Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marion
#91804
Ik heb laatst gelezen dat je fruit het beste op nuchtere maag kan geven i.v.m. fruitsuikers? Wat houdt dit precies in? Worden ze er dan dik van of kan de bloedsuikerspiegel te snel stijgen? Hoe zit dit precies? En hoe erg is het als je het fruit of de fruitmix niet op nuchtere maag geeft? Ik geef nu ´s cihtends een groente/fruitmix gemengd met vlees en iets van zuivel. Ook geef ik overdag stukken fruit als extra.
Alvast bedankt voor de info!
;)
Door Lizzy
#91867
Hoi Marion, ik geef fruit inderdaad altijd 's morgens op de nuchtere maag (ik doe dat zelf ook, alleen fruit op de nuchtere maag). Ik heb dit uit "een leven lang fit" maar ik heb het ook proefondervindelijk ondervonden. Wanneer ik mijn honden fruit geef in combinatie met bijv. vlees, dan krijgen zij last van darmgas.

En volgens mij komt dat omdat fruit heel snel verteerd. In tegenstelling tot rauw vlees. En, het komt omdat, in combinatie met andere voedingsmiddelen, gaat gisten.

Groetjes, Lizzy
Door alies2
#92064
Leven lang fit gaat natuurlijk wel uit van menselijke pH-waardes. Het hele systeem is daarop gebaseerd. Ik vraag me af in hoeverre dit voor honden geldt.
Alies
Door Lizzy
#92123
alies2 schreef: Leven lang fit gaat natuurlijk wel uit van menselijke pH-waardes. Het hele systeem is daarop gebaseerd. Ik vraag me af in hoeverre dit voor honden geldt.
Alies
Gisteren werd dit toevallig bevestigd in het boek van Pat McKay!

Maar, ik had het dus bij de honden proefondervindelijk ondervonden. Geef ik hen fruit op niet nuchtere maag of gemengd met andere voedingsmiddelen: dat gaat Brutus (vooral Brutus) onwijs liggen winden! En hij ligt hier onder m'n buro te slapen nu...... dus dat moeten we niet hebben!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door