Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door audier
#918966
Teefje, 27 kilo, 7 maanden oud

Ma 120gr. groente-400gr.lamsrib-150gr. kopvlees rund
Di  120gr. groente-400gr. kippennek-150gr.haas snippers
Wo 120gr. groente-400gr.konijnkarkas-150gr. rund snippers
Do  120gr. groente-400gr.kipkarkas-150gr.hert vlees
Vr  120gr. groente-400gr.parelhoenkarkas-150gr.rund snippers
Za  120gr. groente-400gr.haaskarkas-150gr. haas snippers
Zo  500gr. pens-150gr.kippenlever-50gr.rundernier

Graag jullie mening hierover...

Groetjes, Karin
Gebruikersavatar
Door Nitus
#918998
Qua percentages en afwiseling ziet het er goed uit 8), al vind ik je assortiment orgaan wat mager. Ik zou bijvoorbeeld ook eens hart, tong en long doen.
En ik zou zorgen dat je niet meer als de helft van je orgaanvlees uit pens bestaat.
Oja, en ik mis vis...

Zal de percentages even hieronder zetten, hoeft iemand anders dat niet nog een keer uit te rekenen ;).
Groente 15%
Vleesbot 51%
Spiervlees 19%
Orgaanvlees 15%
Laatst gewijzigd door Nitus op di 19 feb 2008, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door audier
#919009
Van long had ik begrepen dat er heel weinig voedingswaarde inzit vandaar dat dat er niet bijzit...tong heb ik nog nooit over nagedacht eigenlijk...heb ook lamshart dus dat zou ik bijvoorbeeld de week erna erbij kunnen doen.
Ik mis ook vis.. :-\  Daar moet ik nog eens achteraan gaan....

Het botpercentage is wel ok voor een hond van 7 maanden?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#919014
[quote="audier"]
Van long had ik begrepen dat er heel weinig voedingswaarde inzit vandaar dat dat er niet bijzit...tong heb ik nog nooit over nagedacht eigenlijk...heb ook lamshart dus dat zou ik bijvoorbeeld de week erna erbij kunnen doen.
Ik mis ook vis.. :-\  Daar moet ik nog eens achteraan gaan....

Het botpercentage is wel ok voor een hond van 7 maanden?
[/quote]

Botpercentage is prima! Long zit idd niet veel voedingswaarde in, maar is wel onderdeel van een dier ;), daarom zou ik het af en toe toch toevoegen of het in vorm van belonigssnoepjes (gedroogd) geven.
Als je de volgende week ander orgaanvlees geeft komt het helemaal vanzelf goed  ;).

En nog ff achter de vis aan ;).
Door audier
#919059
Dank jullie wel voor het nakijken....kan niet zo goed mijn draai hierin vinden....heb het nu 2 weken zonder groente gedaan maar ik ga het toch maar eens zo proberen...MET groenten...weet niet of ze het lust maar goed...is misschien toch wel ergens goed voor ;) ;)

Groetjes, Karin
Door Lizzy
#919072
[quote="audier"]
Dank jullie wel voor het nakijken....kan niet zo goed mijn draai hierin vinden....heb het nu 2 weken zonder groente gedaan maar ik ga het toch maar eens zo proberen...MET groenten...weet niet of ze het lust maar goed...is misschien toch wel ergens goed voor ;) ;)

Groetjes, Karin
[/quote]

Maar at ze het tot voor 2 weken geleden wel?

