Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door pallas
#919337
Ivm met de komende operatie van mijn zoon heb ik zoveel mogelijk "pak maar uit de vriezer en gooi in de bak vlees" besteld.
Wij zijn dan een poosje niet thuis en de kids og opa en oma moeten dan voeren, voor hun dus zo makkelijk mogenlijk gemaakt.
Dus ook voor het eerst de botmix (eend/haas/konijn)besteld.

Nu las ik dat het 70% bot is  en 30% vlees.
Is dat kaal bot?
Hoeveel spiervlees moet ik dan bijvoeren voor een redelijk complete maaltijd?
Schepje gepureerde groenten krijgen ze altijd bij het eten.
Didot eet ong. 1kg barf per dag
Nox mag wel minder ong.700gr.


Percentages uitrekenen doe ik al  lang niet meer, ik geef al zolang barf dat ik het nu wel weet.
Ik geeft altijd hele prooi of een complete maaltijd(vlees/ orgaan/ karkas) dan gaat de vertering bij Nox het beste.
Pffft weer lastig hoor als je barf gewend bent er weer terug naar kvv gaat :-[ ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#919346
Zelf denk ik niet dat het 70% kaal bot zal zijn.... Zeker weten doe ik het niet. Mail Herby anders even, weet je het zeker.

Zou het persoonlijk half om half doen en kijken hoe de ontlasting is.
Door pallas
#919351
[quote="Pauline"]
Zelf denk ik niet dat het 70% kaal bot zal zijn.... Zeker weten doe ik het niet. Mail Herby anders even, weet je het zeker.

Zou het persoonlijk half om half doen en kijken hoe de ontlasting is.
[/quote]

het zet er ook niet uit als dat het 70%  kaal bot is, tis best vlezig.
ik wil het niet nu al voeren anders is het misschien niet genoeg tegen de tijd dat we het wél echt nodig hebben, dus uitproberen liever niet.
Door roefus
#919458
Eigenlijk denk ik dat er gebruik gemaakt wordt van karkassen en botten met nog wat 'aanhangend' vlees.
Dus daarom een 70/30 verdeling (kaal bot/spiervlees).

En in dat geval zou ik wat meer vlees toevoegen dan de helft.
(omdat je normaal vaak van 50/50 botten gebruik maakt).
Maar ja, voor de zekerheid zou ik ook Herby even bellen.
Want ik gok het ook maar  ;)

Heel veel succes in ieder geval.
Kan me goed voorstellen dat je even voor 'makkelijk' kiest.
Denk niet dat je hondjes eronder zullen lijden  :)
Door ~Joke~
#920136
Ik vind het zelf kaler dan mijn gemalen haaskarkassen[50/50]. Ik denk dat 30/70 er niet zo ver naast zit. Hoeveel je van de bottenmix moet gebruiken hangt af van het bot% wat je normaal voert
Door pallas
#920226
[quote="~Joke~"]
Ik vind het zelf kaler dan mijn gemalen haaskarkassen[50/50]. Ik denk dat 30/70 er niet zo ver naast zit. Hoeveel je van de bottenmix moet gebruiken hangt af van het bot% wat je normaal voert
[/quote]

Normaal zit ik voor didot op 50% rmb en voor Nox ietsje minder 40-45%
Kaal bot dus Didot 25% en Nox ong 20%.

Als ik ze 1/3 botmix geef en dan 2/3 vlees, zit ik dan een beetje goed voor de verhoudingen?
Het hoeft ook weer niet helemaal precies, het is maar voor een weekje ofzo. Het gaat er meer om dat ze geen verstoppingen kunnen krijgen ;)
Door roefus
#920244
[quote="pallas"]
Normaal zit ik voor didot op 50% rmb en voor Nox ietsje minder 40-45%
Kaal bot dus Didot 25% en Nox ong 20%.

Als ik ze 1/3 botmix geef en dan 2/3 vlees, zit ik dan een beetje goed voor de verhoudingen?
Het hoeft ook weer niet helemaal precies, het is maar voor een weekje ofzo. Het gaat er meer om dat ze geen verstoppingen kunnen krijgen ;)
[/quote]

Volgens mij zit je dan goed, dan zou je op 'n 23% kaal bot uitkomen.
Door pallas
#920275
[quote="roefus"]
Volgens mij zit je dan goed, dan zou je op 'n 23% kaal bot uitkomen.
[/quote]

Mooi. Nox krijgt er dan vleesmix bij daar zit ook wel pens in, dus moet het dan wel goed gaan met 23 % kaal bot.
Didot krijgt dan houtduif-filet of haasvlees erbij.

En wij in die weken maar aan het kant-en-klaar-ruk-uit-de-muur eten >:(
Door roefus
#920278
[quote="pallas"]
Mooi. Nox krijgt er dan vleesmix bij daar zit ook wel pens in, dus moet het dan wel goed gaan met 23 % kaal bot.
Didot krijgt dan houtduif-filet of haasvlees erbij.

En wij in die weken maar aan het kant-en-klaar-ruk-uit-de-muur eten >:(
[/quote]

Na...ach ja, als alles goed afloopt bij jullie, dan heb je daar graag wat kroketjes voor over  ;)
En ik denk dat die honden niets tekort komen, pffff...die blíjven culinair  :D
Door pallas
#920286
[quote="roefus"]
Na...ach ja, als alles goed afloopt bij jullie, dan heb je daar graag wat kroketjes voor over  ;)
En ik denk dat die honden niets tekort komen, pffff...die blíjven culinair  :D
[/quote]


Ik ben een echte stress eter, al weken een snoeppot op mijn  buro staan zonder er aan te komen en nu de laatste dagen gaat het hard, hij is al half leeg (of vol) :P

Ik was wel blij met herby's botmix waar Didot ook lekker van kan eten :D stukken makkelijker voor opa en oma ;)
Door roefus
#920293
[quote="pallas"]

Ik ben een echte stress eter, al weken een snoeppot op mijn  buro staan zonder er aan te komen en nu de laatste dagen gaat het hard, hij is al half leeg (of vol) :P

Ik was wel blij met herby's botmix waar Didot ook lekker van kan eten :D stukken makkelijker voor opa en oma ;)
[/quote]

Ja makkellijker en waarschijnlijk ook veiliger.
Heb je tenminste niet het gevoel dat er iets fout kan gaan met dat bottenwerk, en jij er dan niet bij bent.

Na....beetje positief blijven, hè...die snoeppot zit gewoon halfvol  ;) :D
Door ~Joke~
#920350
Je kunt in de supermarkten tegenwoordig veel kant en klaar maaltijden kopen, wij hebben daar ook bijna 3 maanden op geleefd  ;)
Sterkte met je zoon!
Door pallas
#920505
[quote="~Joke~"]
Je kunt in de supermarkten tegenwoordig veel kant en klaar maaltijden kopen, wij hebben daar ook bijna 3 maanden op geleefd  ;)
Sterkte met je zoon!
[/quote]

T zal wel stoofpotje ziekenhuis worden denk ik ;)
Als mijn moeder hier is zal zij wel koken, en dan is er genoeg voor een weeshuis en lékker :D
Door pallas
#920685
[quote="~Joke~"]
Oh dat is beter dan kant en klaar maaltijden  ;D ;D ;D
[/quote]

ik zie haar nu al in het ziekenhuis op bezoek komen met  tig bakjes eten ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door