Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Alvaro
#920523
Hallo,

Mijn Cane Corso van 18 maanden heeft altijd al heel slecht brokken willen eten.
Meneer at het even en dan had hij er weer genoeg van. Nou ik zo langzamerhand ook en ik heb hem nu sinds een paar dagen op KVV gezet, wat hij tot nu toe heerlijk vind.
Ik heb alleen zo naar de prijzen zitten kijken, en ik las bij jullie dat de kosten van KVV bijna gelijk zijn aan brokken.
Ik heb alles zo'n beetje zitten te berekenen, maar ik ben met KVV veel duurder uit.
Alvaro van mij weegt 47 kilo, en hij zou zo rond de 950 gram per dag moeten hebben.
Hij heeft op het moment Energique en 12 kilo kost me 38,50 en hij doet hier dan zo'n beetje 13 dagen mee.
Als ik het dubbele reken komt dat neer op 77 Euro voor 26 dagen, dus nog geen maand.
12 kilo is de grootste verpakking die ik kan krijgen, en ook bij andere merken ben ik zo veel kwijt.
Ik heb nu net AHV besteld, ook een grootverpakking van 30 kilo en dat is 70,20 dus een maand eten.
Dit bedrag was ik met de duurste brok nog niet kwijt dus hoe kan het dan dat jullie zeggen dat er haast geen verschil is kwa kosten?
Ik wil Alvaro heel graag het beste geven en helaas zit BARF er niet in, want persoonlijk zou ik er niet tegen kunnen dus vandaar KVV, maar aangezien ik nog meer huisdieren heb moet het voor mij maandelijks wel op te brengen zijn.
Ik hoop dat jullie evt. een oplossing weten?

Groetjes, Ingrid.
Door Bianca1
#920547
Ik heb geen idee hoe de prijzen van brokken liggen, maar ik kan me voorstellen als je een gare supermarkt brok geeft dat je dan goedkoper uit bent dan een gare dierenarts brok. Laatst hoorde ik bij ranzijn een zak brokken afgerekend worden; 70 euro voor 15 kilo brokken!!!!
Dan ben ik zeeeeer content met een prijs van 36 euro voor 12 kilo energique, daar heeft je hond tenminste wat aan.
Zijn gezondheid zal ervan profiteren.
Maar goed, of dit een oplossing is voor je vraag.............
Door Bianca1
#920549
wat is precies je probleem met barf?
daarmee zou je wel degelijk een stuk goedkoper uit kunnen komen, mits je geschikte adressen hebt.
Door Annemarie Rouw
#920554
Hallo Ingrid,

Is Smuldier niets voor jullie? Je zou dan in de buurt van Winterswijk moeten wonen, of een ritje maken, want als je dat direct bij de fabriek haalt betaal je geloof ik iets meer dan de helft van de prijs van Energique. Neem eens contact op, als het de moeite waard is qua afstand.
Woon je in Brabant, dan is Kivo weer een interessante optie.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#920597
In mijn geval is kvv en nu BARF nooit goedkoper geweest als brokken, maar dat was ook niet mijn insteek. Ik weet wel dat ik in het begin ook erg schrok van de prijsverschillen, ik voerde namelijk Cavom (een van de goedkopere merken).
Dus ik denk dat je het idee uit je hoofd moet zetten.

Maarrrrr.... het kan natuurlijk wel veel goedkoper als de bedragen die je nu noemt, maar dan zul je wel moeten investeren in vriesruimte. Want 'grootverpakking' van 30 kilo is een beetje een lachertje ;), zeker als je grote honden hebt.
Ik heb toen ik de knoop had doorgehakt dat ik op vers over wilde gaan een hele grote vriezer aangeschaft (en later nog een ::)). Want in grote hoeveelheden kun je veel voordeliger inkopen.
AHV  bijv. wordt een stuk goedkoper per, ik dacht, 90 kilo. En wat al werd genoemd: Smuldier is nog weer voordeliger, dat zou je dan kunnen afwisselen met andere merken.
En wie weet vind je het straks zo leuk, dan ga eens een keertje een kipkarkasje voeren of een andere botsoort. Ik moest in het begin ook niet denken aan BARF, veel te eng... ::) en nu voer ik alleen nog maar BARF ;).
Gewoon voorzichtig beginnen.
Om groot te kunnen inkopen kun je je krachten bundelen met andere (forum) mensen. Plaats eens een oproep hier.
In Deventer en omgeving zitten best veel mensen die rauw voeren ;).
Door arja
#920603
Kivo kost 14,50 voor 12 kilo, als je 48 kilo koopt kost het 52 euro, als je dan afwisselt met smuldier, 49 cent voor 400 gram bij Jumbo en evt bibi, 2,50 per kilo, of herby mixen, 1,00 of 1,25 per kilo ben je voordeliger uit dan met brok. :) ;)
Laatst gewijzigd door arja op vr 22 feb 2008, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Chubby
#920651
[quote="Alvaro"]
Ik heb nu net AHV besteld, ook een grootverpakking van 30 kilo en dat is 70,20 dus een maand eten.[/quote]

Ingrid, als je bij AHV zelf zou kopen betaal je ik meen 27,- voor 15 kg. Dus een stuk goedkoper dan dat je nu uitbent! Misschien de moeite om naar Breda te rijden, als je niet te gek ver uit de buurt woont, en groot in te slaan?
Door arja
#920659
[quote="Nynke F"]
waar woon je Arja ??
[/quote]



Ik woon in Spijkenisse

Groetjes Arja
Door cathrien
#920668
Ik voer carnibest. Twee bernersennen honden kosten mijn per maand 117 Euro aan vlees als ze 750 gram per dag krijgen.

Maar voer ik 500 gram per dag per hond dan kost mijn dat 80.60 per 2 honden.
Ze krijgen dan 's middags kippennekken, drumsstick enz. extra.

Zolang ik dit voer geen last van hotspots, glanzende vachten enz. dat kan ik van brokvoeding niet zeggen. Da. kom ik 1 x per jaar voor de inentingen.
Door Nynke
#920672
[quote="arja"]
Ik woon in Spijkenisse
Groetjes Arja
[/quote]

In dat geval kan het zeer voordelig zijn om eens te kijken naar Kivo, er zit een verkooppunt in 's Gravendeel. ik geloof dat ik net ergen gelezen heb dat dat per 48 kilo 52 euro kost ::)
Door arja
#920688
[quote="Nynke F"]
In dat geval kan het zeer voordelig zijn om eens te kijken naar Kivo, er zit een verkooppunt in 's Gravendeel. ik geloof dat ik net ergen gelezen heb dat dat per 48 kilo 52 euro kost ::)

[/quote]

Ja dat voer ik zelf ook, echt ideaal voer :) ;)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#920857
Ik heb wel ervaren dat je heel goed moet kijken WAAR je iets besteld/koopt, want de prijzen varieren echt verschrikkelijk.Voorbeeld: Voor 1 doosje à 12 kilo Smuldier pens-kompleet betaal ik (thuisgebracht) € 16.95
Bij Shaweca durven ze voor datzelfde doosje € 28.30 te berekenen. Tel uit je winst. En durf daar dan eens iets van te zeggen. Ik blijf het schandalig vinden.Bij versvleesvoeding in s"Gravendeel (die maakt het nog veel bonter) betaal je ook voor datzelfde doosje € 33.36 Daar heb ik dus 2 dozen voor.
Laatst gewijzigd door *Lia* op vr 22 feb 2008, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door