Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#918945
Spike had zonet een kramp aanval. We waren net klaar met eten. Spike zat op IJnze's voeten. Ineens een klap op het parket; Spike maakte een kleine salto.. IJnze heeft hem op schoot genomen en ik heb snel rescue in Spike's bek gespoten. De aanval duurde zo'n 10 minuten, langer dan normaal. Ik was blij dat IJnze thuis was want ik kan door een hernia Spike niet oppakken of op de grond bij hem gaan zitten.
Wat was nu de aanleiding? Een rode Frolicdrol... [gluten] Ik zag Spike nl om kwart voor 4, tijdens de wandeling, poepeten. Ik ben apart teruggelopen om te kijken wat het was, wat hij naarbinnen werkte.
Kwart over 5 was het al mis.
Doordat ik zolang niet met de honden heb kunnen lopen zijn ze aardig verwilderd wat betreft viezigheid eten, zelfs Spike is mee gaan doen.
Vanaf vandaag doe ik de wandelingen zelf weer, dat wordt heropvoeden en Spike voorlopig aan de lijn.
Spike is alweer opgeknapt en heeft net zijn bak eten naar binnen gewerkt.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op di 19 feb 2008, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#918949
Ach sjeesus, wat zielig voor Spike en voor jullie :(. Ik ben blij dat het weer goed met hem is. Ongelofelijk trouwens he, hoe zo'n hap van een drol deze uitwerking kan hebben :o! Hoe lang was het nou geleden, dat Spike de vorige aanval heeft gehad?
Door Mevroi Kruim
#918951
Jeetje, dat was ff heel hard schrikken dus  :o :o
En dat van een drol ... het zijn gewoon smerige varkens, die honden  >:( >:(
Gelukkig dat je de oorzaak weet, het wordt dus met stevige hand heropvoeden  ;)
Door ~Joke~
#918957
Hij had 30 augustus de laatste aanval gehad, dat is 5-en-een-halve maand geleden. Daarvoor was hij bijna een jaar aanvalvrij. 
Deze drol stond stijf van de kleurstoffen en granen  >:( Onvoorstelbaar dat mensen zulke bagger voeren en onvoorstelbaar dat mijn hond die poep ook nog lekker vindt  :(
Door Lizzy
#918965
~Joke~ schreef: Hij had 30 augustus de laatste aanval gehad, dat is 5-en-een-halve maand geleden. Daarvoor was hij bijna een jaar aanvalvrij. 
Deze drol stond stijf van de kleurstoffen en granen  >:( Onvoorstelbaar dat mensen zulke bagger voeren en onvoorstelbaar dat mijn hond die poep ook nog lekker vindt  :(
Wat was in augustus de aanleiding?
Ja, onvoorstelbaar he... Ik zag vanmiddag weer een vlammende terracottakleurige drol in de graskant liggen (stond er bijna in) en dacht echt "what on earth voeren die mensen aan hun hond?!". Maar het opvallende is dat honden vaak juist in de bonzo-drol geinteresseerd zijn, niet in de barfdrollen... Viezerikken >:(
Door ~Joke~
#918986
Wat in augustus de aanleiding was weet ik niet, het zijn zulke smiechten dat ik het niet altijd zie  :( Het was trouwens een Frolicdrol niet Rodi
Door Femke
#919013
~Joke~ schreef: Spike had zonet een kramp aanval. We waren net klaar met eten. Spike zat op IJnze's voeten. Ineens een klap op het parket; Spike maakte een kleine salto.. IJnze heeft hem op schoot genomen en ik heb snel rescue in Spike's bek gespoten. De aanval duurde zo'n 10 minuten, langer dan normaal. Ik was blij dat IJnze thuis was want ik kan door een hernia Spike niet oppakken of op de grond bij hem gaan zitten.
Wat was nu de aanleiding? Een rode Frolicdrol... [gluten] Ik zag Spike nl om kwart voor 4, tijdens de wandeling, poepeten. Ik ben apart teruggelopen om te kijken wat het was, wat hij naarbinnen werkte.
Kwart over 5 was het al mis.
Doordat ik zolang niet met de honden heb kunnen lopen zijn ze aardig verwilderd wat betreft viezigheid eten, zelfs Spike is mee gaan doen.
Vanaf vandaag doe ik de wandelingen zelf weer, dat wordt heropvoeden en Spike voorlopig aan de lijn.
Spike is alweer opgeknapt en heeft net zijn bak eten naar binnen gewerkt.
Potverdorie Joke, dat is mooi balen zeg!! Ongelofelijk, dat het zo'n impact kan hebben op Spike.
Loopt hij nu nog risico op meer aanvallen?
Lizzy schreef: Wat was in augustus de aanleiding?
Ja, onvoorstelbaar he... Ik zag vanmiddag weer een vlammende terracottakleurige drol in de graskant liggen (stond er bijna in) en dacht echt "what on earth voeren die mensen aan hun hond?!". Maar het opvallende is dat honden vaak juist in de bonzo-drol geinteresseerd zijn, niet in de barfdrollen... Viezerikken >:(

