Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door arja
#916897
Hallo,
Ik vraag me af of je ipv frontline of vlooien en tekenbanden ook knoflook kunt geven en zo ja hoeveel? en dan vers of tabletten?
Gaan ze daar niet van stinken?
Het lijkt me beter en je kunt het zo door het vlees mengen maar helpt het ook echt?
Door Happy Tail
#916910
ik geef al jaren geen troep meer tegen vlooien en teken. Ik geef alleen knoflook en of dat helpt, geen idee, maar hier haal ik hooguit 4 teken per jaar van haar af en nog nooit vlooien gezien. Dus of ze niet lekker genoeg is van zichzelf of door de knoflook...
ik geef alleen vers door de groenten, dus als je dat geeft zou je het gewoon fijngemalen door het vlees kunnen doen
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#916911
[quote="arja"]
Hallo,
Ik vraag me af of je ipv frontline of vlooien en tekenbanden ook knoflook kunt geven en zo ja hoeveel? en dan vers of tabletten?
Gaan ze daar niet van stinken?
Het lijkt me beter en je kunt het zo door het vlees mengen maar helpt het ook echt?
[/quote]


Of het echt helpt weet ik niet,maar dat ze ervan gaan stinken uit de bek is zeker.
Door Lizzy
#917907
[quote="arja"]
Hallo,
Ik vraag me af of je ipv frontline of vlooien en tekenbanden ook knoflook kunt geven en zo ja hoeveel? en dan vers of tabletten?
Gaan ze daar niet van stinken?
Het lijkt me beter en je kunt het zo door het vlees mengen maar helpt het ook echt?
[/quote]

Knoflook in grote hoeveelheden veroorzaakt bloedarmoede bij honden (en katten). Dus ik zou zeggen: geef alleen vers, geen tabletten en wees een beetje zuinig in gebruik. Een keer of 4 per week een half teentje knoflook is voor een middelgrote hond genoeg.

Honden die vers eten hebben op de een of andere manier minder vaak last van vlooien dan honden op brokken. Ra ra. Je kunt ook eens in de medische bieb van Barfplaats kijken naar natuurlijke alternatieven tegen vlooien.
Door irmaa
#919819
Een keer of 4 per week een half teentje knoflook is voor een middelgrote hond genoeg.
Hoeveel knoflook zou dan voor honden van 50 -55 kg -veilig- gegeven moeten worden?
Heb wel geen last van vlooien maar de teken zijn hier behoorlijk aanwezig.  en je ziet ze pas bij deze vachten als ze al lekker volgezogen zijn.
Door hellenbanjerbo
#920398
hier geen kruid en zeker geen knoflook gewassen tegen vlooien en ik voer al een paar jaar barf. tijdje verse knoflook gegeven en een tijdje knoflookolie maar de vlooien lachten me uit.
Door audier
#920855
Kan me hier ook niet herinneren wanneer ze vlooien hadden. Ze krijgen geen knoflook ( ja vanaf maandag wel door de groentemix maar voorheen nooit)
Er eet er maar 1 rauw en dat is pas sinds 2 weken en de anderen eten kvv.
En het is inderdaad ook maar net of ze aantrekkelijk zijn voor de vlo of niet denk ik.

Groetjes, Karin
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door