Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#919110
Beau krijgt nu sinds 3 à 4 weken Rust Compositum, maar ik merk niks nada nul aan hem. Duurt het even voor het gaat werken, of kan ik stellen dat het voor Beau niet werkt?  :-\
Door geer
#919115
*Natasja* schreef: Beau krijgt nu sinds 3 à 4 weken Rust Compositum, maar ik merk niks nada nul aan hem. Duurt het even voor het gaat werken, of kan ik stellen dat het voor Beau niet werkt? :-\
Hihi, zie mijn topic in de bar. Bij Ted, maar die heb ik het dubbele gegeven, werkte het binnen no time. Binnen een uur eigenlijk. Misschien dat je de dosering moet verhogen? Je kan het gerust 'overdoseren' tot je iets merkt. Waar geef je het precies voor?
Door *Natasja*
#919121
geer schreef: Hihi, zie mijn topic in de bar. Bij Ted, maar die heb ik het dubbele gegeven, werkte het binnen no time. Binnen een uur eigenlijk. Misschien dat je de dosering moet verhogen? Je kan het gerust 'overdoseren' tot je iets merkt. Waar geef je het precies voor?
Ja, ik las jouw topic ;D en ben toen eens terug gaan zoeken hoelang hij nu op de RC staat. In dit topic kun je lezen hoe en waarom: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 107.0.html

Maar het zou dus eigenlijk al wel moeten werken? En met hoeveel zal ik de dosering dan verhogen? Hij krijgt nu (volgens voorschrift op het potje) 2x daags 3 schepjes.
Door geer
#919123
Nou, volgens mij had je nu al wel iets mogen merken ja. Ik zou de dosering verhogen, mik er gewoon eens 1 a 2 scheppen bij en kijk hoe het gaat. Ted is natuurlijk maar een klein hondje, dus bij haar zal het relatief misschien sneller werken, maar Ted is nu echt zo stoned als een papegaai en zo relaxed als Bob Marley himself  ;D Misschien eens het dubbele geven en, als dat werkt, afbouwen tot accceptabele dosering?

Is het likken nog wel over? Ik kan me zo voorstellen dat likken 'an sich' zo'n gewoonte wordt (volgens mij ook rustgevend) dat het moeilijk met dit soort middelen te stoppen is...
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#919126
geer schreef: maar Ted is nu echt zo stoned als een papegaai en zo relaxed als Bob Marley himself ;D
;D ;D ik zie het helemaal voor me een nieuwe hype, alle jeugd aan de RC! Lekker chillen 8)
Door *Natasja*
#919128
geer schreef: Nou, volgens mij had je nu al wel iets mogen merken ja. Ik zou de dosering verhogen, mik er gewoon eens 1 a 2 scheppen bij en kijk hoe het gaat. Ted is natuurlijk maar een klein hondje, dus bij haar zal het relatief misschien sneller werken, maar Ted is nu echt zo stoned als een papegaai en zo relaxed als Bob Marley himself ;D Misschien eens het dubbele geven en, als dat werkt, afbouwen tot accceptabele dosering?

Is het likken nog wel over? Ik kan me zo voorstellen dat likken 'an sich' zo'n gewoonte wordt (volgens mij ook rustgevend) dat het moeilijk met dit soort middelen te stoppen is...
Ok, ga ik dat doen. Bedankt!

Het likken heeft nog een vervolg gekregen, wat te lezen is in dit topic (sorry dat ik het even zo doe, het wordt anders zo'n lang verhaal ;)): http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 818.0.html

Zijn lies ziet er nu stukken beter uit, maar hij heeft nog wel steeds zijn zwemband om. Ik heb het vorige week 1 dag zonder geprobeerd, maar toen begon hij meteen weer te likken. Dus houden we de band nog een paar weekjes, hopelijk hebben we het gedrag dan doorbroken :-\
Door Lizzy
#919231
Ik had een ander bericht getikt maar dat heb ik weggehaald. Ik begin toch te denken dat bij Beau het likken van de liezen een vorm van stress is. Ik zou eerst proberen de hoeveelheid rust compositum te verhogen.
Door *Natasja*
#919235
Lizzy schreef: Ik had een ander bericht getikt maar dat heb ik weggehaald. Ik begin toch te denken dat bij Beau het likken van de liezen een vorm van stress is. Ik zou eerst proberen de hoeveelheid rust compositum te verhogen.
Ik had je andere bericht net gelezen en zat daar over na te denken. Mag ik vragen waarom je nu iets anders hebt neergezet?

Ik zal het "lik-proces" nog even nader proberen te verklaren: Hij likt niet de hele dag door, er zijn bepaalde momenten wanneer hij het doet. En die momenten zijn 99 van de 100 keer de momenten waarop hij op zijn kussen gaat liggen. Hij gaat zich dan eerst zitten wassen (je kunt tenslotte niet vies in je bed gaan liggen, toch?): zijn pielemans en alles wat volgens hem nodig is. Of het nu door het likken of door het "nieuwe" vlees komt, weet ik niet, maar op een gegeven moment is zijn lies geïrriteerd geraakt en daarop reageerde Beau met meer likken. Nu hij niet meer kan likken en konijn en hert van zijn menu zijn geschrapt, is zijn lies enorm verbeterd, het is nog wat roze, maar volgens mij komt dat meer door verkleuring van de huid door het speeksel. Het ziet er in ieder geval rustig uit. Maar op het moment dat ik de band afdoe, vervalt hij (nog?) in zijn oude patroon van alles schoonsoppen en wordt het al snel weer rood. Ik vermoed zelf doordat de huid nog niet voldoende hersteld is, maar andere suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.

