Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#91872
Het weekmenu van mijn 3 Border Terriers:
Zondag: 105 gr kippenvleugeluiteinden met 205 gr kipfilet, 100gr gf mix
Maandag: 200gr vuile pens, 100 gr runderhart, 100 gr gf mix, kalfsrib na
Dinsdag: 105 gr kippengehakt (vlees/bot: 50/50) 205 gr haaspoulet, 100gr gf mix
Woensdag: 105 gr kippengehakt, 205 gr kopvlees, 100 gr gf mix, recreatie kluifje
Donderdag: 105 gr kippengehakt, 205 gr hertenpoulet, 100gr gf mix
Vrijdag: 310 gr forel, 100 gr gf mix
Zaterdag: 310 gr konijn (met bot) 100gr gf mix.
Als ontbijt krijgen ze hier altijd Carnibest, de lam of de natuur. Ik liep deze week tegen een geweldig koopje aan: diverse soorten wild voor 2 euro 50 de kg dus ik heb flink ingeslagen. Er zat pracrtisch geen bot bij vandaar dat ik vaak van het kipgehakt of de kipvleugeluiteinden gebruik maak. Ik ben benieuwd wat jullie van mijn weekmenu vinden!
Door Lizzy
#91882
Hoi Joke,
Tja, de afwisseling is natuurlijk hartstikke goed zo! Jeetje, jouw honden hebben echt totaal niks te klagen zeg!!!

Ik heb er ff een berekening op los gelaten en ik kom op:

29,3% rauwe vleesbotten
27,2% spiervlees
10% orgaanvlees
23,2% groentes
10,3% vis
----------
100%

Als ik dan even uit ga van vleesbotten (ik heb het recreatiebot niet meegerekend trouwens) die voor 50% uit vlees en 50% uit bot bestaan, dan kom je op ongeveer 14,6% bot (kaal dus) en op 41,8% spiervlees (het vlees van het bot en het losse spiervlees van kip, hert, haas, etc). En dit is natuurlijk prima!

Groente is aan de hoge kant. Ik heb geen idee hoe hoog het percentage groente is in de Carnibest (ik heb sowieso dus niet naar het versvlees gekeken he!), maar je zou hier iets minder groentes en iets meer dingen als rauw ei, gemalen rauwe noten/zaden ofzo kunnen geven.

Nou, het percentage orgaanvlees is laag, maar ik denk dat er ook in Carnibest een redelijk percentage orgaanvlees aanwezig is, dus dit is prima lijkt mij!

Als met al: ik vind het er heel goed uit zien!
Groetjes, Lizzy
p.s., ik zou het wild wel 10 dagen invriezen. Ik weet wel dat de kans van goedgekeurd wild (op parasieten) ook nihil is, maar zekerheidshalve zou ik dat zelf toch geloof ik even doen.
Door ~Joke~
#91887
Bedankt!! Het wild kwam allemaal uit de vriezer. De poelier had het van een collega overgenomen die ermee stopte. De honden en ook ik hadden mazzel met dit koopje. Er zit eend, hert en haas bij. De groente zal ik verlagen. Ik had het net verhoogd van 1 ijsblokje naar 2 ijsblokjes per hond. Ik vond Spike's buik ook al wat rommelen. Het ei was ik deze week inderdaad vergeten!!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door