Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#918884
mijn honden eten nu echt steeds minder barf ze weigeren nu steeds meer bot soorten en ik straks uit eindelijk alleen maar kip kan voeren. ze eten ook geen fazant meer. tot op heden werkt alleen kip nog.... qua bot.... verder eten ze ook geen zalmkoppen meer... het word moeilijk om zo iets samen te stellen ze weigeren gewoon. zelfs 2 dagen achter elkaar of een dag iets anders en dan weer aanbieden werkt ook niet... alle zachte dingen eten ze wel spiervlees en orgaan en zo gaat wel..... ik weet niet meer. wil eigenlijk niet terug op brok vind ik rotzooi. heeft iemand tips?

of heeft er al iemand ervaring met de botmixen van herby???
Door Happy Tail
#918923
ja mischien kun je dan even terug naar KVV en niet gelijk weer naar BR..
dan gewoon lekker een kippie om te kluiven en de rest kvv lijkt me
Door *Natasja*
#918928
Op zich maakt het niets uit hoor, als de botmaaltijden alleen uit kip bestaan. Zolang de rest van het menu voldoende afwisseling bevat in vleessoorten, komen ze niets tekort.
Door Lizzy
#918930
Eten ze wel gemalen vers/rauw? Want je kunt natuurlijk weer versvlees gaan voeren. Of zelf gaan malen en daarmee zelf samenstellen. Het is natuurlijk nergens voor nodig om weer terug te gaan naar brok. Er zijn zat alternatieven. Dus die snap ik niet helemaal?
Door Lizzy
#918931
*Natasja* schreef: Op zich maakt het niets uit hoor, als de botmaaltijden alleen uit kip bestaan. Zolang de rest van het menu voldoende afwisseling bevat in vleessoorten, komen ze niets tekort.
Ook dat.

En dingen als fazant zijn ook nogal exotisch. Veel honden vinden dat niet te happen. Blijft er (zonder zalm en fazant) toch nog meer dan genoeg over?
Door lightning
#918941
nee ze eten verder ook geen andere vogel soorten enz enz. had al een keer neer gezet dat ze steeds minder aten qua diersoorten maar volgens mij word het nu nog minder... tja ze eten voor de rest wel alles als het maar zacht is lijkt het wel ;D. kvv hebben ze nooit gehad...... ik dacht dat ze ook andere botsoorten nodig hadden. at als ze de kip ook niet meer eten? heb ik dan wel een probleem? want 1 hond kan ik echt niet op die vieze brokken zetten want dan is ze meteen weer ziek dus wil die rommel ook niet in huis.... ze eten verder dus wel alles van alle dieren behalve dan die botten.. ook al zit er veel vlees op. haas konijn en zo is ook al taboe..... ik durf ook niks meer te kopen qua bot bang dat ze het toch niet meer eten
Door Borke
#918947
Volgens mij zitten in veel Carnibest varianten ook gemalen kippenbotjes als bot, of zouden ze daar ook lamsbotten malen?

Ik zou nog liever mijn honden alleen kip laten eten (met bot en vlees en levertjes, hartjes en maagjes in de juiste verhoudingen) dan brokken!
Dus alles wat ze daarnaast eten is toch goed?
Natuurlijk is veel diersoorten eten mooi, maar voor mij is alles mooier dan brokken...

Zou het kunnen dat het deels komt omdat jij je Barfende honden nu meer argwanend in de gaten houdt als ze eten?
Ik hoor altijd overal roepen dat hoe meer je er op let, hoe rotter ze gaan eten...
Door lightning
#918972
geen idee of ze die goed eten... die vieze brokken...


ja dat ik meer naar ze kijk dat doe ik wel maar sta er niet meer met mijn neus bovenop en dat deed ik wel....

dan hou ik het voorlopig op de kip (probeer nog wel de geit en lam) dat heb ik al een tijdje niet gegeven kijken of ze die nog wel lusten. voor de rest eten ze wel alles van andere dieren behalve de botten dan
Door roefus
#918976
Heeft het misschien niet te maken met het feit dat jij tegenwoordig inderdaad met je neus er bovenop staat?

Ik bedoel dit niet vervelend hoor (kan het me wel voorstellen).
Maar ben je niet TE erg met hun eten bezig en wat er fout kan gaan?

Ik zou gewoon voor een aardige kvv kiezen.
En anders inderdaad kipbotjes met spiervlees en orgaanvlees.
Of de bottenmix van Herby en dat met ander vlees aanvullen.
Door Lily
#918981
Hai,
Onze drie hondjes, je kent ze, eten voornamelijk( op dit moment) alles wat van de kip eetbaar is.....in combinatie met vlees en pens van Smuldier ...en ze doen het er perfekt op.
Wanneer ik geen nek of karkas geef, krijgen ze in ieder geval de kip variant, daar zitten gemalen karkassen in.
Bovendien zitten in de eierschillen ook veel kalk.
Ik zou niet zo in de rats zitten hoor, kvv is nog altijd véle malen beter dan die
*** brok. ;D
Door lightning
#919015
roefus schreef: Heeft het misschien niet te maken met het feit dat jij tegenwoordig inderdaad met je neus er bovenop staat?

Ik bedoel dit niet vervelend hoor (kan het me wel voorstellen).
Maar ben je niet TE erg met hun eten bezig en wat er fout kan gaan?

Ik zou gewoon voor een aardige kvv kiezen.
En anders inderdaad kipbotjes met spiervlees en orgaanvlees.
Of de bottenmix van Herby en dat met ander vlees aanvullen.

het zou kunnen dat, dat het is. ik hou het dan wel op de kip voornamelijk en de mixen en ga die botmixen van herby is uitproberen ;)
Lily schreef: Hai,
Onze drie hondjes, je kent ze, eten voornamelijk( op dit moment) alles wat van de kip eetbaar is.....in combinatie met vlees en pens van Smuldier ...en ze doen het er perfekt op.
Wanneer ik geen nek of karkas geef, krijgen ze in ieder geval de kip variant, daar zitten gemalen karkassen in.
Bovendien zitten in de eierschillen ook veel kalk.
Ik zou niet zo in de rats zitten hoor, kvv is nog altijd véle malen beter dan die
*** brok. ;D
yep ik ken je 3 hondjes ;) kyra kan niet zo goed tegen smuldier.. ben daarom voorzichtig met kvv voeren... ik kijk het nog even aan... bedankt voor de tip
Door K&D
#919021
Heb je al eens geprobeerd om karkassen fijn te meppen? Zachte botsoorten van bv kwartel, parelhoen, haas (en kip) zijn heel goed in een plastic tas fijn te meppen tot moes. Deed ik ook toen Kyrah pup was om haar te leren bot te eten. Wellicht eten ze dat dan op die manier wel. Dan kun je gewoon blijven barfen.
Door lightning
#919023
ja heb ik geprobeerd en ze blieven geen 1 karkas meer die je opnoemt behalve kip dan
Door De Geijsjes
#919029
lightning schreef: ja heb ik geprobeerd en ze blieven geen 1 karkas meer die je opnoemt behalve kip dan
Heb je al geprobeerd of ze het eten als je het mengt door spiervlees of vis of laten ze zich niet foppen  ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door