Vanaf vandaag ga ik de Rust Compositum in ieder geval verhogen, kijken of dat effect heeft.

Weet je, als ik zie hoe de DA hem laatst heeft onderzocht en daarbij aan zijn poten heeft staan trekken, draaien, evenals aan zijn bekken en rug, dan kan ik me bijna niet voorstellen dat er iets mis is in zijn rug. Daarnaast komt dat hij tegenwoordig zelfs zelf in de auto kan springen, iets wat hij een paar maanden geleden niet kon. Hij loopt als een kievit, rent en springt tegen bergjes op etc. etc. Een paar maanden geleden had ik waarschijnlijk niet getwijfeld aan rugklachten, maar nu gaat het naar mijn mening te goed met hem om rugklachten te hebben. Of hij kan het heel goed verborgen houden :-\
Door Lizzy
#919236
*Natasja* schreef: Ik had je andere bericht net gelezen en zat daar over na te denken. Mag ik vragen waarom je nu iets anders hebt neergezet?

Ik zal het "lik-proces" nog even nader proberen te verklaren: Hij likt niet de hele dag door, er zijn bepaalde momenten wanneer hij het doet. En die momenten zijn 99 van de 100 keer de momenten waarop hij op zijn kussen gaat liggen. Hij gaat zich dan eerst zitten wassen (je kunt tenslotte niet vies in je bed gaan liggen, toch?): zijn pielemans en alles wat volgens hem nodig is. Of het nu door het likken of door het "nieuwe" vlees komt, weet ik niet, maar op een gegeven moment is zijn lies geïrriteerd geraakt en daarop reageerde Beau met meer likken. Nu hij niet meer kan likken en konijn en hert van zijn menu zijn geschrapt, is zijn lies enorm verbeterd, het is nog wat roze, maar volgens mij komt dat meer door verkleuring van de huid door het speeksel. Het ziet er in ieder geval rustig uit. Maar op het moment dat ik de band afdoe, vervalt hij (nog?) in zijn oude patroon van alles schoonsoppen en wordt het al snel weer rood. Ik vermoed zelf doordat de huid nog niet voldoende hersteld is, maar andere suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.

Vanaf vandaag ga ik de Rust Compositum in ieder geval verhogen, kijken of dat effect heeft.

Weet je, als ik zie hoe de DA hem laatst heeft onderzocht en daarbij aan zijn poten heeft staan trekken, draaien, evenals aan zijn bekken en rug, dan kan ik me bijna niet voorstellen dat er iets mis is in zijn rug. Daarnaast komt dat hij tegenwoordig zelfs zelf in de auto kan springen, iets wat hij een paar maanden geleden niet kon. Hij loopt als een kievit, rent en springt tegen bergjes op etc. etc. Een paar maanden geleden had ik waarschijnlijk niet getwijfeld aan rugklachten, maar nu gaat het naar mijn mening te goed met hem om rugklachten te hebben. Of hij kan het heel goed verborgen houden :-\
Zie het Dalmatierforum ;D
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#919599
Ik denk dat het een allergie is. Ik las ergens dat hij minder jeuk had na insmeren met cortison?
Door een allergie kunnen honden trouwens ook vervelend en prikkelbaar worden.
Door *Natasja*
#934091
Inmiddels zijn we weer een week of 4 verder, en aan de 2e pot bezig. Hij krijgt nu 2 maal daags 5 tot 6 scheppen, maar ik merk nog steeds weinig. Een heel enkele keer denk ik: "goh, het lijkt erop dat...", maar even later denk ik dan weer "nee, toch niet". Ik denk dus dat we kunnen aannemen dat het bij Beau niet werkt, en dat we ons erbij neer moeten leggen dat Beau gewoon is wie hij is: een vrij nerveuze, maar o zo aanhankelijke knuffelbeer  ;)

Zal ik de pot nog opmaken, of heeft dat geen zin meer?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#934121
Ik heb vanmorgen voor het eerst 3 schepjes gegeven en het lijkt nu al te werken. We konden moeiteloos een agressieve erfhond passeren, waar hij normaal helemaal opgefokt van wordt. Ik ben voorzichtig blij  :)

Maar bij Beau doet het blijkbaar niks, jammer....
Je zou nog meer kunnen geven, maar je geeft al zoveel  :-\
Door *Natasja*
#936176
Ik geloof dat ik toch mis zat. Ik ben nu een paar dagen gestopt met Rust Compositum te geven aan Beau, en prompt is zijn lies weer een stuk roder en likt hij er weer meer aan. Zou het dan toch werken voor hem, alleen dan niet zozeer in zijn normale doen en laten, maar wel voor zijn "tics"? En kan het zijn dat het effect van de RC na een paar dagen stoppen al weg is?

Of zou het gewoon toeval zijn?  :-\
Door Eef+Stippels
#936179
*Natasja* schreef: Ik geloof dat ik toch mis zat. Ik ben nu een paar dagen gestopt met Rust Compositum te geven aan Beau, en prompt is zijn lies weer een stuk roder en likt hij er weer meer aan. Zou het dan toch werken voor hem, alleen dan niet zozeer in zijn normale doen en laten, maar wel voor zijn "tics"? En kan het zijn dat het effect van de RC na een paar dagen stoppen al weg is?
Ik denk dat dat goed zou kunnen. Als proef op de som zou ik weer beginnen met rc om te kijken wat er dan gebeurt.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door