Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lidija
#920165
Wie weet er een recept voor een huidlotion om de huid van mijn hond wat vettiger te maken. Gisteren heb ik een aftreksel van tarwezemelen en wat lijnzaad getrokken en dat vandaag op zijn huid gesprayed en dat lijkt al wat te helpen. Hij wordt altijd wat jeukerig als de verwarming wat harder gaat en als het buiten vriest heb ik gemerkt.
Door 202Spots
#920532
Is er geen speciale shampoo voor droge huid wat je kan gebruiken?
Wanneer de verwarming aan is, dan 'n waterverdamper of zo gebruiken?
Maar wat voor eten geef je?
En inplaats van iets op de buitenkant te smeren is het misschien makkelijker
wanneer je iets geeft wat vanaf binnen vandaan werkt?
Begin met iets van Zalm/Visolie capsules en Vit E....
Wanneer je hier naar "supplements" gaat,dan zie je nog meer ideen
http://www.dogaware.com/dogfeeding.html
Door lidija
#920725
Ik zet nu telkens als het erg droog is een pannetje water op het fornuis en dat helpt wel een beetje, hij krijgt versvlees en boreageolie en visolie capsules, ondanks dat toch altijd een wat droge huid.

Ik wil hem liever niet wassen omdat het wordt afgeraden bij dit ras. Er heeft ook iemand op barfplaats wel eens wat geschreven over een oliebadje wat is dat? Zou ik ook wat olie bij door de lotion kunnen doen?
Door Eef+Stippels
#920772
Zou de Espree dark coat aloe herb oil shampoo niet wat kunnen zijn?

Dit is de omschrijving:

Samenstelling
Aloë Vera, Panthenol, Jojoba. Vitamines A, D en E.

Indicatie(s)
Een natuurlijke kleur versterker voor de donkere vacht.
Vermindert, door insecten veroorzaakte, huidirritaties . Gaat jeuk en krabben tegen. PH- neutraal en zeepvrij. Natuurlijke oliën verminderen jeuk en krabben die veroorzaakt worden door een te droge huid.
Met natuurlijke voedingstoffen zoals Aloë Vera, Panthenol, Jojoba. Vitamines A, D en E.

Toelichting
Versterkt de kleur van donkere vachten.
• als warme olie behandeling te gebruiken
• voor een diepglanzende vacht
• met Citroengras en Groene munt
• veilig voor pups en kittens
Door 202Spots
#920776
lidija schreef: Ik zet nu telkens als het erg droog is een pannetje water op het fornuis en dat helpt wel een beetje, hij krijgt versvlees en boreageolie en visolie capsules, ondanks dat toch altijd een wat droge huid.

Ik wil hem liever niet wassen omdat het wordt afgeraden bij dit ras. Er heeft ook iemand op barfplaats wel eens wat geschreven over een oliebadje wat is dat? Zou ik ook wat olie bij door de lotion kunnen doen?
Wat voor ras is het? geef je om de dag 'n rauw eitje?
Vettere vlees/ vis of scheutje zalmolie door het eten?
Sorry ik ken geen oliebadje voor honden, en wanneer je liever vanaf de buitenkant behandeld, dan denk ik  dat kant en klaar spray makkelijk zal zijn dan 'n zelf samengestelde olie recept...
Door lidija
#920862
Espree dark coat aloe herb oil shampoo klinkt goed zal eens kijken waar ik dat kan bestellen. :)

Bane is een sarplaninac. Hij krijgt 2 keer per week een rauw ei, elke dag visolie en borageolie en verder carnibest alle smaken afgewisseld. Ik zou niet weten wat ik hem verder als supplement erbij kan geven voor van binnenuit.
Door Antonia
#921108
Wellicht is voor het inwendige een vitamine B-complex een suggestie en voor het uitwendige MSM Vachtlotion van de Groene Os?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door