Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danou2004
#919891
Hallo allemaal,

ik ben alweer een hele tijd niet geweest op barfplaats maar zit toch eigenlijk wel met een brandende vraag die ik toch eerst graag aan jullie wil stellen.
Boomer mijn herplaatser stinkt nogal uit zn bek en soms dan geeft hij zomaar over en dan komt er gewoon een flinke plas uit met wat gal en dat is het dan ook.
Hij gaat staan en meestal vliegt het er zo uit zonder aankondiging wat je normaal wel ziet.
Ik ben erg bang dat hij misschien wel ziek is, maar de onderzoeken die hij laatst gehad heeft waren allemaal goed en hij is gezond verklaard.
Het blijft een herplaatser en waar hij nou vandaan komt weet niemand verder.Ook de leeftijd is niet bekend.Wij weten niet beter dan dat hij nu 5 zou moeten zijn.Kun je dit ook natrekken ergens?bv bij een da die dat kan onderzoeken?
Het is gewoon een geweldige hond en wil hem een goed leven bieden en veel gezondheid.
Wat mij ook opvalt is dat hij de laatste tijd veel meer naar mij toetrekt dan normaal hij wil niet meer alleen zijn ondanks dat danou er ook is en ze het goed kunnen vinden samen.
Weet iemand hier raad mee?
Alvast bedankt!!

Ilona
Door Lizzy
#919988
Volgens mij kan een dierenarts aan het gebit van de hond wel zien hoe oud hij ongeveer is. Het lijkt erop dat Boomer toch mogelijk last van zijn maag heeft, gezien het feit dat hij overgeeft en uit zijn bek stinkt... Wat eet Boomer? Heeft de DA wel eens medicijnen voor maagproblemen voorgeschreven? Is de plas overgeefsel geel? Of heeft het een andere kleur?
Door danou2004
#920021
Boomer eet nog steeds wat hij van het vorige baasje mee heeft gekregen en dat zijn helaas nog brokken maar ik geef hem nu ook veel vaker vers vlees want dat vind hij geweldig en ben nu bezig hem daar op over te zetten.Maar het overgeven word er niet minder om.De plas is een beetje gelig met een laag schuim erbij.
Ik geef hem nog steeds dat voer omdat hij toen ik hem net kreeg ook nog een epilepsi bleek te hebben en ik kreeg het advies om zoveel mogelijk hetzelfde te laten omdat dat rustiger voor hem was en dat het de kans op nieuwe aanvallen verkleine.
Misschien toch maar helemaal overzetten?als dat in een keer kan tenminste
Door Staftime
#920279
Ik denk dat in één keer overzetten veel beter voor hem is dan brokken en vers door elkaar.
Dit is heel onrustig voor zijn maag, en grote kans dat hij juist vaker gaat overgeven.

Toen Romeo nog brokken at gaf hij ook vaak gal over.
Vieze gele troep soms met wat schuim erbij.
Sinds hij over is op rauw heeft hij dit niet meer!
Door danou2004
#920396
Inmiddels ben ik toch even naar de dierenarts gegaan en ben bijna al mn ribben kwijt geloof ik.
Boomer krijgt een volledig bloedonderzoek en de uitslag is er morgen of maandag.
Hij is heel erg onrustig van binnen en dat onderandere een oorzaak zijn van het braken maar hij sluit niet uit dat het iets met zn maag en darm kanaal is en heeft nu eerst antobiotica om evt ontstekingen weg te halen en iets wat het braken tegen gaat, het is een kuur voor 4 dagen.
Verder moet ik alles bij gaan houden hoe hij eet drinkt en zijn gedrag enz
Mocht dit alles allemaal achter de rug zijn en het blijkt allemaal goed te zijn dan krijgt hij medicijnen zodat hij van binnen veel rustiger word en zo ook minder jankt als ik even weg ben want hij heeft vreselijke verlatingsangst en zelfs met therapie gaat dit niet over.
Zn leeftijd is zeker al wel 6 tot 7 jaar ipv 4a5 wat ik te horen kreeg toen ik hem kreeg.
dit zag hij aan de beginnende star op zijn ogen.
We hebben al met al iets van 3 kwartier binnen gezeten en nu is het wachten op de uitslag.
Ik laat het jullie zeker weten zodra ik nieuws heb.
Weet iemand ook hoe oud een kruising gemiddels word?het is een kruising met een cocker en ierse setter..
Door Nynke
#920474
Sterkte met Boomer !!! 


Ik denk, het is een beetje gokken ::), dat de gemiddelde Irse setter 10-11 wordt en de Cocker spaniel 12-15 jaar, dus een jaar of 13 zou best wel kunnen !
Door danou2004
#920580
Nynke F schreef: Sterkte met Boomer !!! 


Ik denk, het is een beetje gokken ::), dat de gemiddelde Irse setter 10-11 wordt en de Cocker spaniel 12-15 jaar, dus een jaar of 13 zou best wel kunnen !
Ik hoop echt dat hij nog heel wat jaartjes bij me mag blijven, heb er echt een geweldige schat aan die me ook precies aanvoelt.Zelfs toen ik ziek was lag hij op het voeteneind en als hij eruit moest gaf hij me een lik zodat ik ff de deur open kon doen.Danou zal het een zorg zijn die blijft net zo lang liggen totdat ze echt niet meer kan maar zover komt het gelukkig nooit.
Ik hou jullie op de hoogte vind het wel erg spannend hoor hoop op een goeie uitslag!duimduimduim
Door Moos
#920598
Ik vraag me af of dit niet braken is maar regurgiteren. Omdat je schrijft dat hij gaat staan en het er zo uitgooit zonder aankondiging.
Mijn hondje had op een gegeven moment door een spierziekte een slokdarm die het niet helemaal perfect meer deed en hij regurgiteerde daardoor, wat wat anders is dan braken ;)
Door Borke
#920645
::>danou<:: schreef: Wat mij ook opvalt is dat hij de laatste tijd veel meer naar mij toetrekt dan normaal hij wil niet meer alleen zijn ondanks dat danou er ook is en ze het goed kunnen vinden samen.
Weet iemand hier raad mee?
Dit is niet echt een onderwerp voor hier, maar ik wil er toch even op reageren!
Pas op dat de hond niet teveel aan jou gaat hangen en verlatingsangst ontwikkelt. Sta niet altijd toe dat hij steeds aan je voeten ligt en je overal volgt.

Onze Sofi is ook een herplaatser met onbekend verleden en bij haar hebben onafhankelijk van elkaar 3 dierenartsen dezelfde leeftijd aangegeven. En ach... hoe oud ze precies zijn maakt toch niet zoveel uit...

Bij Sofi hebben we haar cold turkey overgezet van brokken op Barf en dat ging perfect, ze knapte er enorm van op!
Door danou2004
#921844
De uitslag is binnen en het bloed blijkt helemaal in orde te zijn dus hij is niet ernstig ziek voor zover er nu uit komt.
Hij moet voor 10 dagen antibiotica hebben om evt maag of darm infecties tegen te gaan of te verhelpen en dan moet hij al aardig zijn opgeknapt.
Het gaat nu ook goed met hem en heeft niet meer overgegeven sindsdien.
We wachten het allemaal nog even af en dan nog kijken of we de stress weg kunnen halen met evt medicijnen.
Ben wel opgelucht hoor dat alles verder goed is...  :)
Ondanks dat het dan een al wat ouder beestje is kan ik hem  nog best een lang en goed leven geven  :thumbup:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door