volgens mij komt het júist door al die smaakstoffen die er in die keutel zitten, die worden regelrecht uitgekakt....
Mijn buren wisten laatst niet hoe ze het hadden, toen het op een verjaardag over "poep op het plantsoen" ging. Ik zei: nou het is in elk geval niet van onze honden, want buiten dat ze niet op het plantsoen poepen eten ze ook geen frolic....

(achteraf bleek die stront van een teckel te zijn. Zulke bergen, ik dacht dat het minstens door een hond van Loebas' formaat neergelegd moest zijn :o :o)
Door ~Joke~
#919032
Meestal blijft het bij 1 aanval. Ze zijn ook zo gek op van die geelbruine drollen, de viespeuken  >:(
Door Lizzy
#919052
Ja, volgens mij zijn Frolic en Bonzodrollen favo. Ik denk dat het inderdaad met de uitgesproken smaakstoffen in deze producten te maken heeft. Het is in ieder geval knap smerig :-X
Door Femke
#919054
~Joke~ schreef: Meestal blijft het bij 1 aanval. Ze zijn ook zo gek op van die geelbruine drollen, de viespeuken  >:(
Is zo'n aanval ook nog schadelijk voor Spike?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#919096
Dat is balen zeg!

Heb je wel eens overwogen om hem aan een muilkorfje te laten wennen, en hem die te laten dragen met het uitlaten?
Dan kan hij in ieder geval niet meer "snacken" onderweg.
Door ~Joke~
#919113
Femke schreef: Is zo'n aanval ook nog schadelijk voor Spike?
Dat weet ik niet, er is helaas erg weinig over deze aandoening bekend.
Vroeger had hij regelmatig twee of drie aanvallen per week, dan had hij behoorlijk spierpijn.
Door ~Joke~
#919116
Sanyo schreef: Dat is balen zeg!

Heb je wel eens overwogen om hem aan een muilkorfje te laten wennen, en hem die te laten dragen met het uitlaten?
Dan kan hij in ieder geval niet meer "snacken" onderweg.
Spike is geen gemakkelijke broeder, ik heb wel eens een muilkorfje geprobeerd, hij heeft het binnen de kortste keren om zijn nek hangen  :-\
Maar hij heeft er tegenwoordig niet veel problemen mee om aangelijnd uitgelaten te worden, hij is 11 jaar en zijn wilde haren wel wat kwijt.
Door mcSnurk
#919262
tjee, en dat van een paar happen frolicdrol. Moet eerlijk bekennen dat ik vroeger frolics als beloning gaf, maar toen wist ik nog niet wat erin zat. Maar om dat nu als hele maaltijd te geven vind ik nog stommer. En dat spike nu met de gebakken peren zit is nog veel erger.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door