Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#9183
Ben vandaag toch maar naar de da gegaan met het bultje van Freule. Ik heb al eens verteld over die open talgklier, maar kon de tread niet meer vinden.
Ik hoorde de laatste tijd veel verhalen over kanker enzo. en dat wonden die niet willen genezen ook een teken van kanker kunnen zijn. Ik ben dus toch maar ff langs de da geweest.
En gelukkig is het maar wildvlees. Maar het moet wel weggesneden worden zei hij. Ik vroeg of dat onder algehele narcose moest. Ja, was het antwoord. Ikke beetje boos, oooooh, kan dat echt niet anders? Waarom, vroegt ie. Ik zei dus zoiets van , dan gaat het weer helemaal mis met haar huid, en nu gaat het net zo goed. Zegt ie, nou, dan doen we het maar onder plaatselijke verdoving!!!!!!!!!!!!!!! (toen kon het in een keer dus wel >:( ;)) Afijn, maandagmiddag 6 oktober om 3 uur, gaat het gebeuren, en ik mag er lekker bij blijven!
Door avalon
#9184
Ik heb zelf ook van die wildvlees bulten die gaan ook niet onder narcose weggesneden worden. Ik stel hetzelfs iedere keer uit. kheb er toch geen last van.

Wel raar dat ie eerst zecht dat het onder algehele narcose moet. (brengt zeker meer geld in het laatje) Fijn dat je erbij mag blijven :D ook voor freule. Ik ben er ook bijgebleven toen mijn hond gehecht moest worden op drie plaatsen. Dit gebeurde ook onder plaatselijke verdoving, en ze had iets van spierverslappers gehad, maar die begonnen veel later op de dag pas te werken >:(  Bij de DA had ik haar gewoon in de houtgreep moeten houden.
Door oebaya
#9185
Wel raar dat ie eerst zecht dat het onder algehele narcose moet. (brengt zeker meer geld in het laatje)
Dat zal het wel zijn, maar over de hoeveelheid gif die ze op zo'n manier in je hond stoppen, zeggen ze niets. Bij mensen tot 6 maanden na een narcose de leverwaarde niet worden bepaald, omdat het lichaam nog volop bezig is het narcosegif eruit te werken. En die dierenartsen pakken voor alles meteen volledige narcose. :-/ Ook zo'n onderwerp dat ik maar eens uit ga pluizen geloof ik, want ik weet inmiddels van een hond die met volledig heldere ogen onder narcose ging en met cataract eruit kwam. Wat lees ik dan op internet: toxines kunnen cataract veroorzaken. :-/
Sommige rassen blijken overgevoelig voor de moderne narcose-stoffen, zo verloor een vriendin van mij een 11 maanden oude Beauceron.  :-/
Laatst gewijzigd door oebaya op vr 26 sep 2003, 12:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#9186

Dat zal het wel zijn, maar over de hoeveelheid gif die ze op zo'n manier in je hond stoppen, zeggen ze niets. Bij mensen tot 6 maanden na een narcose de leverwaarde niet worden bepaald, omdat het lichaam nog volop bezig is het narcosegif eruit te werken. En die dierenartsen pakken voor alles meteen volledige narcose. :-/ Ook zo'n onderwerp dat ik maar eens uit ga pluizen geloof ik, want ik weet inmiddels van een hond die met volledig heldere ogen onder narcose ging en met cataract eruit kwam. Wat lees ik dan op internet: toxines kunnen cataract veroorzaken. :-/
Sommige rassen blijken overgevoelig voor de moderne narcose-stoffen, zo verloor een vriendin van mij een 11 maanden oude Beauceron.  :-/
Oh, en hoe zit het dan met plaatselijke verdovingen? wat word er dan ingespoten?
Neem aan dat dit minder belastend is voor de rest van het lichaam? ???
PS: hoe is het met je hondjes? Zeker nog niet loops he?
;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door jeanne op vr 26 sep 2003, 12:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#9187
Oh, en hoe zit het dan met plaatselijke verdovingen? wat word er dan ingespoten?
Neem aan dat dit minder belastend is voor de rest van het lichaam? ???
PS: hoe is het met je hondjes? Zeker nog niet loops he?
;D ;D ;D
Plaatselijke verdovingen zijn natuurlijk ook gif en kunnen ook ellende geven.  maar het is toch anders als een volledige narcose waarbij het hele lichaam wordt verdoofd. De hoeveelheid verdoving is toch altijd minder.
En de hondjes zijn inderdaad nog niet loops. Geduld ;D
Laatst gewijzigd door oebaya op vr 26 sep 2003, 12:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Astrid
#9188
en gas-nascose, is dat ook heel erg slecht, heb gehoord dat deze vorm van narcose minder kwaad kan?

groetjes Astrid
Door oebaya
#9189
Nou Astrid weet niet wat ze met gasnarcose bedoelen, maar de honden waarvan ik slechte resultaten heb gezien, waren met alle moderne apparatuur, inclusief beademing onder narcose gebracht.
Maar ja, die dierenarts heeft geïnvesteerd in die apparatuur en dat moet worden terugverdiend, dus zal hij zeggen dat het beter is, maar ik weet het niet. ???
Door jeanne
#9190
Nou Astrid weet niet wat ze met gasnarcose bedoelen, maar de honden waarvan ik slechte resultaten heb gezien, waren met alle moderne apparatuur, inclusief beademing onder narcose gebracht.
Maar ja, die dierenarts heeft geïnvesteerd in die apparatuur en dat moet worden terugverdiend, dus zal hij zeggen dat het beter is, maar ik weet het niet. ???
Ik heb ter ondersteuning van het herstel na operaties RecoVetsem in huis gehaald. Ik mag hier al een week vantevoren mee beginnen.
Laatst gewijzigd door jeanne op vr 26 sep 2003, 21:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#9191
Als volledige narcose niet echt noodzakelijk is, gewoon niet doen. Het is en blijft gevaarlijk
Door jeanne
#9192
Als volledige narcose niet echt noodzakelijk is, gewoon niet doen. Het is en blijft gevaarlijk
Ja, ben ook blij dat het nu plaatselijk kan! En dat ik erbij mag blijven! Als ik zelf maar niet flauw ga vallen  :-[
Laatst gewijzigd door jeanne op za 27 sep 2003, 21:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#9193
Flauw vallen .......Nee joh...  dat heb ik ook niet gehad met Lobbes toen hij onder zeil was
Het is juist mooi dat je erbij mag zijn
Heel veel sterkte  :-*
NOu, ik ben eigenlijk een watje hoor als het om mijn eigen hondje gaat  :-[
Maar ik zal me groot houden voor haar ;D
Laatst gewijzigd door jeanne op zo 28 sep 2003, 20:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#9195
Sterkte Jeanne! Ik zal aan je denken! Laat je ons weten hoe het gegaan is morgen? Komt allemaal goed hoor. Wees maar niet bezorgt (hoor wie het zegt! Als het om mijn eigen honden gaat, dan ben ik zelf een groot nerveus wrak ;)).
Groetjes, Lizzy
Door Eidos
#9196
Ook van mij heel veel sterkte gewenst jeanne!!! Ik zal aan jullie denken en hopelijk voel je de steun zodat je niet flauw gaat vallen ;) :P ;D...

het komt vast allemaal goed met jou freuleke !!!!

Liefs barbara
Door jeanne
#9197
thanks, tuurlijk laat ik weten of ik ben flauwgevallen of niet :-[ en hoe het Freule is vergaan natuurlijk ;)
Laatst gewijzigd door jeanne op zo 05 okt 2003, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door