Anders probeer je eerst een kleinere hoeveelheid groente.
Door audier
#919079
Nee ik ben pas 2 weken geleden met rauw voeren gestart...hiervoor at ze kvv.
Ben ook op de site van nrv terecht gekomen en dat dus eerst 2 weken gevolgd maar door die hele discussie hier over nrv en barf nog eens na gaan denken over de groenten en het botpercentage...en denk nu dat groenten misschien toch wel goed zijn in een menu..maar zoals ik al zeg...ik kom er niet goed uit...ja dat ik ze op rauw wil hebben is zeker.....ik lees me gek maar al die verschillende meningen...pff...
Door Lizzy
#919101
[quote="audier"]
Nee ik ben pas 2 weken geleden met rauw voeren gestart...hiervoor at ze kvv.
Ben ook op de site van nrv terecht gekomen en dat dus eerst 2 weken gevolgd maar door die hele discussie hier over nrv en barf nog eens na gaan denken over de groenten en het botpercentage...en denk nu dat groenten misschien toch wel goed zijn in een menu..maar zoals ik al zeg...ik kom er niet goed uit...ja dat ik ze op rauw wil hebben is zeker.....ik lees me gek maar al die verschillende meningen...pff...
[/quote]

Aha, op die manier. Je zou kunnen overwegen om eens te beginnen met een lager groente percentage. Zodat ze er een beetje aan kan wennen. Je zou bijv. kunnen beginnen met 5% of 10%. En als je dat een uurtje of wat van te voren al met het vlees of orgaanvlees mengt, dan eet de gemiddelde hond het wel op. Nou ja goed, verder hoef ik je niet uit te leggen wat mijn persoonlijke mening is, want die heb ik al geventileerd. Maar je zou zelf nog wat kunnen blijven lezen en zelf eventueel wat kunnen experimenteren. Wat voor ras is ze ook alweer?
Door audier
#919206
Het is een golden retriever..

De reden dat ik mezelf ook afvroeg of ze het lustte komt ook eigenlijk omdat ik hier nog wel eens lees dat honden het echt niks vinden...

En op zich denk ik dat ze het wel gewoon eet...het voordeel is dat er nog 3 staan te kijken en dat ze het absoluut niet wil afstaan....

Ze eet wel sinaasappel en appel en voor de rest heb ik nog niets gehad dat ze niet eet (qua vlees) dus ik ga het er gewoon doorheen mengen en dan zien we wel.

Groetjes, Karin
Door Chaos
#919804
Meeste feed back is al gegeven, maar ik wil toch nog even aanvullen dat sommige honden aan de diaree gaan van alleen orgaanvlees. Ik zie namelijk dat je al het orgaanvlees op zondag wilt geven.
Moch dit bij jouw hond ook het geval zijn, dan zou ik het orgaanvlees meer verdelen over de week. Je kunt dan bijvoorbeeld een keer vleesbot omwisselen met de pens of de lever+nier
Laatst gewijzigd door Chaos op wo 20 feb 2008, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door audier
#919827
[quote="Chaos"]
Meeste feed back is al gegeven, maar ik wil toch nog even aanvullen dat sommige honden aan de diaree gaan van alleen orgaanvlees. Ik zie namelijk dat je al het orgaanvlees op zondag wilt geven.
Moch dit bij jouw hond ook het geval zijn, dan zou ik het orgaanvlees meer verdelen over de week. Je kunt dan bijvoorbeeld een keer vleesbot omwisselen met de pens of de lever+nier
[/quote]

Dat wist ik...en daar gaat ze niet van aan de diaree tot nu toe dus dat is geen probleem...toch bedankt voor de info :)

Groetjes, Karin
Door audier
#921219
Schiet me net iets te binnen...stel dat ik maar 10% groente ga geven omdat het slecht gegeten wordt ofzo ipv 15%....waar doe ik dan die overige 5% bij? Bij spiervlees??

Groetjes, Karin
Door Lizzy
#921224
[quote="audier"]
Schiet me net iets te binnen...stel dat ik maar 10% groente ga geven omdat het slecht gegeten wordt ofzo ipv 15%....waar doe ik dan die overige 5% bij? Bij spiervlees??

Groetjes, Karin
[/quote]

Je zou voor spiervlees kunnen kiezen of voor orgaanvlees. Je geeft nu 15% orgaanvlees en je mag daar best 20% van maken (inclusief pens).
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door