als je weet dat de rest verder goed is. Dus na bloedonderzoek.
Maar eerst vers proberen kan ook zeker helpen. Het kan ook aan de broken liggen.
Door Juul
#926327
Falco dronk ook heel veel, bij ongeveer 12 weken begon het mij op te vallen. Hij was al aardig zindelijk, maar begon weer binnen te plassen. Ik weet niet meer precies wat ie woog, maar hij dronk ongeveer 2 a 2.5 liter per dag. Hij braakte het niet uit, maar had diarree. 
Bij de da eerst andere brok, bloedonderzoek, DA dacht ook aan een gedragsprobleem, omdat ie niks kon vinden. Via de da nog een andere brok geprobeerd, maar daar werd het alleen maar erger van.
Toen ten einde raad maar een weekend gekookte kip met rijst geprobeerd, en grote verrassing,  het teveel drinken en de diarree waren in 1 dag over. Toen al heel snel overgestapt op kvv, en dat ging ook goed. Er zit blijkbaar iets in brok, waar ie echt niet tegen kan.

Ik zou ook naar de da gaan, om alles uit te sluiten, maar intussen zou ik zeker ook vers proberen. Misschien is het daarmee alleen al wel opgelost.

succes, ik ben benieuwd hoe het nu gaat?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door