Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door flin
#918755
een vraag namens m'n schoonmamma;

gesitueerd in z-frankrijk:
hun petit-bleu-de-cascogne, sinds een maand of 2 regelmatig aan't versvlees,
vreet flink van, en proeft voor (is 't al rijp?) van allerlei fruit, wat daar dus links en rechts groeit, zoals daar zijn bramen, frambozen, abrikozen, maar dus ook volop druiven....  
nou heb 'k begrepen dat dat nogal wat problemen zou kunnen veroorzaken, en de hond houd 't niet bij 1 druif, maar als't goed rijp is, vreettie daar dus gewoon een trosje van weg...hij heeft er nog nooit een probleem mee gehad, maar zou de hond ergens een tekort aanhebben, of zou voor deze hond de druiven gewoon geen probleem zijn?
Door Lizzy
#918813
Men weet het nog steeds niet, hoe het nou exact zit met druif. Sommige honden gaan van 1 trosje druiven al dood, door acuut nierfalen. Maar hoe en waarom is onbekend. Ik ken wel meer honden die af en toe wat druiven eten. Maar ja, soms geldt voor dit soort dingen "het gaat goed totdat het fout gaat" :-\
Door flin
#918993
dank, Lizzy,

'k kan in dit geval dus alleen de waarschuwing meegeven,
en de verschijnselen van de acuut nierfalen modus....
Door jover
#920595
Hier eten ze ook trosjes druiven als ze ze weg kunnen pakken,gelukkig is het altijd nog goed gegaan.
Omdat ik hier gelezen had dat het slecht was probeer ik ze weg tehouden van de druiven maar dit lukt niet altijd.
Door W&dy
#920629
oooooooooooo

weer iets geleerd
onze oudste dexter van 17 heeft ze hele leven al druiven gehad

wist niet eens dat het niet mocht
Door *Nicole*
#920991
Hier krijgt dibbes af en toe een druif. Ik schiet er soms 1 of 2 door de kamer dat vind hij prachtig. en eet ze dan ook op (witte druiven)
Door claudiaB
#921002
Ook hier werden druiven gegeten uit de tuin (blauwe). En omdat ik het geen prettig idee vind en de druif ook nog heel veel rotzooi geeft ,heb ik hem vorige maand omgehakt. :-\ Wel zonde want hij was al oud. Maar de gezondheid van de honden gaan voor. Mijn moeder was wel blij, die maakt weer mooie dingen van de druivenstokken. ;)
Door roefus
#921009
Mijn vroegere hond plukte ook de druiven van de trossen in de tuin.
Het zullen er niet giga veel geweest zijn, maar ik heb er nooit iets van gemerkt.
Had toen ook trouwens geen idee dat druiven slecht waren.
Gebruikersavatar
Door pike
#921049
Pike en Armagnac eten ook wel eens een druifje. Ze lusten vrijwel geen fruit dus ik ben helemaal  :D als ze een druifje wegwerken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door